Nbaxevanis

Europlan
KOSA
MOTO & AUTO

Καύσωνας: Συμβουλές για πιο δροσερές μετακινήσεις με το αυτοκίνητο

Πώς χρησιμοποιούμε το air condition; Οδηγούμε με... σαγιονάρες;

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Με το πρώτο κύμα καύσωνα να σφυροκοπά τη χώρα και τον υδράργυρο να χτυπάει… κόκκινο, η υιοθέτηση προληπτικών μέτρων κρίνεται αναγκαία. Τα τελευταία, φυσικά, αφορούν και τη συνύπαρξή μας με το αυτοκίνητο, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

Ποιος δεν θα ήθελε, άλλωστε, να απολαμβάνει δροσερές και άνετες μετακινήσεις, υψώνοντας ασπίδα προστασίας ενάντια στα 40άρια;

NOVA

Συντήρηση και σωστή χρήση του κλιματισμού

Το σύστημα κλιματισμού ήταν «παροπλισμένο» κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Με την άφιξη, λοιπόν, του καλοκαιριού κρίνεται απαραίτητο να ελέγξουμε την ποσότητα του ψυκτικού υγρού και, εφόσον χρειαστεί, να προσθέσουμε το απαραίτητο συμπλήρωμα.

Καλό θα ήταν επίσης να καθαρίζουμε το φίλτρο και αν κριθεί απαραίτητο το αντικαθιστούμε. Μόνο έτσι θα θωρακιστούμε από τα διάφορα μικροσωματίδια που είναι επιβλαβή για την υγεία μας.

Παράλληλα, απαραίτητη κρίνεται και η σωστή χρήση του air condition κάτι που θα εξασφαλίσει τη μακροζωία του, θα μας απαλλάξει από περιττά έξοδα, και φυσικά θα θωρακίσει την υγεία μας.

Mechanical Solutions

1. Μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο, και προτού ενεργοποιήσουμε το air condition, κινούμαστε για λίγα λεπτά με ανοιχτά παράθυρα, ώστε να απομακρυνθεί ο θερμός αέρας.

2. Στη συνέχεια θέτουμε σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού (με τη θερμοκρασία αρχικά στο LOW), παράλληλα με την εσωτερική ανακύκλωση αέρα για ταχύτερη απόδοση. Εφόσον περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα απενεργοποιούμε την επανακυκλοφορία, ώστε η καμπίνα να τροφοδοτηθεί με φρέσκο αέρα.

Στην περίπτωση που έχουμε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό επιλέγουμε την πλήρως αυτόματη λειτουργία, που λειτουργεί πάντα με τον πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο.

3. Δεν κατευθύνουμε τη ροή του αέρα προς τα πρόσωπά μας, αλλά προς την οροφή. Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνουμε ομοιόμορφη θερμοκρασία.

4. Αν έξω… χτυπάνε 40άρια, δεν μετατρέπουμε την καμπίνα σε ιγκλού. Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν είναι σχεδιασμένος για τεράστιες αλλαγές θερμοκρασίας. Προτιμάμε μια εσωτερική θερμοκρασία μεταξύ 22-24 βαθμών Κελσίου. Ρυθμίζοντάς το χαμηλότερα κάνουμε αλόγιστη σπατάλη ενέργειας, χωρίς να κερδίζουμε κάτι σε ψύξη.

Ψάχνουμε για θέση πάρκινγκ με σκιά

Πόσες, φορές, έχουμε μετανιώσει για την ώρα και τη στιγμή που σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο στον ήλιο; Και μόλις μπαίνουμε στην καμπίνα νιώθουμε πως βρισκόμαστε σε καζάνι που βράζει. Όσο δύσκολο και αν ακούγεται, προσπαθούμε να βρούμε μια θέση με σκιά, αφήνοντας, επίσης, τα παράθυρα ελαφρώς ανοιχτά, ένα με δύο εκατοστά. Με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσετε τον θερμό αέρα να διαφύγει.

Κάλυμμα ηλιοπροστασίας

Όπως προαναφέραμε, η προσπάθεια εύρεσης μιας ελεύθερης θέσης στάθμευσης μπορεί να εξελιχθεί σε… μαρτύριο και εν τέλει να μη τελεσφορήσει. Σε αυτή την περίπτωση, ίσως αποδειχθούν σωτήρια τα καλύμματα ηλιοπροστασίας τα οποία τοποθετούνται αποκλειστικά στο εμπρός και πίσω παρμπρίζ. Μόλις, λοιπόν, επιστρέψουμε από το θαλασσινό μπάνιο μας, το εξωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να τσουρουφλίζει, η καμπίνα όμως θα είναι δροσερή. Μην ξεχνάμε πως η ηλιοπροστασία θωρακίζει τις πλαστικές και δερμάτινες επιφάνειες από τον αποχρωματισμό.

Όσοι δεν έχουν προνοήσει να προμηθευτούν το συγκεκριμένο απαραίτητο κάλυμμα, καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσουν μια πετσέτα σε τιμόνι και παρμπρίζ, ώστε να γλιτώσουν τα εγκαύματα.

Δεν φοράμε σαγιονάρες

Το νομικό πλαίσιο είναι ασαφές, καθώς ο ΚΟΚ δεν ξεκαθαρίζει αν επιτρέπεται να οδηγεί κάποιος/α φορώντας σαγιονάρες ή πέδιλα. Ειδικότερα, στο άρθρο 13 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρεται πως «ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς του οχήματος». Τι σημαίνει αυτό; Πως η επιβολή προστίμου υπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του αστυνομικού που θα σας σταματήσει για έλεγχο.

Ανεξαρτήτως, όμως, από το τσουχτερό πρόστιμο ή μη, η οδήγηση με σαγιονάρες ομολογουμένως δεν συστήνεται καθώς ο οδηγός δεν μπορεί να έχει πλήρη αίσθηση του πεντάλ και το παραμικρό…. γλίστρημα μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Χρώμα αμαξώματος

Προτού προχωρήσετε στην αγορά ενός καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, καλό θα ήταν να γνωρίζετε πως η βαφή που εφαρμόζεται στο εξωτερικό μπορεί ν’ αντανακλά ή να απορροφά το φως του ηλίου.

Σύμφωνα με μελέτες, η διαφορά θερμοκρασίας που μπορεί να αναπτυχθεί, μέσα σε μόλις μία ώρα, σε ένα λευκό και μαύρο αυτοκίνητο (εκτεθειμένα στον ήλιο) μπορεί να είναι έως και 6 βαθμοί. Το χρώμα, λοιπόν, του αυτοκινήτου θα επηρεάσει τη θερμότητα που διεισδύσει στην καμπίνα. Και θα καταστήσει τις καλοκαιρινές μετακινήσεις σας, είτε άνετες και δροσερές, είτε… επώδυνες.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Πηγή
newsauto.gr

Σχετικά άρθρα

Back to top button