Το κύμα καύσωνα, που έφερε θερμοκρασίες ρεκόρ στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και αλλού τις τελευταίες δύο εβδομάδες, αποκάλυψε μια ζοφερή πραγματικότητα: Μεγάλο μέρος της Ευρώπης δεν είναι κατασκευασμένο για ακραία ζέστη ή για ένα κλίμα που αλλάζει γρήγορα.
Πολλά κτίρια, αυτοκινητόδρομοι και άλλες υποδομές στην Ευρώπη είναι παλιά, έχουν κατασκευαστεί με βάση ξεπερασμένες ακραίες θερμοκρασίες, και δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τη νέα κατάσταση. Παράδειγμα, οι πυρκαγιές των σιδηροδρόμων στο Λονδίνο.
H Network Rail της Αγγλίας ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «οι χαλύβδινες σιδηροτροχιές απορροφούν εύκολα τη θερμότητα και τείνουν να είναι περίπου 20C πάνω από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος αέρα. Όταν ζεσταίνονται, διαστέλλονται, γεγονός που μπορεί να τις παραμορφώσει», και διευκρίνησε ότι η θερμοκρασία «χωρίς καταπόνηση» των σιδηροτροχιών της είναι 27C.
Μία από τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το βάψιμο των σιδηροδρομικών γραμμών με λευκό χρώμα, ώστε να απορροφούν λιγότερη θερμότητα.
Γνωρίζουμε ότι οι καύσωνες είναι αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης και άρα ο καλύτερος τρόπος για να προστατεύσουμε τις υποδομές είναι να αντιμετωπίσουμε τη βασική αιτία, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Όμως αυτή είναι λύση μακροπρόθεσμου χαρακτήρα. Ένα άμεσο μέτρο είναι να επιβληθούν νέοι κανονισμοί που θα λαμβάνουν υπόψη τη νέα πραγματικότητα της κλιματικής κρίσης. Ωστόσο, αυτό αφορά πρωτίστως τις νέες υποδομές. Η αναμόρφωση των υπαρχουσών υποδομών, όμως, είναι δαπανηρή, οπότε θα πρέπει να επινοηθούν νέες λύσεις προκειμένου να γίνουν οι πόλεις πιο ανθεκτικές, λόγου χάριν αυξάνοντας τις πράσινες υποδομές.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram