Η Πανεπιστημιακή αγωγή με φοιτητοκεντρική και συμπεριληπτική προσέγγιση κατατείνει στην αλλαγή κουλτούρας στην Ανώτατη Εκπαίδευση και την βελτίωση του τρόπου που σχεδιάζουμε περιβάλλοντα μάθησης επωφελή για τον φοιτητικό πληθυσμό.
Συνάδει με καθιερωμένες θεωρίες μάθησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης όπως τον εποικοδομητισμό και τον γνωστικισμό και ευθυγραμμίζεται με τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων με απώτερο στόχο να παρέχει δομημένες ευκαιρίες για αναστοχαστική εκπαίδευση, αυτόνομη μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη του διδακτικού προσωπικού στα ΑΕΙ.
To ΜΟΟC ακολουθεί διεθνή πρότυπα που σημαίνει ότι δεν είναι απλό αποθετήριο βίντεο ή κειμένων. Διαθέτει αναστοχαστικές δραστηριότητες και συζητήσεις με σκοπό την δημιουργία κοινότητας μάθησης και της αίσθησης του “ανήκειν”, ευκαιρίες για peer-coaching (καθοδήγηση από ομότιμους) όπου αναφέρονται προβληματικές καταστάσεις και συνοδεύονται από ανατροφοδότηση από άλλους-ες διδάσκοντες-ουσες. Σε αυτήν την ενότητα, οι διδάσκοντες-ουσες του πανεπιστημίου αντιμετωπίζονται όχι ως άνθρωποι που ακολουθούν μη λειτουργικές διδακτικές πρακτικές, αλλά που προβληματίζονται και αγωνιούν για τα προβλήματα της διδασκαλίας και πειραματίζονται με διάφορους τρόπους με στόχο να τα αντιμετωπίσουν. Δηλαδή προσεγγίζονται ως άνθρωποι που ήδη έχουν, μέσα από την πρακτική τους, αξιόλογη γνώση και εμπειρία στο θέμα αυτό.
Η αξιολόγηση δεν είναι μόνο βασισμένη σε κουίζ αλλά την αντιλαμβανόμαστε ως ευκαιρία αναστοχασμού και ευθυγράμμισης της διδακτικής πράξης με τις διεθνείς κατευθύνσεις και τα ειδικά περιβάλλοντα μάθησης που πλαισιώνουν τα μαθήματα μας.
Επιτρέπει πολλαπλές αναγνώσεις και δεν έχει κανονιστικό (normative, prescriptive) ύφος. Επίσης, το ψηφιακό μοντέλο διδασκαλίας και μάθησης που χρησιμοποιείται σε αυτό το MOOC δίνει και την ευκαιρία σε όσους -ες το ολοκληρώσουν να έχουν μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα το τι σημαίνει “Διδάσκω ή Μαθαίνω Ψηφιακά”. Η παροχή θετικής αλλά και εποικοδομητικής ανατροφοδότησης είναι μία χρονοβόρος διαδικασία αλλά αυξάνει την αίσθηση “παρουσίας του επιμορφωτή (teacher presence) μειώνοντας παράλληλα τo ποσοστό εγκατάλειψης από όσους συμμετέχουν (drop out rates). Με μία ανοικτή προσέγγιση για το πως μπορεί να εξελιχθεί η Πανεπιστημιακή Αγωγή στα Ελληνικά ΑΕΙ, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Κέντρο Διδασκαλίας και Μάθησης ΤΟΤΤ@UOC καλεί ολο το διδακτικό προσωπικό (ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ) και τους συντονιστές άλλων ΚΕΔΙΜΑ (μαζί με επιλεγμένο Διδακτικό προσωπικό) που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στον επόμενο κύκλο και να ενημερωθούν για την νέα ημερομηνία έναρξης σε μικρές ομάδες διδασκόντων (context specific cohorts). Το ΜΟΟC εχει διάρκεια 8 εβδομάδες, και ημερομηνία έναρξης (1η Ιουλίου 2023) και λήξης (1η Σεπτεμβρίου 2023).
Ένα σημαντικό κομμάτι της επιτυχίας ενός MOOC πέρα από την βιβλιογραφικά τεκμηριωμένη πληροφορία ή γνώση, είναι και οι ευκαιρίες αναστοχασμού και διάδρασης με άλλους συμμετέχοντες-ουσες σε πραγματικό χρόνο. Για το ΜΟΟC και άλλες πολλές ουσιαστικές δράσεις για την εξέλιξη της Πανεπιστημιακής Αγωγής σας προσκαλούμε στο Διεθνές συνέδριο μας στις 15-17 Σεπτεμβρίου 2023.
https://tott.uoc.gr/conference/
Εκ μέρους του Κέντρου Διδασκαλίας και Μάθησης ΤΟΤΤ
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram