Ένα νέο application θα έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο οι καταναλωτές, το προσεχές διάστημα, προκειμένου να στέλνουν εύκολα και γρήγορα τις καταγγελίες τους όταν εντοπίζουν αδικαιολόγητες ανατιμήσεις.
Αναλυτικότερα. σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαδικασίες προκειμένου το προσεχές διάστημα να λειτουργήσει μια ιδιαίτερα καινοτόμα και τεχνολογικά προηγμένη ψηφιακή πλατφόρμα, μέσα από την οποία οι καταναλωτές θα μπορούν θα καταγγέλλουν κρούσματα αισχροκέρδειας και κερδοσκοπίας.
Μάλιστα η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα μπορεί να την έχουν οι καταναλωτές ως εφαρμογή στο κινητό τους τηλέφωνο. Μέσα από την νέα εφαρμογή οι καταναλωτές θα έχουν την δυνατότητα να στέλνουν, εκτός μαζί με την περιγραφή και την φωτογραφία του προϊόντος για το οποίο εκτιμούν ότι πωλείται σε ιδιαίτερα υψηλή τιμή.
Η εφαρμογή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το προσεχές διάστημα και θα παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα στους ελεγκτές, οι οποίοι σε προχωρούν σε εξονυχιστικούς ελέγχους. Στόχος είναι οι ελεγκτές να έχουν μια μεγάλη βάση δεδομένων από καταγγελίες και να εστιάζουν σε αυτές για τις οποίες υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις για πιθανά κρούσματα αισχροκέρδειας.
Στο στόχαστρο τα περιθώρια κέρδους
Αξίζει να σημειωθεί ότι τουλάχιστον μέχρι το τέλους του χρόνου θα βρίσκεται σε ισχύ το μέτρο που υποχρεώνει προμηθευτές και σούπερ μάρκετ να πωλούν τα προϊόντα τους με μικτό περιθώριο κέρδους το οποίο δεν θα είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο με το οποίο πωλούνταν τα προϊόντα τον Δεκέμβριο του 2021, δηλαδή όταν άρχιζε να ξεσπά η ενεργειακή κρίση.
Οι έλεγχοι και τα υψηλά πρόστιμα αποτελούν το μεγάλο «όπλο» του υπουργείου προκειμένου να αποτρέψουν φαινόμενα κερδοσκοπίας. Εδώ και λίγες εβδομάδες οι ελεγκτές μπορούν να επιβάλλουν αυξημένα πρόστιμα σε επιχειρήσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει και τα 11 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα οι ελεγκτές μπορούν να επιβάλλουν πρόστιμα 6 εκατ. σε όποιες επιχειρήσεις συνεχίζουν να κάνουν προωθητικές ενέργειες εφόσον προηγουμένως έχουν κάνει ανατιμήσεις και άλλα 5 εκατ. ευρώ εάν πωλούν τα προϊόντα τους με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με αυτό που τα πούλαγαν τον Δεκέμβριο 2021. Σημειώνεται επίσης ότι οι βιομηχανίες τροφίμων και οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν το υπουργείο Ανάπτυξης όταν προβαίνουν σε ανατιμήσεις των προϊόντων τους.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram