Με λίγα κλικ στον υπολογιστή, στο τάμπλετ ή στο κινητό τους τηλέφωνο και χωρίς καμία επίσκεψη στην Εφορία οι φορολογούμενοι υποβάλλουν δηλώσεις, πληρώνουν τους φόρους τους, καταθέτουν αιτήσεις, κλείνουν ραντεβού με υπάλληλο της ΔΟΥ, παίρνουν ΑΦΜ, κλειδάριθμο, φορολογική ενημερότητα, υπολογίζουν την αντικειμενική αξία των ακινήτων τους και καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους. Την ίδια ώρα, η έναρξη εργασιών ατομικής επιχείρησης γίνεται ηλεκτρονικά, ενώ οι επιστροφές φόρου φθάνουν πιο γρήγορα στον τραπεζικό λογαριασμό των δικαιούχων.
Η ψηφιακή Εφορία έχει κάνει πιο εύκολη τη ζωή εκατομμυρίων φορολογουμένων, καθώς έχει καταργήσει τις ατελείωτες ουρές στις ΔΟΥ που συναντούσαμε τα προηγούμενα χρόνια και έχει γλιτώσει τους πολίτες από τα πηγαινέλα στην Εφορία για τις συναλλαγές τους.
Μόνο το 2022 υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά 2.132.225 αιτήματα για φορολογικές συναλλαγές μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «Τα αιτήματά μου», κλείστηκαν ηλεκτρονικά 281.209 ραντεβού στις ΔΟΥ και τα Τελωνεία και χορηγήθηκαν 24.412 κλειδάριθμοι και 19.660 ΑΦΜ μέσω της εφαρμογής myAADElive.
Ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ περιλαμβάνει την ενεργοποίηση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών οι οποίες θα διευκολύνουν ακόμα περισσότερο τους φορολογουμένους, με τον διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή να σημειώνει ότι «οι διαδικασίες με το μεγαλύτερο πλήθος συναλλαγών τυποποιούνται και ψηφιοποιούνται ώστε να είναι απλές, κατανοητές και διαθέσιμες για τους πολίτες. Η μείωση του χρόνου που καταναλώνουν οι φορολογούμενοι για να εξυπηρετηθούν, χωρίς φυσική επίσκεψη στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, είναι σε συμφωνία με το νέο μοντέλο υβριδικής φορολογικής διοίκησης που υλοποιεί η ΑΑΔΕ».
Τι προβλέπεται
Οι νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που έχει δρομολογήσει για φέτος η ΑΑΔΕ με στόχο τη διευκόλυνση των φορολογουμένων προβλέπουν:
1. Αυτόματες επιστροφές φόρων 6,110 δισ. ευρώ. Το 95% των αιτημάτων επιστροφής ΦΠΑ θα διεκπεραιώνεται εντός 90 ημερών
2. Σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης για απώλεια ρυθμίσεων. Το σύστημα αυτό θα προειδοποιεί κάθε φορολογούμενο που έχει ενεργή ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης οφειλών για τον κίνδυνο να χάσει τη ρύθμιση όταν δεν έχει πληρώσει εμπρόθεσμα μια μηνιαία δόση της ρύθμισής του και βρίσκεται πολύ κοντά στη λήξη της προθεσμίας και της επόμενης δόσης.
3. Πλήρης αυτοματοποίηση της διαδικασίας πίστωσης των υπερεισπράξεων στους λογαριασμούς των φορολογουμένων ή συμψηφισμού με άλλες οφειλές τους χωρίς την παρεμβολή οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας.
4. Ψηφιακή έκδοση φορολογικής ενημερότητας σε περιπτώσεις οφειλής με παρακράτηση.
5. Αποδοχή καρτών εξωτερικού στις πληρωμές φορολογικών και τελωνειακών υποχρεώσεων.
6. Ψηφιοποίηση διαδικασίας για τη χορήγηση απαλλαγής τελών κυκλοφορίας σε αναπήρους.
7. Αυτόματη ενημέρωση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9).
8. Ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ που εκδίδονται με χειρόγραφη διαδικασία.
9. Ψηφιοποίηση του φορολογικού μητρώου.
10. Ψηφιοποίηση διαδικασίας οριστικοποίησης της εξαγωγής.
11. Σήμανση εγγράφων της ΑΑΔΕ με QR Code για την επαλήθευση εγκυρότητας.
12. Ανάπτυξη εφαρμογής κινητών συσκευών για πρόσβαση στην ΑΑΔΕ.
13. Εξέταση ενδικοφανών προσφυγών σε ποσοστό τουλάχιστον 85%.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram