Τα κτίρια της οδού Πανεπιστημίου ευτυχώς γλίτωσαν την τρέλα της ανοικοδόμησης και κοσμούν μέχρι σήμερα την Αθήνα.
Τα τρόλεϊ μπήκαν στην καθημερινότητα των Αθηναίων μετά την κατοχή. Αν και το 1938 η Η.Ε.Μ. παρήγγειλε την κατασκευή 12 μικρού μεγέθους τρόλεϊ από την ιταλική κοινοπραξία Fiat/CGE, δεν χρησιμοποιήθηκαν λόγω του πολέμου και της γερμανικής κατοχής. Πέρασαν δέκα χρόνια, ώσπου χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά.
Το 1953 εγκαινιάστηκε η πρώτη γραμμή τρόλεϊ της Αθήνας που ξεκινούσε από τα Πατήσια και κατέληγε στους Αμπελόκηπους. Τα πρώτα τρόλει ήταν τεράστια σε μέγεθος, και μάρκας Alpha Romeo – GCE – Casaro.
Το πιο διάσημο τρόλεϊ στην Ελλάδα, το οποίο είναι το μοναδικό που κατασκευάστηκε στη χώρα μας ήταν η περίφημη «Φαλκονέρα» η οποία κατασκευάστηκε το 1967 και κυκλοφόρησε με πλαίσιο Lancia, ηλεκτρικό εξοπλισμό CGE και αμάξωμα ελληνικής κατασκευής Βιαμάξ. Είχε χωρητικότητα 100 επιβατών και κυκλοφόρησε στους δρόμους μέχρι το 1993.
Στο πέρασμα του χρόνου, ο στόλος τον λεωφορείων μεγάλωσε και λειτούργησαν κι άλλες γραμμές που εξυπηρετούσαν τους Αθηναίους. Τα οχήματα εκσυγχρονίστηκαν και άλλαξαν μορφή και τα παλιά οχήματα αποσύρθηκαν. Το 2012 παραλίγο δύο ιστορικά τρόλεϊ να δημοπρατηθούν για ανακύκλωση.
Ευτυχώς, με την παρέμβαση του Συλλόγου Μελέτης Ιστορίας των Συγκοινωνιών της Ελλάδας και των συγγραφέων του βιβλίου “Από τα Παμφορεία του μετρό” διασώθηκαν και σήμερα αποτελούν μέρος της μακράς ιστορίας των συγκοινωνιών που ξεκινά από τα τέλη του 19ου αιώνα.
Το φωτογραφικό στιγμιότυπο τραβήχτηκε πριν από πολλές δεκαετίες και επιχρωματίστηκε ψηφιακά από τον γραφίστα Χρήστο Καπλάνη:
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram