Europlan
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ερευνα της TUI: H τεχνητή νοημοσύνη στον τουρισμό

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Οι εικόνες τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά την εμπιστοσύνη των ανθρώπων, καθώς οι περισσότεροι αδυνατούν να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ πραγματικών εικόνων και εκείνων που δημιουργούνται με χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Το εντυπωσιακό αυτό συμπέρασμα αναδεικνύει έρευνα της TUI Musement, που είναι το τμήμα περιηγήσεων και δραστηριοτήτων του Ομίλου TUI. Η έρευνα διεξήχθη από την Appinio τον Ιούνιο του 2024 σε 1.200 ενήλικες στη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Γι αυτό το λόγο, ο Peter Ulwahn, Διευθύνων Σύμβουλος της TUI Musement, δήλωσε ότι είναι σημαντικό να «αναπτύξουμε έναν καλύτερο τρόπο ενσωμάτωσης των προηγμένων τεχνολογιών στα συστήματά μας, που θα ενισχύει παράλληλα την εμπιστοσύνη των πελατών». Στόχος της TUI είναι να επιτύχει μια «ισόρροπη σχέση μεταξύ καινοτομίας και διαφάνειας». Είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη εμπλουτίζει την ταξιδιωτική εμπειρία χωρίς να διακυβεύεται η εμπιστοσύνη. «Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην αυθεντικότητα», τονίζει ο Peter Ulwahn.

NOVA

Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη διεισδύει στην καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, όπως επισημαίνεται, η TUI δίνει έμφαση στα «ηθικά κριτήρια» και στο υψηλό επίπεδο διαφάνειας στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Tα βασικά συμπεράσματα της έρευνας

Mechanical Solutions

AI vs Real Images: Το 22% των συμμετεχόντων από το Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι μπορούν «εύκολα να διακρίνουν» μεταξύ AI και πραγματικών εικόνων, αλλά αυτό μειώνεται στο 9% στη Γερμανία και την Ισπανία. Κατά μέσο όρο, οι γενιές Gen Z και Millennials ήταν πιο πιθανό να ισχυριστούν ότι μπορούν να «διακρίνουν εύκολα» μεταξύ των δύο (17%), σε σύγκριση με τις γενιές Gen X (11%) και Baby Boomers (6%). Ωστόσο, τα τεστ αποκάλυψαν ότι όλες οι ομάδες αγωνίστηκαν να διακρίνουν με ακρίβεια τις εικόνες που δημιουργήθηκαν από AI και τις πραγματικές εικόνες.

Αντίκτυπος στην εμπιστοσύνη: Ενώ οι εικόνες που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη προκάλεσαν συναισθήματα «ενδιαφέροντος» σε πολλούς συμμετέχοντες, οδήγησαν επίσης σε εκτεταμένο «σκεπτικισμό». Οι Ισπανοί ερωτηθέντες, οι Baby Boomers και οι γυναίκες εκφράζουν μεγαλύτερο σκεπτικισμό όσον αφορά τις εικόνες που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ εκείνοι από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η Gen Z, οι νεότεροι Millennials και οι άνδρες, ήταν πιο θετικοί.

Επιρροή στις αποφάσεις της αγοράς  Παρόλο που οι εικόνες που δημιουργήθηκαν με τεχνητή νοημοσύνη είχαν διπλάσιες πιθανότητες να “κεντρίσουν την περιέργεια”, δεν θεωρήθηκαν πιο σαγηνευτικές ή πειστικές ως προς τις αποφάσεις αγοράς. Οι Ισπανοί καταναλωτές ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με την επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης, με τους περισσότερους να πιστεύουν ότι οι εικόνες που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη θα επηρέαζαν αρνητικά τις αποφάσεις αγοράς τους. Αντίθετα, οι ερωτηθέντες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία εξέφρασαν είτε ουδέτερες είτε θετικές στάσεις.

Προτιμώμενες εικόνες: Όταν ρωτήθηκαν σχετικά με τις διαδικτυακές αγορές, η πλειονότητα των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι προτιμούν έναν συνδυασμό «επαγγελματικών φωτογραφιών υψηλής ποιότητας» και «αυθεντικού περιεχομένου που δημιουργείται από τους χρήστες». Αυτός ο συνδυασμός, ειδικά με τις εικόνες που δημιουργούνται από τους χρήστες, αναγνωρίστηκε από το 88% των ερωτηθέντων ως ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τον επηρεασμό της αγοραστικής συμπεριφοράς.

Η TUI χρησιμοποιεί AI 

Η TUI χρησιμοποιεί ήδη τεχνολογίες AI για την αυτοματοποίηση και τη βελτίωση της επιλογής εικόνων. Ο όγκος των δεδομένων είναι τεράστιος, με περισσότερες από 35 εκατομμύρια εικόνες να βρίσκονται σε εσωτερικές βάσεις δεδομένων. Αυτό αφορά κυρίως εικόνες ξενοδοχείων και δωματίων που ταξινομούνται και φιλτράρονται με χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

Η τεχνολογία υποστηρίζει επίσης την προσθήκη ετικετών και την κατηγοριοποίηση προσθέτοντας αυτόματα λέξεις-κλειδιά όπως «καλοκαίρι», «χειμώνας» ή «πισίνα» στις εικόνες.

Στις πωλήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη προορίζεται να κάνει τις υπηρεσίες ταξιδιωτικών πρακτορείων πιο στοχευμένες και γρήγορες και επομένως πιο αποτελεσματικές.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button