Με την διπλή ψήφο του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ιεράπετρας, Βαγγέλη Μπινιχάκη, δόθηκε τελικά υπό όρους και με ισχνή πλειοψηφία η θετική γνωμοδότηση, για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του τμήματος του νέου ΒΟΑΚ, που διασχίζει τον κάμπο της δημοτικής κοινότητας Καβουσίου , ενώ το Τοπικό Συμβούλιο, είναι κάθετα αντίθετο με την προτεινόμενη χάραξη.
«Πράγματι το Δημοτικό Συμβούλιο Ιεράπετρας το βράδυ της Τετάρτης έπειτα από μια πολύωρη συζήτηση, όπου ακούστηκαν όλες οι απόψεις των δημοτικών συμβούλων όλων των παρατάξεων , καθώς και των κατοίκων του Καβουσίου, ψήφισε με οριακή πλειοψηφία θετικά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του τμήματος του ΒΟΑΚ που διασχίζει τον κάμπο του χωριού, υπό τον όρο ότι το έργο δεν θα πλήξει τα συμφέροντα των κατοίκων της περιοχής και δεν θα σταματήσει την αναπτυξιακή πορεία που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια ο τουριστικός και ο αγροτικός τομέας του Καβουσίου», μας είπε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων στο Δήμο Ιεράπετρας κ Μανόλης Γεωργαλάκης.
Kόβει στα δύο το πιο παραγωγικό και τουριστικό του κομμάτι
Η πολύωρη συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιεράπετρας επικεντρώθηκε στις επιπτώσεις της νέας χάραξης του ΒΟΑΚ που τέμνει την κοινότητα Καβουσίου καθώς η προτεινόμενη χάραξη περνά από τον οικισμό και κόβει στα δύο το πιο παραγωγικό και τουριστικό του κομμάτι.
«Δεν είμαστε αντίθετοι με τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα όταν αυτά σχεδιάζονται σωστά , λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες μιας περιοχής. Στο Νομό Λασιθίου δεν έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια κάποιο τέτοιο μεγάλο έργο και για το λόγο αυτό το θέλουμε να γίνει, αλλά χωρίς να καταστρέψει και να διαλύσει το Καβούσι.
Για το τμήμα του ΒΟΑΚ στο δημοτικό διαμέρισμα Καβουσίου που μας ζητήθηκε να γνωμοδοτήσουμε, η μελέτη ξεκίνησε πριν 10 χρόνια. Στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει, η περιοχή μπήκε δυνατά στην τουριστική ανάπτυξη. Πολλοί επενδυτές αγόρασαν εκτάσεις και έφτιαξαν τουριστικές μονάδες , βίλες και καταλύματα, ενώ συνεχίζουν να σχεδιάζουν νέες επενδύσεις με μεγαλύτερη εκείνη του ομίλου Μεταξά. Ο δε κάμπος με τους ελαιώνες του Καβουσίου, καλλιεργείται αδιάλειπτα αφού οι κάτοικοι του χωριού ζούν κυρίως από το λάδι , ενώ στην ίδια περιοχή υπάρχει και το ιερό άλσος του Αζοριά με την πολυαίωνη γιγάντια ελιά , περιοχή που επισκέπτονται χιλιάδες τουρίστες.
Στη χάραξη που προτείνεται ζητούμε να γίνουν κάποιες αλλαγές που θα βοηθήσουν την κοινότητα του Καβουσίου να συνεχίσει να αναπτύσσεται. Αυτές τις αλλαγές τις ανέλυσε στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιεράπετρας ο Καβουσανός αρχιτέκτονας κ Μιχάλης Δερμιτζάκης, και θα τεθούν υπόψη των μελετητών του έργου», μας είπε ο αρχιτέκτονας και Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη «Δήμος Πρότυπο» κ Γιώργος Προϊστάκης.
Το τοπικό Συμβούλιο Καβουσίου είπε ομόφωνα όχι, στην προτεινόμενη χάραξη και στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που συζητήθηκε εκτενώς στο Δημοτικό Συμβούλιο της Ιεράπετρας.
Αντιδράσεις για το θέμα
«Είμαστε κάθετα αντίθετοι όλοι στο Καβούσι, γιατί το έργο όπως έχει σχεδιαστεί ,καταστρέφει τον παραγωγικό και τουριστικό ιστό της κοινότητας μας.
Δεχόμαστε όμως τις αλλαγές που πρότεινε ο συγχωριανός μας αρχιτέκτονας κ Μιχάλης Δερμιτζάκης, ο οποίος προτείνει ο νέος ΒΟΑΚ να περάσει με υπόγειο τούνελ 290 μέτρων κάτω από τον οικισμό. Να συναντήσει τον υπάρχοντα αυτοκινητόδρομο, και να διαπλατυνθεί όσο χρειάζεται, χωρίς να χρειαστεί να κατέβει στην περιοχή της Μαλάβρας όπου υπάρχουν οι πηγές που εμπλουτίζουν τον ταμιευτήρα των Μπραμιανών και αρδεύουν μεγάλο τμήμα της περιοχής , ούτε να χρειασθεί να τρυπηθεί το βουνό πάνω από τη Μαλάβρα με τούνελ 800 μέτρων , για να προχωρήσει ο νέος ΒΟΑΚ προς τη Σητεία», μας είπε μεταξύ άλλων η νέα πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Καβουσίου κ Μαρία Χαλκιαδάκη.
Το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης μπήκε για να υπάρξει η σχετική αρνητική η θετική γνωμοδότηση για τη μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της νέας χάραξης, μιας μελέτης η οποία ξεκίνησε το 2009 και βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο χωρίς να υπάρχουν πολλά περιθώρια για αλλαγές, ενώ τα παράπονα των τεχνικών της περιοχής είναι μεγάλα, καθώς δεν είχε προηγηθεί διαβούλευση με την τοπική κοινωνία αλλά και τον Δήμο Ιεράπετρας.
Για την εν λόγω μελέτη θα κληθεί να εκφράσει την γνώμη της την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου και η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης, η οποία είναι προφανές ότι θα λάβει υπόψη της και τις αντιδράσεις των κατοίκων και του τοπικού συμβουλίου του Καβουσίου, αλλά και την εναλλακτική πρόταση του αρχιτέκτονα μηχανικού κ Μιχάλη Δερμιτζάκη.
Στη μελέτη που έχουν στα χέρια τους οι δημοτικές παρατάξεις προτείνεται ένας αυτοκινητόδρομος που ξεκινά από τον αναδασμό Παχιάς Άμμου, προχωρά στο υφιστάμενο δίκτυο, στη συνέχεια αποκτά κατεύθυνση βόρεια προς τον κάμπο του Καβουσίου τον οποίο διασχίζει με κατεύθυνση την περιοχή της Μαλάβρας, όπου μέσω από ένα τούνελ 800 μέτρων συνεχίζει ανατολικότερα προς Σητεία.
Από την πλευρά του αρχιτέκτονα και τεως πρόεδρου του τοπικού συμβουλίου Καβουσίου κ. Μιχάλη Δερμιτζάκη παρουσιάστηκε μια εναλλακτική χάραξη η οποία περνά υπόγεια με τούνελ 290 μέτρων κάτω από τον οικισμό του Καβουσίου και ο νέος ΒΟΑΚ συνεχίζει πάνω στη χάραξη του σημερινού αυτοκινητόδρομου, χωρίς να κόψει τον κάμπο και την τουριστική περιοχή στα δυο. Αυτή η πρόταση έγινε δεκτή από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής, ώστε να εξεταστεί και να μπει ως όρος στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram