Να δώσει τέλος στη γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία από υπηρεσία σε υπηρεσία για τη διεκπεραίωση ακόμα και μιας απλής εργασίας επιχειρεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αλλάζουν όλα στο Gov.gr Wallet, στο οποίο πλέον δεν εμπλουτίζεται ο τρόπος χρήσης του, αλλά προστίθεται και μια σειρά από νέες πληροφορίες: εκτός από τα ταυτοποιητικά έγγραφα, στο ψηφιακό πορτοφόλι θα έχουμε διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή από τα ακίνητά μας και την ασφαλιστική μας ικανότητα έως τους πόντους ποινής του διπλώματος οδήγησης, την κάρτα αιμοδοσίας, την άδεια χειριστή σκάφους, αλλά και τα στοιχεία του κατοικιδίου μας!
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ο σχεδιασμός του υπουργείου θέλει να δίνουν οι πολίτες μέσω του wallet έγκριση στους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, ώστε εκείνοι να αντλούν από τα μητρώα του Δημοσίου τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να ολοκληρώνεται μια διαδικασία. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι πολίτες θα δίνουν τη συναίνεσή τους μέσω του ψηφιακού τους πορτοφολιού ώστε οι οργανισμοί με τους οποίους συνδιαλέγονται να αντλούν τα στοιχεία από τα δημόσια μητρώα.
Εάν, λοιπόν, κάποιος θέλει, για παράδειγμα, να αλλάξει πάροχο κινητής τηλεφωνίας, απλά θα επικοινωνεί με την εταιρεία που επιθυμεί και θα του έρχεται ειδοποίηση στο Gov.gr Wallet: «Για το συμβόλαιο που επιθυμείτε να συνάψετε απαιτούνται τα παρακάτω στοιχεία. Συναινείτε να δοθούν;». Το μόνο που θα χρειάζεται να κάνει θα είναι να συναινέσει κάνοντας «κλικ» επάνω στην επιλογή «ναι – όχι» και η διαδικασία θα ολοκληρώνεται χωρίς να απαιτούνται η συλλογή εγγράφων από μια σειρά υπηρεσιών και η αποστολή τους.
Στο «ψηφιακό πορτοφόλι» θα περιλαμβάνεται το δίπλωμα οδήγησης με τις ποινές του Point System, στοιχεία για τα ακίνητα, τα κατοικίδια που ανήκουν στον πολίτη, αλλά και πληροφορίες για την ασφαλιστική του ικανότητα
Τι νέο φέρνει και πόσοι το χρησιμοποιούν
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, δήλωσε στο «ΘΕΜΑ» ότι όραμά του είναι να συγκεντρωθούν όλα τα απαραίτητα έγγραφα σε μία κρατική πηγή, ώστε να μη χρειάζεται ο πολίτης να ταλαιπωρείται από τις υπηρεσίες προσκομίζοντας πιστοποιητικά με τα οποία θα πρέπει να αποδείξει εγγράφως ακόμη και ότι έχει γεννηθεί!
Το ζητούμενο της ανανέωσης και της προσθήκης περισσότερων στοιχείων στο ψηφιακό πορτοφόλι δεν είναι μόνο η διευκόλυνση των πολιτών, οι οποίοι δεν θα χρειάζεται να έχουν πια μαζί τους μια σειρά από ταυτοποιητικά έγγραφα, αλλά θα τα έχουν όλα άμεσα και εύκολα προσβάσιμα στο αντικείμενο που μάλλον όλοι έχουν πάντα μαζί τους: το κινητό. Είναι και η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης του Δημοσίου (και όχι μόνο) μέσα από τη διακίνηση δεδομένων μέσω του Gov.gr Wallet. Πλέον με το ανανεωμένο ψηφιακό πορτοφόλι δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να ζητούν την άντληση των προσωπικών τους δεδομένων από τα πληροφοριακά συστήματα και τις εφαρμογές των φορέων του Δημοσίου για την πραγματοποίηση κάθε συναλλαγής τους με φορέα του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα, αφού προηγουμένως έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους.
Ετσι, λοιπόν, περιορίζεται ακόμα περισσότερο η διακίνηση εγγράφων ανάμεσα στους πολίτες και τις υπηρεσίες ή ακόμη και στις υπηρεσίες μεταξύ τους, χάρη στις νέες δυνατότητες που δίνει το Gov.gr Wallet, της εφαρμογής που έχουν κατεβάσει 1.683.129 πολίτες στο κινητό τους και στην οποία έχουν αποθηκευμένα τα απαραίτητα έγγραφα. Μέχρι σήμερα στο wallet είναι διαθέσιμα η αστυνομική ταυτότητα, το δίπλωμα οδήγησης, η ψηφιακή κάρτα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ο φάκελος αυτοκινήτου (MyAuto), η ακαδημαϊκή ταυτότητα, η κάρτα δακτυλίου και η κάρτα αναπηρίας. Από τις 9 Απριλίου στο ψηφιακό πορτοφόλι προστέθηκε και το εισιτήριο εισόδου για τα γήπεδα.
Αυτό το όραμα της πάταξης της γραφειοκρατίας που εξυπηρετεί το Gov.gr Wallet φαίνεται ότι ασπάζονται όλο και περισσότεροι Ελληνες. Και επειδή οι αριθμοί λένε την αλήθεια, έως την τελευταία ημέρα του Μαΐου εκδόθηκαν μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού 1.396.824 δελτία αστυνομικής ταυτότητας, 1.153.681 διπλώματα οδήγησης, 19.403 ψηφιακές κάρτες αναπηρίας, 60.177 ψηφιακές κάρτες ανεργίας (ΔΥΠΑ), 473.733 στοιχεία οχήματος (MyAuto), 32.494 ακαδημαϊκές ταυτότητες και 32.069 άδειες δακτυλίου.
Αφού, λοιπόν το ψηφιακό πορτοφόλι έχει γίνει δεκτό από τους πολίτες, έφτασε η ώρα να ανοίξει και να δεχτεί περισσότερα στοιχεία μέσα του. Ας δούμε ένα προς ένα ποια θα είναι αυτά και πώς θα εμφανίζονται στο wallet:
• Οι πόντοι ποινής του διπλώματος οδήγησης
Το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) εισάγεται στο wallet. Με τη νέα ενημέρωση στο ψηφιακό πορτοφόλι και στην ενότητα του διπλώματος θα εμφανίζονται οι πόντοι ποινής. Οταν κάποιος κατεβάσει το δίπλωμά του θα μπορεί να δει και τους πόντους που έχει.
Με κόκκινο χρώμα θα αναγράφεται Point System και θα εμφανίζεται ο αριθμός των πόντων. Στην πλήρη προβολή, στην κάτω δεξιά γωνία της φωτογραφίας του κατόχου του διπλώματος, θα εμφανίζεται με κόκκινους χαρακτήρες ένας αριθμός που θα είναι οι πόντοι ποινής.
• Τα κατοικίδια
Το υπουργείο τρέχει το τελευταίο διάστημα την πλατφόρμα MyPet (pet.gov.gr) για τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς, την οποία συνδέει πλέον και με το Gov.gr Wallet. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα δελτίο ταυτότητας του κατοικιδίου (μέχρι πρόσφατα διέθεταν μόνο έγγραφα διαβατήρια, τα οποία ήταν ταυτόχρονα και βιβλιάρια υγείας).
Στην ταυτότητα του κατοικιδίου θα υπάρχει (προαιρετικά) φωτογραφία του και θα εμφανίζονται τα βασικά του στοιχεία. Δηλαδή το όνομά του, το είδος ζώου, αν έχει μικροτσίπ, το φύλο, ενδείξεις αν είναι στειρωμένο και εμβολιασμένο, η ημερομηνία ισχύος εμβολιασμού και κωδικός QR για σκανάρισμα.
• Τα ακίνητα των πολιτών
Οι πολίτες θα μπορούν πλέον να έχουν στο ψηφιακό τους πορτοφόλι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή τα πλήρη στοιχεία των ακινήτων τους. Σε πρώτη φάση θα φαίνονται μόνο τα ακίνητα που έχουν περάσει στην κτηματογράφηση.
Στην κάρτα του ακινήτου θα εμφανίζεται η διεύθυνση στην οποία βρίσκεται και ο δήμος στον οποίο υπάγεται. Με τη σειρά, από κάτω θα εμφανίζονται το όνομα του ιδιοκτήτη (ή των συνιδιοκτητών), ο Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) και η επιφάνεια του ακινήτου σε τετραγωνικά μέτρα. Διαθέσιμα στην ίδια καρτέλα θα είναι και άλλα στοιχεία, όπως ο ΕΝΦΙΑ που πληρώνεται για το ακίνητο, οι αριθμοί ηλεκτροδότησης και υδροδότησης, αλλά και ο τίτλος κτήσης.
Οι πολίτες που έχουν περισσότερα από ένα ακίνητα θα μπορούν να βλέπουν τα στοιχεία τους στην εφαρμογή του ψηφιακού πορτοφολιού κάνοντας scroll, καθώς θα εμφανίζονται σε διαφορετικές καρτέλες, η μία δίπλα στην άλλη.
• Η ασφαλιστική ικανότητα
Στο wallet θα είναι διαθέσιμες η κατάσταση του ασφαλισμένου και όλες οι σχετικές πληροφορίες. Σε αυτή την καρτέλα, εκτός από τα πλήρη στοιχεία, θα εμφανίζεται ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), ο ασφαλιστικός φορέας και αν ο πολίτης είναι ασφαλισμένος/συνταξιούχος, ο ΑΜΚΑ από τον οποίο έλκεται το δικαίωμα ασφάλισης ή συνταξιοδότησης και άλλες χρήσιμες πληροφορίες.
n Η άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους
Σύντομα θα προστεθεί στο Gov.gr Wallet και η άδεια ικανότητας χειριστή ταχυπλόου σκάφους, όπως συμβαίνει και με την άδεια οδήγησης αυτοκινήτου.
Τα στοιχεία θα εμφανίζονται στα ελληνικά και στα αγγλικά και θα είναι διαθέσιμα η φωτογραφία του πολίτη, ο αριθμός της άδειας, το ονοματεπώνυμο, η ημερομηνία γέννησης, ο ΑΦΜ, η ημερομηνία έκδοσης της άδειας και η ημερομηνία λήξης ισχύος της.
• Η κάρτα αιμοδοσίας
Το project έχει υλοποιηθεί και αναμένονται κάποιες διοικητικές διαδικασίες για να προστεθεί και η κάρτα αιμοδοσίας στο ψηφιακό πορτοφόλι. Ο κάθε αιμοδότης θα μπορεί να έχει ανά πάσα στιγμή πρόσβαση στα πλήρη στοιχεία του. Διαθέσιμα θα είναι, μεταξύ άλλων, ο αριθμός της κάρτας αιμοδοσίας και η ομάδα αίματος του πολίτη.
«Φανταστείτε ότι θέλετε να αλλάξετε πάροχο ενέργειας. Αντί να συλλέγετε πιστοποιητικά και να αναμένετε σε ουρές ή να τα στέλνετε με e-mail, σύντομα θα μπορείτε εύκολα, γρήγορα και απ’ όπου κι αν βρίσκεστε, να δίνετε τη συναίνεσή σας από την οθόνη του κινητού σας, μέσω του Gov.gr Wallet. Σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας υλοποιούμε μια νέα απλή διαδικασία.
Στο κινητό θα έρχεται η ειδοποίηση για να δώσουμε έγκριση για τη χρήση συγκεκριμένων προσωπικών μας στοιχείων τη δεδομένη χρονική στιγμή, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία που έχουμε ζητήσει. Είναι τουλάχιστον οξύμωρο στην ψηφιακή εποχή να μην αξιοποιούμε τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων και να ταλαιπωρούμαστε με γραφειοκρατία ή ακόμα και να διογκώνουμε την ψηφιακή εκδοχή της.
Ηδη σχεδόν 2 εκατομμύρια πολίτες έχουν εγκαταστήσει στο κινητό τους την εφαρμογή Gov.gr Wallet. Είναι μια σημαντική ψήφος εμπιστοσύνης στο ψηφιακό κράτος που καθημερινά ενισχύουμε με νέες υπηρεσίες προς όφελος των πολιτών και των επιχειρήσεων. Πολύ σύντομα έξι νέες εφαρμογές θα εμπλουτίσουν το ψηφιακό μας πορτοφόλι, το οποίο θέλουμε να γίνει ένα super app, υλοποιώντας το όραμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για μια νέα ψηφιακή Ελλάδα».
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram