Τι έλλειψε τα χρόνια του απερχόμενου περιφερειάρχη κ. Αρναουτάκη από όλη την περιφερειακή ενότητα Λασιθίου και την Σητεία;
Η νοοτροπία ότι κάθε έργο, σχέδιο, δράση και χρηματοδότηση πρέπει να ικανοποιεί την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Να μας πηγαίνει πιο ψηλά χωρίς να ξοδευόμαστε σχεδόν αποκλειστικά στην διαχείριση των αναγκαίων. Να μην χρηματοδοτούμε ως περιφέρεια από εδώ και από εκεί διάφορους φορείς ή και έργα χωρίς να εντάσσονται όλα αυτά σε έναν συγκεκριμένο αναπτυξιακό σκοπό. Έγιναν κάποια πράγματα, δεν μηδενίζουμε, όμως δεν ήταν όσα χρειαζόταν ο τόπος και πολλές φορές ήταν αποσπασματικά.
Η Σητεία πολύ σωστά στοχεύει ταυτόχρονα με τον αγροτικό τομέα να αναπτύξει τον τουρισμό της για να μην στηρίζεται μόνο σε έναν κλάδο της οικονομίας. Για να μπορέσει να συγκρατήσει και να αυξήσει τον πληθυσμό της.
Γι’ αυτό χρειάζεται ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο. Όσον αφορά στο εθνικό δίκτυο, νέος ΒΟΑΚ δεν νοείται αν δεν περιλαμβάνει το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Σητεία. Δεν είναι άμεσης αρμοδιότητας της περιφέρειας όμως πρέπει να πιέσει το κράτος προς αυτήν την κατεύθυνση.
Στο επαρχιακό δίκτυο, που είναι αρμοδιότητας της περιφέρειας, το τμήμα Παλαίκαστρο-Ζάκρος και όλοι οι υπόλοιποι δρόμοι είναι απαρχαιωμένοι και χρειάζονται εκτεταμένες βελτιώσεις ή και νέες χαράξεις, πράγμα που δεν έγινε στην θητεία του απερχόμενου περιφερειάρχη. Το ίδιο ισχύει για τον νότιο άξονα που ενώνει Ζάκρο με Ιεράπετρα.
Ένα νέο οδικό δίκτυο θα αποτελέσει τον καταλύτη για να λειτουργήσει και το αεροδρόμιο “Βιτσέντζος Κορνάρος” στον μέγιστο δυνατό βαθμό, να στηρίξει την τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και να αποτελέσει την ανατολική πύλη της Κρήτης. Πέρα από αυτό, οι κάτοικοι ολόκληρης της ενότητας Λασιθίου θα προσεγγίζουν εύκολα την Σητεία και θα προτιμούν το αεροδρόμιό της αυξάνοντας την κίνησή του.
Ένας ακόμα λόγος για να θέσουμε ως προτεραιότητα το οδικό δικτύο είναι ότι στην σύμβαση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου, που ψηφίστηκε στην βουλή πριν λίγες μέρες, προβλέπονται ρήτρες που εμποδίζουν την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου Σητείας για όσο καιρό ο παραχωρησιούχος του Καστελλίου θα λειτουργεί το αεροδρόμιο.
Στην διαχείριση υδάτων: Να υπάρξει μέριμνα για την κάλυψη των αναγκών του δήμου. Να επεκταθούν και εκσυγχρονιστούν τα υπάρχοντα αρδευτικά δίκτυα, να προχωρήσει το φράγμα Λιθινών και το φράγμα στις Χοχλακιές και να ολοκληρωθεί επιτέλους η λιμνοδεξαμενή Ζου κ.α.
Στις ΑΠΕ: Μεταξύ Σητείας και Ζάκρου δόθηκαν πολλές άδειες για ΑΠΕ. Η περιοχή έχει σηκώσει περιβαλλοντικό βάρος με τον Αθερινόλακκο και τις διάφορες ΑΠΕ. Αυτό δεν μπορεί να μην ληφθεί υπόψη σε κάθε νέα περιβαλλοντική έγκριση επενδύσεων από την περιφέρεια.
Στην εκπαίδευση: Το ΤΕΙ Διαιτολογίας έχει πλέον πανελλαδική φήμη, η τοπική κοινωνία το έχει αγκαλιάσει και η οικονομία της Σητείας έχει δραστηριοποιηθεί γύρω από αυτό. Πρέπει να διασφαλισθεί η παραμονή του και η περαιτέρω ανάπτυξή του.
Στον πολιτισμό και τον αθλητισμό: Η περιφέρεια να εξασφαλίσει χρηματοδότηση και να ενθαρρύνει την ολοκλήρωση αρχαιολογικών ανασκαφών που εκκρεμούν. Η Σητεία είναι περιοχή με αρχαιολογικές θέσεις οι οποίες αν ανασκαφούν – και ολοκληρωθούν οι υποδομές πρόσβασης και επισκεψιμότητας σε αυτές – μπορούν να αποτελέσουν πολιτιστικούς προορισμούς σε αρμονία με την τουριστική ανάπτυξη.
Να ενθαρρυνθούν νέες υποδομές πολιτισμού και αθλητισμού και η ανακαίνιση παλαιότερων σύμφωνα με τις ανάγκες που θα εξειδικεύσει ο δήμος Σητείας και να τεθούν συγκεκριμένα κριτήρια που θα εξασφαλίζουν μια ανταποδοτικότητα ούτως ώστε να μην δίνονται χρήματα μόνο και μόνο για να ικανοποιούνται διάφορα σωματεία και να γίνεται ψηφοθηρία. Η περιφέρεια οφείλει να βοηθήσει και τα φεστιβάλ που γίνονται τοπικοί «θεσμοί» και έχουν την ανταποδοτικότητα αυτή (π.χ. Μεσογειακό Φεστιβάλ).
Στην προστασία ακτών/παραλιών και ρεμάτων: Να προωθηθούν έργα υποδομής για την προστασία των ακτών και ιδίως της παραλίας της Σητείας και να ενισχυθούν οι δομές πολιτικής προστασίας για περιπτώσεις άμεσης ανάγκης. Μετά και τις τελευταίες καταστροφές, φάνηκε επιτακτικά ότι χρειάζεται ο σχεδιασμός αντιπλημμυρικών έργων με υλοποίηση σε σύντομο διάστημα.
Στην επιχειρηματικότητα: Να υπάρξει συντονισμός δράσεων με τον δήμο Σητείας για την ενίσχυση των τοπικών επιχειρήσεων και της ανταγωνιστικότητάς τους.
Στον τουρισμό: Κατά την εξειδίκευση του Γενικού Χωροταξικού Σχεδίου της Κρήτης να μην μπαίνουν εμπόδια στην τουριστική ανάπτυξη της Σητείας. Η επένδυση που προωθεί το ίδρυμα της Ι.Μονής Τοπλού να βοηθηθεί να προχωρήσει και να ενθαρρυνθεί γενικά η τουριστική αξιοποίηση παραλιακών και άλλων περιοχών πάντοτε με σεβασμό στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον.
Στην πολεοδόμηση: Σε συνεργασία με τον Δήμο Σητείας θα ήταν πρόσφορο να προβλεφθεί πολεοδομικό σχέδιο γύρω από παραλιακές περιοχές όπου υπάρχει ενδιαφέρον για οικιστική ανάπτυξη ώστε οι τόποι αυτοί να αναπτυχθούν καλαίσθητα και σωστά, με επαρκείς δρόμους, δημοσίους χώρους και υποδομές δικτύων αποτελώντας νέους τουριστικούς προορισμούς. Επίσης, να προχωρήσουν τα θέματα των επεκτάσεων του σχεδίου πόλης της Σητείας και η ενοποίηση με τον οικισμό Πετρά.
Αυτά και πολλά άλλα μπορούν να γίνουν με την βοήθεια της περιφέρειας. Όλοι μαζί μπορούμε να τα διεκδικήσουμε για να πάμε πιο μπροστά.
Μανώλης Γ. Μενεγάκης
Υπ. περιφερειακός σύμβουλος Λασιθίου
με τον συνδυασμό «Η ΚΡΗΤΗ ΜΠΡΟΣΤΑ»
του υπ.Περιφερειάρχη Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram