Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Παράταση για 20 Απριλίου στις προσφορές για το Χανιά-Ηράκλειο

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Στις 20 Απριλίου μετατέθηκε η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, δηλαδή από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο.

Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ημερομηνία άλλαξε από τις 31 Μαρτίου στις 20 Απριλίου καθώς, όπως αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης, ζητήθηκε πολύμηνη παράταση από συμμετέχοντα ενώ αναφέρεται πως παρίσταται ανάγκη παράτασης για να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός.

NOVA

Το έργο έχει κόστος που εκτιμάται πως αγγίζει τα 1,5 δισ. ευρώ. Χρηματοδότηση θα τραβήξει από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Να θυμίσουμε πως η Α`φάση ξεκίνησε στις 18.10.18 με τα εξής σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. Το 2022 οριστικοποιήθηκε πως όλα τα σχήματα πέρασαν στην Β`φάση ενώ οριστικοποιήθηκε και η χάραξη ενώ στις αρχές του έτους δόθηκε η πρώτη επίσημη ημερομηνία υποβολής προσφορών.

Το βασικό τμήμα

Οι προσφορές για το τμήμα των 157,5 χιλιομέτρων θα καθορίσουν και ποιος θα αναλάβει το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, εκείνο που έχει και την μεγαλύτερη καθημερινή ροή οχημάτων. Υπενθυμίζεται πως σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνεται και ως προαίρεση το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος.

Θα πρέπει να θυμίσουμε πως η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρια διακριτά μέρη: το πρώτο είναι η τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι η ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο είναι το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Από τα τρία τμήματα, τον περασμένο μήνα υπεγράφη η σύμβαση για το ανατολικό τμήμα, από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Ανάδοχος εταιρεία είναι η ΑΚΤΩΡ στο έργο των 186 εκατ. ευρώ. Εκτίμηση πηγών κοντά στους διαγωνισμούς είναι πως το 2023 σταδιακά θα υπογραφούν και θα ξεκινήσουν και τα δύο πρώτα τμήματα που αποτελούν και τον κορμό του ΒΟΑΚ.

Mechanical Solutions

Τα έργα λόγω της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και η ολοκλήρωση του θα πρέπει να έχει συμβεί μέχρι το τέλος του 2025. Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, στο τέλος του 2025 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, περίπου το 2027 το Χερσόνησος-Νεάπολη και το 2028 το βασικό τμήμα Χανιά-Χερσόνησος.

Το 2023 το μεσαίο τμήμα

Ο δεύτερος διαγωνισμός, για το μεσαίο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, είναι σε τελικό στάδιο και αναμένονται οι υπογραφές. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις οι υπογραφές για την σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το έργο μήκους 22,4 χλμ θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Το σχήμα που αναλαμβάνει το έργο αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του έργου φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Πηγή
ypodomes.com

Σχετικά άρθρα

Back to top button