Ενα ακόμα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση του μεγαλύτερου οδικού έργου στην Ευρώπη έγινε πριν από λίγες ώρες. Πώς θα γίνεται η πληρωμή των διοδίων.
Συμπληρώνονται σιγά-σιγά τα κομμάτια του παζλ που αφορά στο τμήμα παραχώρησης της κατασκευής και λειτουργίας του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ. και προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.
Με απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, έγιναν αποδεκτά από την επιτροπή του διαγωνισμού τα δικαιολογητικά συμμετοχής των τριών οικονομικών φορέων που διεκδικούν το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο. Οι οικονομικοί φορείς είναι οι εξής:
-«ΕΝΩΣΗ ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ» «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM»
-«ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων,
Κατασκευών»
-«ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.»
Όπως αναγράφεται στην απόφαση, οι διαγωνιζόμενοι έχουν δικαίωμα υποβολής Προδικαστικής Προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 10 ημερών, ενώ το επόμενο στάδιο είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, όπου θα αποκαλυφθεί ποιος κατέθεσε την καλύτερη.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ. θα έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνσης με ΛΕΑ, 26 σήραγγες, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους, ενώ περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση των 18 υπαρχόντων.
Πρόκειται για το μοναδικό τμήμα του ΒΟΑΚ το οποίο θα έχει διόδια, τα οποία ωστόσο θα είναι πλευρικά, και το τέλος θα είναι ανάλογο της απόστασης που θα διανύεται (χιλιομετρική χρέωση).
Tα οχήματα θα καταγράφονται στην είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να χρεώνονται (0,067 ευρώ/χλμ.) βάσει των χιλιομέτρων που έχουν διανύσει.
Παράλληλα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα είναι «σκιώδη», δηλαδή το Δημόσιο θα καταβάλει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό επί των πραγματικών διελεύσεων, μιας και το έργο δεν θα έχει αρκετή κυκλοφορία ώστε να «βγαίνει» χρηματοοικονομικά.
Το Χανιά-Ηράκλειο είναι ένα από τα τρία διακριτά μέρη του νέου οδικού άξονα, με τα δύο υπόλοιπα (Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη) να έχουν συμβασιοποιηθεί.
Με συνολικό μήκος περί τα 300 χλμ. και προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ, ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που υλοποιείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα ενώσει το νησί από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία.
Εφόσον η σύμβαση για το Χανιά-Ηράκλειο υπογραφεί εντός του τρέχοντος έτους, ο οδικός άξονας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο σύνολό του μέχρι και τις αρχές του 2028.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram