H παγκόσμια αγορά εμπορίου από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social commerce), που σήμερα υπολογίζεται σε 492 δισ. δολάρια, αναμένεται να αναπτυχθεί τρεις φορές ταχύτερα από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο, αγγίζοντας το 1,2 τρισ. δολάρια έως το 2025.
Η ανάπτυξη αυτή θα οφείλεται κυρίως στους χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που ανήκουν τους μιλένιαλ (τους γεννηθέντες από τις αρχές του 1980 έως σχεδόν το 2000) και τη γενιά Ζ, που χρονολογικά ακολουθεί. Οι δύο γενεές αντιστοιχούν στο 62% των παγκόσμιων δαπανών του εμπορίου αυτού έως το 2025. Σε σχετική έρευνα της εταιρείας Accenture, οι αγορές μέσω κοινωνικών δικτύων περιγράφονται ως η συνολική εμπειρία ενός καταναλωτή –από την ανακάλυψη ενός προϊόντος έως τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς– που πραγματοποιείται σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Το 64% των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που συμμετείχε στην έρευνα, δήλωσε ότι πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά μέσω κοινωνικών δικτύων τον περασμένο χρόνο, γεγονός το οποίο, βάσει εκτιμήσεων της Accenture, μεταφράζεται σε σχεδόν 2 δισεκατομμύρια αγοραστές παγκοσμίως. «Η πανδημία ανέδειξε πόσο πολύ οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ως σημείο εισόδου σε οτιδήποτε κάνουν στο Διαδίκτυο είτε πρόκειται για ειδήσεις είτε για ψυχαγωγία και επικοινωνία», δήλωσε ο Μάριος Λημνιός, επικεφαλής Στρατηγικής και Συμβουλευτικής/ Strategy & Consulting της Accenture στην Ελλάδα. «Η σταθερή αύξηση του χρόνου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντανακλά το πόσο ουσιαστικά θεωρούνται στην καθημερινή μας ζωή. Αναμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν, άρα και νέες ευκαιρίες για τη δημιουργία πρωτότυπων εμπειριών και εσόδων».
Σχεδόν 2 δισ. καταναλωτές πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία αγορά μέσω κοινωνικού δικτύου στη διάρκεια του 2021. Ενώ η ευκαιρία είναι σημαντική κυρίως για τις μεγάλες επιχειρήσεις, ιδιώτες και μικρότερα εμπορικά σήματα μπορούν επίσης να επωφεληθούν. Συγκεκριμένα, το 59% των αγοραστών μέσω κοινωνικών δικτύων δήλωσε ότι είναι πιο πιθανό να υποστηρίξει μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις μέσω αυτών των συναλλαγών, παρά όταν πραγματοποιεί αγορές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, το 63% δήλωσε ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσει ξανά από τον ίδιο πωλητή, γεγονός που υπογραμμίζει τα οφέλη της κατανάλωσης μέσω κοινωνικών δικτύων στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και στην αύξηση των επαναλαμβανόμενων αγορών. «Το εμπόριο μέσω κοινωνικών δικτύων ενδυναμώνει μικρότερα εμπορικά σήματα και ιδιώτες και παροτρύνει τα μεγάλα εμπορικά σήματα να αξιολογήσουν εκ νέου πόσο μπορεί να ταυτιστεί μαζί τους μια αγορά εκατομμυρίων ατόμων», συμπλήρωσε ο Μάριος Λημνιός.
«Επίσης, αυτό θα απαιτήσει από τους πρωτογενείς δημιουργούς, τους μεταπωλητές και τα εμπορικά σήματα να φέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους εκεί που είναι –και θα είναι– ο καταναλωτής. Αυτό συνεπάγεται συνεργασία μέσα σε ένα δυναμικό οικοσύστημα πλατφορμών, αγορών, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και επιδραστικών ανθρώπων για το μοίρασμα δεδομένων και ιδεών». Ωστόσο, οι μισοί από τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εκφράζουν προβληματισμό για τις αγορές μέσω κοινωνικών δικτύων αναφορικά με θέματα προστασίας και πολιτικής επιστροφών.
Η μελέτη της Accenture, τέλος, δείχνει πως έως το 2025 ο μεγαλύτερος αριθμός αγορών μέσω κοινωνικών δικτύων παγκοσμίως αναμένεται να αφορά ένδυση (18%), ηλεκτρονικά είδη (13%), φρέσκα τρόφιμα και σνακ (13%) και προϊόντα διακόσμησης σπιτιού (7%). Τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας αποτελούν μικρό μέρος των πωλήσεων, αλλά προβλέπεται ότι θα κατακτήσουν πάνω από το 40% της ψηφιακής δαπάνης κατά μέσον όρο για αυτήν την κατηγορία σε βασικές αγορές έως το 2025.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram