Ενεργειακοί όμιλοι, κατασκευαστικές εταιρείες και άλλα επενδυτικά σχήματα αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στους διαγωνισμούς που άρχισαν να βγάζουν στον αέρα οι δήμοι για εγκατάσταση και διαχείριση δικτύων φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τις τελευταίες ημέρες, αν και κορυφώνονται οι διακοπές, έχουν προκηρυχθεί τέσσερις διαγωνισμοί παραχωρήσεων δικτύων φόρτισης από τους δήμους Αθηναίων, Κηφισιάς, Αχαρνών και Ζακύνθου, συνολικού ύψους περί τα 100 εκ. ευρώ.
Με δεδομένο πως οι ανάδοχοι αναλαμβάνουν και την αδειοδότηση, ήδη στην αγορά τονίζουν πως είναι δύσκολη η τήρηση του ενός χρόνου, που προβλέπουν τα τεύχη δημοπράτησης στους περισσότερους διαγωνισμούς, για ολοκλήρωση της εγκατάστασης των φορτιστών. Ορισμένοι φοβούνται μήπως αναπτυχθεί γύρω από τα δίκτυα για τους σταθμούς φόρτισης αντίστοιχη «φάμπρικα» με αυτή που δημιουργήθηκε στους διαγωνισμούς για τον οδοφωτισμό των δήμων. Βέβαια στην περίπτωση των δικτύων φόρτισης υπάρχει ενδιαφέρον από ισχυρούς παίκτες της ενέργειας και των κατασκευών οι οποίοι απείχαν από τους διαγωνισμούς για τον οδοφωτισμό πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Οι δήμοι τρέχουν καθώς τα έργα έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» μέσω του οποίου χρηματοδοτείται το 50% – 60% της επένδυσης (ανάλογα με τον δήμο) ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από κεφάλαια των παραχωρησιούχων. Η εγκατάσταση των φορτιστών θα γίνει με βάση τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) που έχουν εκπονήσει οι δημοτικές αρχές. Στις περισσότερες περιπτώσεις προβλέπεται η εγκατάσταση σημείων φόρτισης στα οποία μπορούν να φορτίσουν ταυτόχρονα δύο οχήματα.
Στις 20 Σεπτεμβρίου εκπνέει η προθεσμία υποβολής προσφορών στο διαγωνισμό του Δήμου Αθηναίων, ύψους 15,6 εκατ. ευρώ (μαζί με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση του αριθμού φορτιστών) που αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία 60 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πολλές περιοχές της Αθήνας. Η σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει την αδειοδότηση των σταθμών, την προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού, τη λειτουργία του αναγκαίου λογισμικού και την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας του. Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 11 χρόνια, με τον πρώτο χρόνο να αφορά στην φάση εγκατάστασης. Ο ίδιος παραχωρησιούχος αποκτά πλεονέκτημα για την εγκατάσταση πρόσθετων φορτιστών σε δύο στάδια.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram