Europlan
LIFE

Τι κάνουν τα σουπερμάρκετ για να διατηρούν φρέσκα τα προϊόντα

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Εάν χαλάσει ένα τρόφιμο στο σπίτι μας μικρό το κακό. Απλώς το πετάμε μη υπολογίζοντας (κακώς) τα ευρώ που ξοδέψαμε για να το αγοράσουμε. Ωστόσο για τα σουπερμάρκετ, η αλλοίωση των τροφίμων είναι κόστος όχι μόνο οικονομικό αλλά και κόστος στη φήμη τους εάν ένα τρόφιμο εκτός από αλλοιωμένο έχει αναπτύξει και παθογόνα βακτήρια λόγω κακών πρακτικών συντήρησης. Και μην ξεχνάμε και τα πρόστιμα σε περίπτωση που εντοπιστούν αλλοιωμένα, ληγμένα, ή μολυσμένα προϊόντα κατά τη διάρκεια επιθεώρησης από κρατικό φορέα.

Γι’ αυτό φροντίζουν με μεγάλη επιμέλεια, να τα συντηρούν για να είναι όσο το δυνατό πιο φρέσκα και ασφαλή όταν μπουν στο καλάθι του πελάτη. Και μην πάει το μυαλό σας σε κάτι δύσκολο και μάλιστα πολλές από τις πρακτικές των καταστημάτων λιανικής μπορούν εύκολα να εφαρμοστούν και στο σπίτι μας.

Ένα πολύ αποτελεσματικό “κόλπο” είναι πως τα σουπερμάρκετ εφαρμόζουν την μέθοδο διαχείρισης αποθεμάτων “FIFO”( First In -First Out). Αυτή η μέθοδος που εννοείται πρέπει να εφαρμόζεται και στα νοικοκυριά, όχι μόνο προλαμβάνει την αλλοίωση αλλά αποτρέπει και την σπατάλη τροφίμων. Τι είναι η μέθοδος FIFO; Εάν έρχεται καινούργια παραλαβή την τοποθετούν στο πίσω μέρος του ραφιού ή του ψυγείου και αφήνουν στο μπροστινό μέρος την πιο παλιά παρτίδα. Πίσω από αυτή την πρακτική δεν κρύβεται δόλος για να μας ξεγελάσει ο λιανέμπορος, καθώς η παλαιότερη παρτίδα δεν είναι ούτε ληγμένη, ούτε χαλασμένη. Απλώς  διασφαλίζει ότι τα αγαθά με προγενέστερες ημερομηνίες λήξης πωλούνται πριν από προϊόντα με μεταγενέστερες ημερομηνίες λήξης. Και στο σπίτι αυτή η μέθοδος έχει αποτέλεσμα. Για παράδειγμα εάν έχετε αγοράσει γάλα, χωρίς να έχει λήξει το γάλα από προηγούμενη αγορά, καλό είναι το παλαιότερο να το τοποθετείτε σε εμφανή θέση για να το καταναλώσετε άμεσα, ενώ το καινούργιο που λήγει πολύ αργότερα να το τοποθετήσετε πιο πίσω.

NOVA

Σίγουρα έχετε συναντήσει κάποιον εργαζόμενο σε σουπερμάρκετ να καθαρίζει ένα ράφι πριν τοποθετήσει την επόμενη παρτίδα ενός προϊόντος. Για να διατηρήσουν φρέσκα και ασφαλή τα τρόφιμα, οι εργαζόμενοι στα σουπερμάρκετ φροντίζουν πρώτα απ΄όλα να διατηρούν καθαρά τα ράφια και τα ψυγεία. Η σύσταση για τα σουπερμάρκετ είναι ο καθαρισμός σε ράφια και ψυγεία να γίνεται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα προκειμένου να αποφευχθεί η ανάπτυξη επιβλαβών βακτηρίων. Βαθύς και ενδελεχής καθαρισμός που περιλαμβάνει και συσκευές όπως ηλεκτρικές σκούπες και παγομηχανές, γίνεται συνήθως μία φορά στο τρίμηνο.

Οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ εφαρμόζουν σύστημα ελέγχου των ημερομηνιών λήξης, προκειμένου να μην μένουν στα ράφια, ληγμένα προϊόντα. Και αυτό πρέπει να γίνεται στο σπίτι αν και πλέον οι ημερομηνίες λήξης έχουν αρχίσει να αμφισβητούνται έντονα και πολλοί «φωνάζουν» πως η καλύτερη μέθοδος για να δείτε εάν ένα τρόφιμο έχει χαλάσει είναι η μυρωδιά του και η εικόνα του. Μεγάλες αλυσίδες, θέλοντας να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων, έχουν προτείνει την χρήση ενός «sniff test» ή στα ελληνικά ενός «τεστ μυρωδιάς». Αυτό συνιστά, οι καταναλωτές να χρησιμοποιούν την μύτη τους για να καταλάβουν αν ένα  προϊόν, του οποίου η ημερομηνία «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» (best before) έχει παρέλθει, είναι πράγματι ασφαλές για κατανάλωση. Βέβαια επιστήμονες τροφίμων αμφισβητούν έντονα τη νέα τάση, καθώς τα μικρόβια που προκαλούν τροφικές δηλητηριάσεις δεν μυρίζουν.

Mechanical Solutions

Και οι θερμοκρασίες του ψυγείου όπου συντηρούνται ευπαθή τρόφιμα, είναι ένα από τα βασικά μελήματα των σουπερμάρκετ κάτι που θα έπρεπε να γίνεται στο σπίτι (αλλά δεν γίνεται). Αλήθεια πότε ήταν η τελευταία φορά που ελέγξατε τη θερμοκρασία του ψυγείου σας; ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ για να μάθετε ποια είναι η σωστή θερμοκρασίας λειτουργίας ψυγείου και κατάψυξης.

Τελευταία πρακτική που πρέπει να ακολουθούν και τα νοικοκυριά είναι η επιλογή αξιόπιστου προμηθευτή. Όπως τα σουπερμάρκετ επιλέγουν με προσοχή τα προϊόντα που θα βάλουν στα ράφια τους και διενεργούν ελέγχους και επιθεωρήσεις στις συνεργαζόμενες βιομηχανίες τροφίμων, έτσι και οι καταναλωτές θα πρέπει να επιλέγουν λιανοπωλητές αξιόπιστους σε βάθος χρόνου, με άριστη εμπειρία εξυπηρέτησης, με λιγότερες ανακοινώσεις ανακλήσεων, με ποικιλία προϊόντων, ικανοποιητικές τιμές και σουπερμάρκετ που σέβονται τον καταναλωτή.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Media House
Media House