Η ανάπτυξη της τεχνολογίας μηδενικών ρύπων δημιουργεί νέες προκλήσεις στην ηλεκτροκίνηση.
Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, Oliver Zipse αναφέρει σε ανακοίνωσή του τα εξής:
«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στον δρόμο προς την ουδετερότητα του κλίματος. Θεωρούμε την προστασία του κλίματος πολύ περισσότερο από μια οικολογική δέσμευση. Αυτό που διακυβεύεται εδώ είναι το οικονομικό μέλλον της Ευρώπης. Βρισκόμαστε σε έναν αγώνα για να αναπτύξουμε τις επόμενες ανακαλύψεις στην καινοτομία, με τη μείωση – τεχνολογίες και προϊόντα που επιτρέπουν περαιτέρω ανάπτυξη, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τον αντίκτυπο στη φύση και το κλίμα.
Για τον σκοπό αυτό, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν πρόσβαση σε ένα επαρκώς ανεπτυγμένο δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού. Αυτό καλύπτει τρεις τομείς: δημόσια σημεία φόρτισης, ιδιωτικά σημεία φόρτισης που απαιτούνται στο σπίτι και σημεία φόρτισης στους χώρους εργασίας. Αυτό απαιτεί μια πανευρωπαϊκή προσπάθεια με δεσμευτικούς και μετρήσιμους στόχους. Τα υφιστάμενα προγράμματα της ΕΕ και οι νέες πρωτοβουλίες πρέπει επειγόντως να ενοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν και να υποστηρίξουν αυτό το τεράστιο έργο.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία εκατομμύρια σημεία φόρτισης δημόσιων αυτοκινήτων έως το 2030 – συμπεριλαμβανομένων ενός εκατομμυρίου έως το 2024 – για την επίτευξη των στόχων στόλου CO2 που συμφωνήθηκαν το 2019 για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά.
Θα χρειαστούν δέκα φορές περισσότεροι σταθμοί φόρτισης σε ιδιωτικές και εργασιακές ρυθμίσεις. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστεί επαρκής πρόσβαση για τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που αναμένουμε να δούμε στους δρόμους της Ευρώπης έως το 2030 με τους τρέχοντες στόχους.
Το ζήτημα της υποδομής παραμένει εντελώς άλυτο. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκέφτεται να περιορίσει τους στόχους των στόλων επιβατικών αυτοκινήτων από -37,5% σε -50% μεταξύ 2021 και 2030, ενώ η Πράσινη Συμφωνία στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 κατά 55% μεταξύ 1990 και 2030. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει τις προσπάθειές της στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ωστόσο, ένα πράγμα πρέπει να είναι ξεκάθαρο: εάν οι στόχοι του στόλου CO2 είναι πιο αυστηροί, ο αυξανόμενος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσει επίσης τη ζήτηση για υποδομές. Για κάθε εκατοστιαία μονάδα ο στόχος αυξάνεται (συμπεριλαμβανομένης μιας αντίστοιχης αύξησης του επιπέδου αναφοράς για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών), θα χρειαστούμε τουλάχιστον άλλες 200.000 δημόσιες χρεώσεις – πάνω και πάνω από τα τρία εκατομμύρια που έχουν ήδη απαιτηθεί έως το 2030.
Η ηλεκτροκινητικότητα επαναπροσδιορίζει τους κανόνες του παιχνιδιού για όλους τους συμμετέχοντες. Η αξιοποίηση του πλήρους δυναμικού μας στην Ευρώπη θα μας επιτρέψει να κατέχουμε ηγετική θέση στη βιώσιμη κινητικότητα στη διεθνή σκηνή. Αυτό θα απαιτήσει συντονισμένη προσπάθεια από όλους μας».
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram