L Maris

Europlan
KOSA
ΕΛΛΑΔΑ

Μυτιληναίος: Προ των πυλών πιλοτικό έργο για δωρεάν εγκατάσταση έξυπνων μετρητών

Στα data των smart meters, ψάχνει τις λύσεις για εξοικονόμηση ενέργειας και άλλες εξατομικευμένες υπηρεσίες προς τους πελάτες-Επέκταση στην προμήθεια εκτός συνόρων.

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Έτοιμη να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες των έξυπνων μετρητών και να διαχειριστεί τα πολύτιμα δεδομένα της κατανάλωσης των πελατών της, εμφανίζεται η εταιρεία Μυτιληναίος ξεκινώντας πιλοτικό πρόγραμμα εντός του 2024. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία αυξάνει το βηματισμό της και στον τομέα της προμήθειας, με σκοπό να ενισχύσει το διεθνοποιημένο προφίλ των δραστηριοτήτων της, αξιοποιώντας στο μέγιστο το πλούσιο  χαρτοφυλάκιο των έργων πράσινης ανάπτυξης που αναπτύσσει.

Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει μια πελατειακή βάση περίπου 500.000 πελατών στον τομέα της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που θα διπλασιαστεί έως το 2026. Στόχος της είναι να αξιοποιήσει το μεγάλο αυτό πελατολόγιο και να εγκαταστήσει δωρεάν έξυπνους μετρητές, σε πρώτη φάση σε μικρή κλίμακα και αργότερα σε μεγαλύτερη.

Οι έξυπνοι μετρητές αποτελούν ένα κομμάτι του ηλεκτρισμού που μπορεί να προσφέρει δυναμική τιμολόγηση και έναν τομέα που θα αναπτύξει η Protergia σε συνεργασία  με την Avocado -την start up εταιρεία της Μυτιληναίος- με σκοπό την μαζική εξάπλωση των smart meters.

NOVA

«Στόχος μας είναι να μετρήσουμε την κατανάλωση του πελάτη, να την μελετήσουμε και να καταλάβουμε την συμπεριφορά και τις συνήθειές του, όπως για παράδειγμα από που προέρχεται η ενέργεια που καταναλώνει και από ποιες οικιακές ηλεκτρικές συσκευές (πλυντήριο ή ψυγείο, κλιματισμό κ.α)» αναφέρουν στελέχη της εταιρείας. Στόχος όπως τονίζουν είναι πιο αποδοτικές υπηρεσίες και παροχή συμβουλών και λύσεων για το πως μπορεί κάποιος να βελτιώσει ή να αλλάξει την κατανάλωσή του με ένα τρόπο που θα τον συμφέρει καλύτερα.  Όφελος όμως προκύπτει και για  τον πάροχο, ο οποίος γνωρίζοντας το προφίλ κατανάλωσης ενός πελάτη, γίνεται καλύτερος στον τρόπο που αγοράζει και διαχειρίζεται την ενέργεια από την αγορά, κάτι που σε επίπεδο καθημερινού energy management μπορεί να κοστίζει πολλά λεφτά για μια εταιρεία.

Ένα  ενδιαφέρον στοιχείο της προσέγγισης αυτής είναι πως η υπηρεσία που βρίσκεται πίσω από το πρότζεκτ των έξυπνων μετρητών δεν συνδέεται απαραίτητα με το ποιος εκπροσωπεί τον λογαριασμό ρεύματος και ποιος τον χρεώνει. Η Μυτιληναίος υποστηρίζει ότι εγκαθιστώντας τον μετρητή σε ένα σπίτι έχεις μια συνολική εικόνα του προφίλ του καταναλωτή, που αν εκείνος αλλάξει πάροχο, -με την πλήρη συναίνεσή του- είτε θα πουλήσει αυτά τα data στο νέο προμηθευτή ή θα τα διαχειρίζεται η ίδια για λογαριασμό του. Η Μυτιληναίος έχει δουλέψει ήδη  αυτό το πρότζεκτ σε  μικρή κλίμακα στον πρότυπο οικισμό των Άσπρων Σπιτιών στην Βοιωτία, από τον οποίο έχουν βγει κάποια πρώτα συμπεράσματα.

Mechanical Solutions

Ο ρόλος του ΔΕΔΔΗΕ

Κοντράρει αυτό το σχέδιο το πρότζεκτ των έξυπνων μετρητών του ΔΕΔΔΗΕ;  Στελέχη της εταιρείας, υποστηρίζουν ότι ο Διαχειριστής θέλει να βάλει μετρητές για να τιμολογείται κάθε μήνα η ενέργεια που καταναλώνουν οι καταναλωτές. Στην Μυτιληναίος επισημαίνουν ότι «στοχεύουμε να πάμε παρακάτω και να εκμεταλλευτούμε  τα δεδομένα που προκύπτουν από το προφίλ του κάθε πελάτη και να ψάξουμε λύσεις πίσω από αυτό». Τονίζουν ακόμη ότι τα δεδομένα αυτά είναι πολύ χρήσιμα για να εξαχθούν συμπεράσματα και να βγουν προϊόντα και λύσεις προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε πελάτη που ο ΔΕΔΔΗΕ, που θα έχει αυτά τα data, δεν θα θέλει να τα μοιραστεί με άλλους παρόχους.

Η επέκταση στην προμήθεια

Το επόμενο βήμα που επιταχύνει η Μυτιληναίος είναι η επέκταση της εταιρείας στον τομέα της προμήθειας διεθνώς. «Πολλές φορές έχουμε ένα έργο ΒΟΤ (Build, Operate, Transfer) που  κατασκευάζουμε και στην συνέχεια πουλάμε με το κλειδί στο χέρι. Στο 95% των περιπτώσεων για τα έργα αυτά ψάχνουμε να βρούμε ένα PPA (διμερές συμβόλαιο πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας) ώστε το έργο να μπορεί να είναι χρηματοδοτήσιμο και εμπορεύσιμο» εξηγούν από την Μυτιληναίος.

Στόχος είναι η εταιρεία να εξελίξει αυτό το προϊόν ώστε να μπορεί να διαχειριστεί η ίδια, τα PPA για λογαριασμό κυρίως μεγάλων πελατών της μέσης και υψηλής τάσης.

Το νέο προϊόν προμήθειας θα μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός πελάτη που δεν μπορεί να καλύψει για παράδειγμα ένα φωτοβολταϊκό όλες τις ώρες της μέρας και μάλιστα με πράσινη ενέργεια και με σταθερότητα στο κόστος, για όσους αναζητούν πιο προβλέψιμες τιμές αλλά και λύσεις με καλύτερο ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα. «Πηγαίνουμε σε αυτόν τον πελάτη και αναλαμβάνουμε να του δώσουμε εμείς την ενέργεια που χρειάζεται, που θα προέρχεται κατά 100% από ΑΠΕ με προσυμφωνημένη τιμή και με βάση παραμέτρους της αγοράς (TTF, CO2 κ.α), τις οποίες θα μπορούμε να τροποποιήσουμε» αναφέρουν στελέχη της εταιρείας.

Αυτή την φόρμουλα τιμολόγησης η Μυτιληναίος εφαρμόζει ήδη με το εργοστάσιο του Αλουμινίου της Ελλάδας που από 1 Ιανουαρίου εκπροσωπεί πλήρως η Protergia τερματίζοντας οριστικά την συνεργασία με την ΔΕΗ.

Στον τομέα αυτό, η εταιρεία είναι σε προχωρημένες συζητήσεις με τρεις πελάτες στην Ελλάδα και ένα πελάτη στην Ιταλία στη μέση τάση. Σύμφωνα με στελέχη της Μυτιληναίος, το προϊόν αυτό θα μπορούσε να ανταποκριθεί και στην χαμηλή τάση, σε δεύτερο στάδιο, μαζεύοντας σε ένα cluster πολλούς πελάτες της χαμηλής τάσης, με κίνητρο την σταθερή τιμή ενέργειας που μπορεί να είναι φθηνότερη κατά 15%-20% και την χρήση της πράσινης παραγόμενης ενέργειας.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Stream+

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button