Το σύστημα πέδησης είναι ένα από τα κλειδιά του αυτοκινήτου. Η δυσλειτουργία ή η δυσλειτουργία καθιστούν το μηχάνημα αδύνατο να λειτουργήσει.
Οχήματα με σπασμένα φρένα απαγορεύονται από το νόμο να οδηγούν στους δρόμους – αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Συλλέξαμε δεδομένα από το Antallaktikaexpert.gr έως 5 συγκεκριμένα σημάδια προβλημάτων φρένων που χρειάζονται επείγουσα επισκευή. Ανεξάρτητα από το πώς ακριβώς εμφανίζεται η δυσλειτουργία στο συγκεκριμένο αυτοκίνητό σας: το τιμόνι δονείται, το αυτοκίνητο τραβά προς τα πλάγια κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ή το υγρό φρένων είναι εκτοξεύεται από το σωλήνα.
Φωτογραφία από Antallaktikaexpert.gr
- Φοράτε τακάκια φρένων
Τα τακάκια φρένων είναι το πιο αναξιόπιστο στοιχείο του συστήματος πέδησης, που απαιτεί τακτική αντικατάσταση. Σε ένα σύστημα δισκόφρενων, τα τακάκια λειτουργούν χωρίς προβλήματα κατά μέσο όρο έως και 40 χιλιάδες χιλιόμετρα, μετά τα οποία αντικαθίστανται με ένα καινούργιο. Αυτό οφείλεται στο σχεδιασμό του εξαρτήματος. Το επίθεμα είναι μια μεταλλική πλάκα με λειαντικό επίθεμα. Το τελευταίο φθείρεται με την πάροδο του χρόνου από την επαφή με το δίσκο από χυτοσίδηρο, μετατρέποντας σε σκόνη. Συχνά καταρρέει επίσης από υπερθέρμανση ή απλά ξεφλουδίζει από τη βάση. Ένα χαρακτηριστικό σύμπτωμα δυσλειτουργίας είναι η μείωση της στάθμης του υγρού φρένων στη δεξαμενή διαστολής ή ενός θορύβου τριβής και λείανσης κατά το φρενάρισμα. Αυτό υποδηλώνει σαφώς ότι τα τακάκια πρέπει να αντικατασταθούν.
- Διαρροές στην υδραυλική γραμμή
Μία από τις πιο επικίνδυνες βλάβες των φρένων είναι η αποσυμπίεση της γραμμής φρένων. Εκδηλώνεται πολύ απλά: όταν πατάτε το πεντάλ, το τελευταίο πηγαίνει στο πάτωμα χωρίς σχεδόν καμία αντίσταση, ενώ το αυτοκίνητο δεν επιβραδύνεται σημαντικά. Εάν συμβεί αυτό στο όχημά σας, σταματήστε αμέσως να χρησιμοποιείτε φρένο κινητήρα ή μηχανικό φρένο στάθμευσης και με μεγάλη προσοχή. Εντοπίστε τη διαρροή και αντικαταστήστε το χαλασμένο σωλήνα ή τον εύκαμπτο σωλήνα και, στη συνέχεια, εξαερώστε το σύστημα. Είναι θανατηφόρο να οδηγείς ένα αυτοκίνητο με τέτοια δυσλειτουργία!
- Παραμόρφωση δίσκων φρένων
Οι δίσκοι φρένων είναι συνήθως χυτοσίδηρο. Και αυτό το υλικό, όπως γνωρίζετε, δεν του αρέσει ξαφνικές αλλαγές στη θερμοκρασία. Προσέξτε να μην τους αφήσετε να υπερθερμανθούν, ειδικά όταν οδηγείτε σε ορεινές ελικοειδείς ή ρυμουλκούμενο. Δεν συνιστάται να πιέζετε fords με πολύ ζεστούς δίσκους – αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραμόρφωση και την ανάγκη για πρώιμους αντικαταστάτες. Έχουμε ήδη αναφέρει τα συμπτώματα του προβλήματος – πρόκειται για δονήσεις στο τιμόνι κατά την επιβράδυνση, την αυξημένη απόσταση πέδησης και την πρόωρη λειτουργία του συστήματος ABS.
- Καπνός και μυρωδιά από φρένα
Ο καπνός ή η έντονη οσμή από τα φρένα είναι σίγουρο σημάδι υπερθέρμανσης και επικείμενης αστοχίας του φρένου. Η υπερθέρμανση οδηγεί στο σχηματισμό σκωρίας στις επιφάνειες, η οποία παρεμποδίζει την κανονική λειτουργία των μηχανισμών. Επίσης, μπορεί να προκληθεί δυσάρεστη μυρωδιά και καπνός λόγω της εισόδου τεχνικών υγρών και λιπαντικών στα φρένα. Όλα αυτά απαιτούν άμεση αναθεώρηση και εξάλειψη της αιτίας της δυσλειτουργίας.
- Σπασμένοι ή στριμμένοι σωλήνες φρένων
Η πιο επικίνδυνη δυσλειτουργία που απαιτεί άμεση εξάλειψη. Οι εύκαμπτοι σωλήνες φρένων είναι κατασκευασμένοι από καουτσούκ και μεγαλώνουν με την πάροδο του χρόνου – χάνουν ελαστικότητα, ρωγμή, τέντωμα, σπάσιμο ή τέντωμα. Αυτό οδηγεί σε διαρροές, αποσυμπίεση και αερισμό του υδραυλικού συστήματος και, ως αποτέλεσμα, χειρότερη επιβράδυνση ή πλήρης αστοχία του φρένου. Πραγματοποιήστε μια περιοδική αναθεώρηση αυτών των εξαρτημάτων και αλλάξτε τα εγκαίρως εάν κάποιο από τα σημεία που περιγράφονται παραπάνω.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram