Θυμίζει περισσότερο πόλη της Κεντρικής Ευρώπης, όπου το ποδήλατο αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινής μετακίνησης για χιλιάδες κατοίκους, δημιουργώντας ένα μοναδικό φαινόμενο, που όμοιό του δεν συναντά κανείς σε όλη τη χώρα.
Μάλιστα σε κάθε μέλος της οικογένειας αντιστοιχεί και ένα ποδήλατο, όπως λένε οι ειδικοί, ενώ όπως προκύπτει από την έρευνα αξιολόγησης του δικτύου ποδηλατοδρόμων της Καρδίτσας που διεξήγαγε ερευνητική ομάδα του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου στα πλαίσια του προγράμματος “ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ” 2004 – 2006 το ποδήλατο κατέχει το 22% στο ποσοστό των μετακινήσεων και μαζί με το περπάτημα αναδεικνύονται σε κυρίαρχους τρόπους μετακίνησης με συνολικό ποσοστό 60%. Ποσοστά σήμερα που έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, σύμφωνα με στοιχεία της δημοτικής αρχής.
Ο λόγος για την πόλη της Καρδίτσας, όπου κομμάτι της ίδιας της πόλης αποτελεί εδώ και δεκαετίες το ποδήλατο, καθώς η χρήση του είναι καθημερινή από τους πολίτες, σε ένα σύγχρονο και εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε όλη την Ελλάδα.
Σήμερα στο Δήμο Καρδίτσας, το δομημένο δίκτυο των ποδηλατοδρόμων έχει μήκος 7300 μ. στον αστικό ιστό και 10500 μ. περιαστικό.
Το πρώτο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, πάντως, όπως μας ενημερώνει η Δημοτική Αρχή, άρχισε να κατασκευάζεται το 2003, με χρηματοδότηση του Υπουργείου Μεταφορών και μελέτη που συντάχθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τον καθηγητή κ. Θάνο Βλαστό.
Η παρέμβαση έγινε στις οδούς Μπλατσούκα, Καραϊσκάκη και Υψηλάντου.
Το κόστος του έργου ήταν 450.000 €, το συνολικό του μήκος είναι 2700 μέτρα και η κατασκευή έγινε στο επίπεδο του πεζοδρομίου, η τελική επιφάνεια είναι κυβόλιθοι, προβλέφθηκε φωτισμός και φύτευση στο πεζοδρόμιο και τοποθετήθηκαν μεταλλικά κολωνάκια στην άκρη του ποδηλατοδρόμου προς την μεριά του οδοστρώματος.
Το 2004 δημοπρατείται το έργο του Περιαστικού Ποδηλατοδρόμου που συνδέει τον αστικό ποδηλατόδρομο -από το ύψος του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης – με το περιαστικό άλσος της Παπαράντζας. Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 3,5 χιλιόμετρα.
Η οριστική μελέτη του έργου έγινε και πάλι από τον καθηγητή κ.Βλαστό, χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και κόστισε περίπου 150.000 €.
To 2005 το δίκτυο επεκτείνεται συνδέοντας το κέντρο της πόλης και συγκεκριμένα το πάρκο του Παυσιλύπου με το θερινό κινηματογράφο που βρίσκεται στην περιοχή των Καμινάδων, με δύο δρόμους παράλληλους μεταξύ τους, τις οδούς Καμινάδων-Μπούσδρα και Κίτρους Επισκόπου συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων.
Το κόστος του έργου ήταν 200.000 € και χρηματοδοτήθηκε από το Γ΄ΚΠΣ
Πρέπει επίσης να αναφέρουμε την ύπαρξη ποδηλατοδρόμου που συνδέει την πόλη με το Δημοτικό διαμέρισμα του Παλαιοκλησίου μήκους 7 χιλιομέτρων.
Πρόσφατα επεκτάθηκε το αστικό δίκτυο ποδηλατοδρόμου με μελέτη που εκπονήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.
Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στις οδούς 18ης Αυγούστου – Αγίου Σεραφείμ -Τρικάλων με μήκος 1600 μ., και την οδό Ανδρέα Παπανδρέου με μήκος 1000 μέτρα. Το κόστος αυτού του έργου ανήλθε στο 1.200.000 € και χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram