Στην Κρήτη θα φτιαχτεί μια από τις μεγαλύτερες σήραγγες στην Ελλάδα καθώς μετά από μακρά αναμονή «κλείδωσε» οριστικά η επιλογή κατασκευής διπλού τούνελ , μήκους 3 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου κόστους 100 εκατ. ευρώ, μέσω του οποίου θα βγαίνουμε γρήγορα από το ΒΟΑΚ στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος.
Αν και αμφιταλαντεύτηκε αρκετά, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να κάνει αποδεκτό το σχετικό αίτημα για το τούνελ στη θέση Άγνος-Ξηροκαμάρες , ενδιαμέσως δηλαδή της διαδρομής από το ΒΟΑΚ προς το υπό κατασκευή νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι , στην περιοχή μάλιστα όπου βρέθηκαν πολλά αρχαία ευρήματα συμπεριλαμβανομένου του Ρωμαϊκού υδραγωγείου. Το αίτημα έχει πέσει επιτακτικά στο τραπέζι από το 2022, με σχετικές αποφάσεις του περιφερειακού συμβουλίου Κρήτης , των δήμων Χερσονήσου και Μινώα Πεδιάδας και άλλων θεσμικών φορέων . Όπως εξαρχής υπογράμμισαν οι τοπικοί φορείς, η επιλογή της λύσης κατασκευής σήραγγας στο ενδιάμεσο του συνδετήριου οδικού άξονα μεταξύ ΒΟΑΚ και νέου αερολιμένα είναι η πλέον ενδεδειγμένη , καθώς ανεβάζει μεν το κατασκευαστικό κόστος του έργου , αλλά μειώνει δε άρδην και την απόσταση και τον χρόνο. των μετακινήσεων από και προς το νέο αεροδρόμιο ενώ αποτρέπει μια μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή στην περιοχή.
Ο τότε υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, προβληματισμένος από την αύξηση κόστους που θα έφερνε στο έργο του νέου αεροδρομίου Καστελίου η προσθήκη του τούνελ είχε επιλέξει τη λύση της παράκαμψης, που όμως αύξανε την απόσταση κατά 25 χιλιόμετρα και ταυτόχρονα προκαλούσε νέες καθυστερήσεις λόγω νέων απαλλοτριώσεων. Μετά την αλλαγή ηγεσίας στο υπουργείο Υποδομών και την ανάληψη των καθηκόντων από τον Χρήστο Σταϊκούρα, καλλιεργήθηκε η αίσθηση ότι τελικά ο νέος υπουργός αναγνώρισε το πρόβλημα της παράκαμψης και “βλέπει” τα θετικά της σήραγγας.
Και να λοιπόν, που έστω και αν χρειάστηκε να περάσει χρόνος, και να ασκηθούν πιέσεις από πλευράς των τοπικών φορέων έφτασε η ώρα για να γίνει το τούνελ πριν το νέο αεροδρόμιο! Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του cretaone.gr , ο κύβος ερρίφθη για τη λύση της σήραγγας και μάλιστα το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι προκρίθηκε η επιλογή για το μεγαλύτερο εκ των 2 προτεινόμενων τούνελ που είχαν πέσει στο τραπέζι. Στο Υπουργείο Υποδομών -Μεταφορών κατέληξαν στη λύση της μεγάλης διπλής σήραγγας, μήκους 3 χιλιομέτρων με εκτιμώμενο κόστος γύρω στα 90-100 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή θα είναι μια από τις μεγαλύτερες σήραγγες σε όλη τη χώρα, ουσιαστικά μιλάμε για τη 6η σε μήκος σήραγγα , και η μεγαλύτερη στην Κρήτη. Θυμίζουμε ότι το μεγάλο, διπλό επίσης τούνελ που θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο του νέου ΒΟΑΚ στο Σεληνάρι θα έχει μήκος 2,2 χιλιόμετρα.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έχει γίνει ήδη η σχετική συνεννόηση για το επιμέρους έργο του τούνελ μεταξύ υπουργείου Υποδομών και του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που κατασκευάζει, ως γνωστόν, το μεγάλο έργο του νέου αεροδρομίου Καστελίου και των οδικών του συνδέσεων. Υπάρχει μάλιστα και μια σχετική κινητικότητα για το τούνελ καθώς έχουν ξεκινήσει κάποιες πρόδρομες προπαρασκευαστικές εργασίες ενώ είχαν προηγηθεί κάποιες αναγκαίες ερευνητικές γεωτρήσεις.
Η κατασκευή του μεγάλου διπλού τούνελ , μέσω του οποίου θα βγαίνουμε στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι πλέον ειλημμένη απόφαση και μένει με ενδιαφέρον να δούμε αν θα έχουμε και κάποια αναφορά ή ανακοίνωση διά στόματος του ίδιου του Υπουργού Υποδομών-Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, ο οποίος θα βρίσκεται αύριο και μεθαύριο εδώ. Μάλιστα αύριο το απόγευμα θα θα παραστεί μαζί με τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη σε εκδήλωση της τράπεζας Eurobank , όπου και θα μιλήσει για την υλοποίηση των μεγάλων αναπτυξιακών έργων της Κρήτης.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram