Τα νέα μοντέλα που λανσάρονται στην αγορά αυτοκινήτου, ως επί το πλείστον διαθέτουν ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες στη Μ. Βρετανία το κλασσικό μηχανικό χειρόφρενο πλέον αποτελεί ένα στοιχείο προς εξαφάνιση, καθώς μόλις το 24% των καινούργιων αυτοκινήτων το διαθέτει στον εξοπλισμό του. Αντίθετα το 76% αυτών προσφέρεται με το ηλεκτρικό.
Οι ίδιες έρευνες έδειξαν ότι σε σχέση με προηγούμενα έτη, το ποσοστό των μοντέλων με το παραδοσιακό χειρόφρενο μειώνεται σταθερά, όπως συγκριτικά με το 2019 έχει πέσει κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες. Από τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες η Dacia αποτελεί την μοναδική που η γκάμα των μοντέλων της διατίθεται αποκλειστικά με μηχανικό χειρόφρενο, ενώ άλλοι κατασκευαστές το προσφέρουν σε ειδικά μοντέλα, όπως για παράδειγμα η Mazda στο νέο MX-5 και η BMW στη Μ2.
Αντίθετα, εταιρείες όπως οι Alfa Romeo, DS, Honda, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes, Porsche και Volvo το έχουν αντικαταστήσει σε όλα τους τα νέα μοντέλα, όπως οι νέες BMW Σειρά 1 και Σειρά 3, το νέας γενιάς Peugeot 208 και το Nissan Juke.
Μέλος που συμμετείχε στην έρευνα δήλωσε ότι όπως δείχνουν τα στοιχεία, το μηχανικό χειρόφρενο έχει ακόμα λίγα χρόνια ζωής, καθώς οι κατασκευαστές, κυρίως για λόγους εργονομίας, το καταργούν από τα μοντέλα τους. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μία αναμενόμενη εξέλιξη, καθώς το ηλεκτρονικό χειρόφρενο ακολουθεί ευλαβικά τα νέα δεδομένα της αυτοκίνησης.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram