Διασχίζοντας τον διάδρομο με τα αναψυκτικά στο σούπερ μάρκετ, ίσως να παρατηρήσετε ότι η λέξη «light» εμφανίζεται πολύ λιγότερο από ό,τι παλιά.
Τον τελευταίο καιρό, κάποια αναψυκτικά light εξαφανίστηκαν από τα ράφια. Ή τουλάχιστον, η λέξη αυτή εξαφανίστηκε από τις συσκευασίες τους. Η τάση της εποχής θέλει τις εταιρείες αναψυκτικών να στρέφονται στο «χωρίς ζάχαρη» ή «zero sugar».
Ο λόγος; Οι λέξεις «light» ή «διαίτης» («diet») δεν είναι καθόλου της μόδας ανάμεσα στις νεότερες γενιές των καταναλωτών και κυρίως τους Millennials και τους Gen Z-ers.
«Απλά η λέξη ‘diet’ δεν αρέσει στους πιο νέους ανθρώπους», λέει ο Greg Lyons, επικεφαλής marketing της PepsiCo Beverages North America. Η Pepsi άλλαξε το όνομα της Pepsi Max σε Pepsi Zero Sugar το 2016.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι στο κοινό αυτό δεν αρέσουν τα αναψυκτικά χωρίς θερμίδες. Η αγορά των αναψυκτικών αυτών έχει γιγαντωθεί από τη δεκαετία του 1960, όταν καθιερώθηκε. Το 2020, στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις των light αναψυκτικών άγγιξαν τα 11,2 δισ. δολάρια. Πρόκειται για μία πολύ μικρότερη αγορά από εκείνη των κανονικών αναψυκτικών, που έχει τζίρο 28,2 δισ. δολαρίων, όμως αναπτύσσεται γρηγορότερα. Οι πωλήσεις light αναψυκτικών στις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί κατά 19,5% από το 2018, την ώρα που τα κανονικά αναψυκτικά εμφανίζουν αύξηση πωλήσεων κατά 8,4% την ίδια περίοδο.
Η γέννηση των αναψυκτικών διαίτης
Το Diet Rite, ένα ποτό χωρίς θερμίδες από την εταιρεία αναψυκτικών Royal Crown Cola, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1958 σαν μια επιλογή για τους διαβητικούς και άλλους καταναλωτές που έπρεπε να περιορίσουν την κατανάλωση ζάχαρης. Αρχικά, μάλιστα, ήταν στο ράφι με τα φάρμακα και όχι με τα αναψυκτικά, όμως σύντομα και άλλες εταιρείες έβαλαν στο στόχαστρο το όλο και αυξανόμενο πλήθος των Αμερικανών που βρίσκονταν σε δίαιτα.
Έπειτα από την επιτυχία του Diet Rite, η Coca Cola κυκλοφόρησε το Tab το 1963 και η Pepsi την Diet Pepsi έναν χρόνο αργότερα. Το 1982 βγήκε και η Diet Coke.
Μάλιστα αρχικά, η Coca Cola είχε σκεφτεί να ονομάσει το προϊόν της «χωρίς ζάχαρη» («sugar free»), όμως φοβήθηκε ότι αυτό θα ήταν μία έμμεση επίθεση στο βασικό συστατικό του αναψυκτικού της.
Χρειάστηκε να περάσουν μερικές δεκαετίες για να επιστρέψει η Coca Cola στην ιδέα του sugar-free. Αυτή τη φορά στόχευε στο κοινό που έμοιαζε να αποφεύγει τα light προϊόντα της, δηλαδή τους άνδρες και τους νεότερους καταναλωτές. Έτσι το 2005, η Coca Cola κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ την Coke Zero, πιστεύοντας ότι οι άνδρες δεν ήθελαν να συνδεθούν με τη λέξη «light».
Σήμερα, καθώς η δίαιτες αποκτούν αρνητικό νόημα, οι εταιρείες αναψυκτικών προσπαθούν να αποσυνδεθούν από το «light» και το «diet». Με τον όρο «zero sugar» ελπίζουν να απευθυνθούν σε μία γενιά καταναλωτών που ενδιαφέρεται περισσότερο για την υγεία και τον ισορροπημένο τρόπο διατροφής. Όμως πλέον, αντιμετωπίζουν αυξημένο ανταγωνισμό από τα ανθρακούχα νερά.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram