Εν μέσω της βαθύτατης κρίσης στις σχέσεις Ρωσίας – Δύσης, εξαιτίας του πολέμου με την Ουκρανία, δόθηκε στην κυκλοφορία την Παρασκευή, 10 Ιουνίου, η πρώτη γέφυρα οχημάτων που ενώνει τη Ρωσία με την Κίνα.
Οι εργασίες κατασκευής της γέφυρας Blagoveshchensk-Heihe, στον ποταμό Αμούρ, ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2019. Μέχρι σήμερα, οι μεταφορές μεταξύ των παραμεθόριων πόλεων με στενούς οικονομικούς δεσμούς γίνονταν με ποταμόπλοια, μέσω πλωτής γέφυρας ή δρόμους που πάγωναν τους χειμώνες. Κατά την τελετή εγκαινίων, εμπορικά φορτηγά διέσχιζαν κατά μήκος τη γέφυρα, μήκους ενός χιλιομέτρου, ενώ στο βάθος έσκαγαν λευκά, μπλε και κόκκινα πυροτεχνήματα στα χρώματα της ρωσικής σημαίας. Σύμφωνα με το Interfax, το συνολικό κόστος κατασκευής της Blagoveshchensk-Heihe αγγίζει τα 18,8 δισεκατομμύρια ρούβλια (318 εκατομμύρια δολάρια), εκ των οποίων τα 14 δισεκατομμύρια ρούβλια επενδύθηκαν αποκλειστικά στο ρωσικό τμήμα της.
https://twitter.com/underground1973/status/1535220472211718144?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1535220472211718144%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ethnos.gr%2FWorld%2Farticle%2F211725%2Fsthnkykloforiahgefyrapoyenoneithnkinamethrosia
Με περιορισμούς λόγω κορωνοϊού η ένωση των δύο χωρών
Όπως δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών Βιτάλι Σαβέλιεφ, η έναρξη λειτουργίας της γέφυρας αναμένεται να αυξήσει το διμερές εμπόριο της Ρωσίας και της Κίνας σε 1 εκατομμύριο τόνους εμπορευμάτων ετησίως, σε μία περίοδο που η Μόσχα στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς το Πεκίνο. Εντωμεταξύ, η επιβατική κίνηση είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένη, λόγω των αυστηρών μέτρων κατά του κορονοϊού που ισχύουν στην Κίνα.
«Προς το παρόν, μάς περιορίζουν οι υψηλές απαιτήσεις της κινεζικής πλευράς», δήλωσε η ανώτερη αξιωματούχος οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής Αμούρ, Εκατερίνα Κιρέεβα. «Παρ’ όλα αυτά, η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη σταθερών καθημερινών συγκοινωνιακών συνδέσεων μεταξύ των χωρών μας», σημείωσε.
Η γέφυρα αναμένεται, μετά την άρση των περιορισμών, να μεταφέρει 630 φορτηγά, 164 λεωφορεία και 68 οχήματα την ημέρα. Ο κυβερνήτης της περιοχής Αμούρ, Βασίλι Ορλόφ, δήλωσε ότι τα διόδια για τη χρήση της γέφυρας θα είναι 8.700 ρούβλια (146 δολάρια) και ότι το κόστος κατασκευής της θα αποσβεστεί σε 20 χρόνια
Τον περασμένο Απρίλιο, η Ρωσία ολοκλήρωσε την κατασκευή του δικού της τμήματος της πρώτης σιδηροδρομικής γέφυρας Ρωσίας – Κίνας, η οποία αναμένεται να ανοίξει τον Αύγουστο. Και τα δύο έργα αποτελούν μέρος της φιλόδοξης πρωτοβουλίας Belt and Road της Κίνας, την οποία χρηματοδοτεί το Πεκίνο για την ενίσχυση του ευρασιατικού εμπορίου. Λίγες ημέρες πριν διατάξει την εισβολή στην Ουκρανία, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν και ο Κινέζος ηγέτης Σι Τζινπίνγκ ανακοίνωσαν μια εταιρική σχέση «χωρίς όρια» με σχέδια για αύξηση του διμερούς εμπορίου σε 250 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2024.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram