Πριν δύο χρόνια περίπου πραγματοποιήθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα υπό την αιγίδα του Δήμου μας για το “place branding”. Εκεί παρουσιάστηκε ο σύγχρονος τρόπος, μέσω των ομαδικών εργαστηρίων πολιτών και φορέων, ώστε να επαναπροσδιοριστεί η ταυτότητα του τόπου μας και να την προβάλλουμε. Μια μέθοδος με αρχή, μέση, τέλος και καθορισμένο χρονοδιάγραμμα 1,5 χρόνου, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα και να αξιοποιηθούν για το επιθυμητό αποτέλεσμα, που είναι η οργανωμένη προβολή του τόπου μας.
Αυτός ο στόχος ποτέ δεν προχώρησε παρότι θα ήταν πολύ σημαντικό βήμα. Όπως ανέφερε τότε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος, δεν μπορούμε να έχουμε οργανωμένη τουριστική προβολή γιατί «επαγγελματικές ομάδες έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα». Πραγματικά δεν θέλω να πιστέψω ότι κάποιος επαγγελματικός φορέας θα έβαζε φρένο στην τουριστική ανάπτυξη του Δήμου. Θα πρέπει να ξεπεραστούν όλες οι μικροπολιτικές συμφερόντων, με κοινό σκοπό την ολοκληρωμένη διαχείριση της τουριστικής προβολής καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Παρότι το στοχευμένου marketing του τόπου είναι απαραίτητο, ο καλύτερος διαφημιστής είναι ο ίδιος ο επισκέπτης. Εκείνος που θα έρθει και θα δει ομορφιά στις πόλεις και τα χωριά, θα ερευνήσει τα μνημεία της περιοχής, θα κάνει ποδήλατο παραλιακά, θα προσεγγίσει και θα κολυμπήσει σε καθαρές και όμορφες παραλίες. Γιατί, στο ερώτημα ενός πολίτη του Ηρακλείου, μια από τις μεγαλύτερες πόλεις στην Ελλάδα, «πού θα πάω το τριήμερο;» να μην είναι η πρώτη σκέψη ο δήμος Αγίου Νικολάου; Έχουμε τη δυνατότητα να γίνουμε ένας παράδεισος, μια μόλις ώρα δρόμος από μια πόλη 200.000 κατοίκων.
Για να φτάσουμε όμως σε αυτό το επιθυμητό αποτέλεσμα πρέπει να γυρίσουμε στη βάση, με μια λιτή προσέγγιση, αυξανόμενη προοδευτικά. Αρχικά στην επισκευή και ανακατασκευή των υποδομών μας όπως τα πεζοδρόμια, το φωτισμό, τους κάδους των απορριμμάτων, την καθαριότητα κ.α. Έπειτα στις αναπλάσεις, την ανάδειξη των μνημείων, διαχείριση των απορριμμάτων. Τέλος σε έργα πνοής ώστε να ανοίξει το παραλιακό μέτωπο, με παραλίες προσεγμένες που θα σέβονται τη γεωγραφία της περιοχής, προώθηση αρχαιολογικών χώρων κ.α. Με συνέπεια, πολύ δουλειά και όραμα.
‘Έχουν γίνει βήματα στο επίπεδο των εκδηλώσεων και μπαίνει σιγά σιγά στο χάρτη των αθλητικών και πολιτιστικών ο δήμος. Θα πρέπει λοιπόν να γίνουμε αντάξιοι των προσδοκιών. Με στόχο την προσεγμένη τουριστική προβολή, με ενίσχυση των εκδηλώσεων αλλά σε συνδυασμό πάντα με την αισθητική αναβάθμιση του χώρου και την ανάπτυξη των υποδομών, θα αφήσουμε θετικό πρόσημο στον επισκέπτη ώστε να αναζητά την επιστροφή του εδώ για να γευτεί την ομορφιά του τόπου μας!
Ρουκουνάκη Μαρία
Διπλ. Πολ. Μηχανικός
Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος
με την παράταξη του Νίκου Κοκκίνη
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram