Προσοχή με το αντιψυκτικό μας
Οι χαμηλές θερμοκρασίες ταλαιπωρούν και το αυτοκίνητό μας… Προσοχή λοιπόν για να μην ταλαιπωρηθούμε.
Το υγρό του κυκλώματος ψύξης στο αυτοκίνητο ή αλλιώς το αντιψυκτικό είναι ένα μία από τις σημαντικότερες υποχρεώσεις ενός ιδιοκτήτη αυτοκινήτου, με κινητήρα εσωτερικής καύσης και γι’ αυτό ακριβώς συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή.
Αυτό που γνωρίζουμε ευρύτερα με την λέξη «παραφλού» έχει σκοπό αφενός να αποτρέπει την υπερθέρμανση του κινητήρα (τους θερμούς μήνες του έτους) ή να παγώσει το υγρό στο κύκλωμα (τους κρύους, αντίστοιχα) και αφετέρου να λιπαίνει.
Η διαδικασία
Είναι μια απλή διαδικασία και δεν χρειάζεται κάτι το ιδιαίτερο από μέρους μας. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να σηκώσουμε το καπό του οχήματός μας και να ελέγξουμε τη στάθμη τού αντιψυκτικού υγρού.
Στο εμπόριο υπάρχουν έτοιμα προς χρήση αντιψυκτικά υγρά, τα οποία μπορούμε να τα προμηθευτούμε και να τα χρησιμοποιήσουμε όποτε κρίνουμε ότι χρειάζεται να το πράξουμε. Πριν το κάνουμε θα πρέπει να συμβουλευτούμε το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας για να δούμε τι προδιαγραφές προτείνει ο κατασκευαστής.
Ελέγχουμε τη στάθμη του υπάρχοντος αντιπηκτικού στο αντίστοιχο δοχείο το οποίο βρίσκεται στον χώρο του κινητήρα. Φροντίζουμε ώστε αυτή να βρίσκεται πάντα μεταξύ της μέγιστης («Max») και ελάχιστης («Min») ένδειξης.
Όποτε χρειάζεται συμπληρώνουμε. Εάν δεν γνωρίζουμε ή δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε ποιο είναι το σχετικό δοχείο, συμβουλευόμαστε το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου ή ρωτάμε τον μηχανικό μας. Επίσης, ελέγχουμε περιμετρικά του δοχείου για τυχόν διαρροή τού υγρού.
Τι πρέπει να προσέξουμε
Όταν χρειαστεί να συμπληρώσουμε ποσότητα αντιψυκτικού, φροντίζουμε να το κάνουμε όταν ο κινητήρας του οχήματος είναι κρύος. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει περίπτωση να τραυματιστούμε στα χέρια μας και να πάθουμε έγκαυμα. Όταν ο κινητήρας είναι ζεστός η πίεση στο κύκλωμα και η θερμοκρασία του αντιψυκτικού είναι αυξημένες. Έτσι, όταν προσπαθήσουμε να ανοίξουμε το καπάκι του δοχείου υπάρχει περίπτωση να πεταχτεί εκτός ποσότητά του.
Εκτός από τον έλεγχο στην υπάρχουσα ποσότητα υγρού, ελέγχουμε και την ένταση του χρώματός του, όπως και εάν υπάρχουν αιωρούμενα σωματίδια σε αυτό.
Όταν συμβαίνει αυτό σημαίνει ότι μάλλον υπάρχει διάβρωση στο κύκλωμα. Επίσης, εάν διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν ίχνη λαδιού στο αντιψυκτικό υγρό αυτό πιθανόν να είναι ένδειξη ότι η φλάντζα του κινητήρα χρειάζεται αλλαγή. Σε κάθε περίπτωση, καλό θα είναι να συμβουλευτούμε τον μηχανικό μας.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram