Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΞΕΕ: Ήρθε η ώρα των «μικρών» ξενοδοχείων

Η μικρή ξενοδοχεία, η επιβίωση της και η ποιοτική της αναβάθμιση είναι θέμα που απασχολεί όλη την Ευρώπη.

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Το ΞΕΕ βρίσκεται σε επαφή με τα συναρμόδια υπουργεία  προκειμένου να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο ένταξης των μικρών ξενοδοχείων 1-3 αστεριών σε  προγράμματα στήριξης, που μέχρι τώρα απολαμβάνουν μόνο τα 4στερα και 5στερα ξενοδοχεία.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ot.gr  οι συζητήσεις αφορούν, την ένταξη των μονάδων με ένα έως τρία αστέρια στον αναπτυξιακό νόμο, στα προγράμματα του ΕΣΠΑ, σε προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, επανακατάρτισης, τεχνολογικής αναβάθμισης  και γενικότερα σε όλα τα προγράμματα που έχουν πρόσβαση και οι υπόλοιπες ξενοδοχειακές μονάδες.

NOVA

Θέλουμε να δημιουργήσουμε μία «παλέτα» προγραμμάτων στα οποία θα έχουν πρόσβαση τα μικρά ξενοδοχεία. Επίσης στην προσπάθεια αυτή θα πρέπει να εμπλακούν και οι τράπεζες  πρόσθεσε ο κ. Βασιλικός.

Η μικρή ξενοδοχεία, η επιβίωση της και η ποιοτική της αναβάθμιση είναι θέμα που απασχολεί όλη την Ευρώπη, είπε ο κ. Βασιλικός και με την ιδιότητα του ως προέδρου της Hotrec, της ευρωπαϊκής ένωσης ξενοδοχείων και εστίασης.

Η μικρή ξενοδοχεία είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής ξενοδοχείας, είναι ο πλούτος της χώρας και πρέπει να προστατευθεί υπογράμμισε. Πολλά χρόνια, δεκαετίες,  συζητάμε την ανάγκη στήριξης των μικρών ξενοδοχείων και τώρα ήρθε η ώρα στο πλαίσιο και των οικονομικών δυνατότητων της χώρας να κάνουμε κάτι, συμπλήρωσε. Αναφερόμαστε συνέχισε σε ποιοτική αναβάθμιση. Άλλο τα «αστέρια» και άλλο ποιοτική αναβάθμιση. Δεν θα γίνουν όλα τα ξενοδοχεία 5στερα. Επίσης δεν σημαίνει ότι ένα ξενοδοχείο 1-3 αστεριών δεν μπορεί να είναι και ποιοτικό. Μιλάμε για την ποιότητα λοιπόν, υπογράμμισε ο κ. Βασιλικός.

«Τα ξενοδοχεία 1, 2 και 3 αστέρων αποτελούν το 74% των τουριστικών μονάδων της χώρας και σε όρους δωματίων αντιπροσωπεύουν το 47%. Το ζήτημα είναι κατά πόσο μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν παραγωγικά, κατά πόσο έχουν προχωρήσει σε τεχνολογικές λύσεις για να γίνουν βιώσιμα», τόνισε από την πλευρά της η Κωνσταντίνα Σβύνου, πρόεδρος του ΙΤΕΠ.

Mechanical Solutions

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ξενοδοχεία 1, 2 και 3 αστέρων, δαπανούν ένα σημαντικό ποσοστό του ετήσιου τζίρου τους, υπερδιπλάσιο σε σχέση με τα ξενοδοχεία των υψηλότερων κατηγοριών, σε επενδύσεις για ανακαίνιση και συντήρηση. Συγκεκριμένα, το 10,3% του τζίρου των ξενοδοχείων 3 αστέρων κατευθύνεται σε επενδύσεις, το αντίστοιχο ποσοστό για την κατηγορία 2 αστέρων ανέρχεται στο 11,7% και στο 14,8% για τα ξενοδοχεία με 1 αστέρι. Αντίστοιχα, τα ξενοδοχεία στις κατηγορίες 4 και 5 αστέρων δαπανούν 6,4% και 5,9% αντίστοιχα επί του συνολικού τζίρου.

Τα συγκεκριμένα ξενοδοχεία, στη συντριπτική πλειονότητά τους έχουν μέγεθος έως 50 δωμάτια. Το μέσο μέγεθος των ξενοδοχείων 3* είναι περίπου 35 δωμάτια, των ξενοδοχείων 2* 26 δωμάτια και των ξενοδοχείων 1* 19 δωμάτια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν πρόθεση να επενδύσουν σε δράσεις πράσινου μετασχηματισμού και ενεργειακής αναβάθμισης για τις οποίες απαιτούνται σχετικά μικρά ποσά ανά ξενοδοχείο. Το υψηλό κόστος των τεχνικών λύσεων αποτελεί το κυριότερο εμπόδιο στην υλοποίηση αυτών των επενδύσεων.

Από τα σύγχρονα διαχειριστικά εργαλεία που βελτιώνουν σημαντικά και εκσυγχρονίζουν τη λειτουργία των ξενοδοχείων, το PMS, το Channel Manager, το Booking Engine και (σε μικρότερο βαθμό) το Reputation Management είναι αυτά που χρησιμοποιούνται κυρίως από τα ξενοδοχεία 1* – 3*. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το ποσοστό των ξενοδοχείων που επένδυσαν στην απόκτηση και τη χρήση αυτών των εφαρμογών μεταξύ των ετών 2021 και 2023. Ειδικότερα  σε εργαλεία  PMS (Property Management System) έχει επενδύσει το 55,1% από 40,8% δυο χρόνια πριν ενώ στο Channel Manager έχει επενδύσει το  49,3% από 32,8% το 2021 και στο Booking Engine το 65,4% από 45,9% . Μόνο στο Reputation Management έχει επενδύσει μικρό ποσοστό μονάδων (16,5%) Επίσης σύμφωνα με τις μελέτες του ΙΤΕΠ, οι συγκεκριμένες κατηγορίες ξενοδοχείων έχουν σημαντική συμβολή για τις τοπικές οικονομίες και την απασχόληση του τοπικού ανθρώπινου δυναμικού. Τα ελληνικά προϊόντα που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία 1 έως 3* ανέρχονται στο 90 με 94% των συνολικών αγορών τους, το 38% από παραγωγούς εντός νομού. Επίσης, το 86% των εργαζομένων στα ξενοδοχεία 2* και το 76% στα ξενοδοχεία 1* προέρχονται από την τοπική κοινωνία.

Τέλος με βάση τα στοιχεία, τα ξενοδοχεία 1, 2 και 3 αστέρων φιλοξενούν υψηλότερα ποσοστά Ελλήνων τουριστών σε σχέση με τα ξενοδοχεία των δύο υψηλότερων κατηγοριών και οι τιμές τους διαμορφώνονται σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα του μέσου όρου αν και η πληρότητά τους δεν αποκλίνει σε μεγάλο βαθμό από τον μέσο όρο. Σε ό,τι αφορά την εποχικότητα για τα ξενοδοχεία 1, 2 και 3 αστεριών, αυτή δεν διαφέρει καθόλου από την αντίστοιχη εποχικότητα του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button