Οι δυσκολίες επίλυσης του κυκλοφοριακού στον ‘Αγ Νικόλαο και οι αιτίες είναι γνωστές και κάθε φορά χρειάζεται να επικεντρωνόμαστε στα πλέον κρίσιμα ζητήματα και σε συνεργασία με τους επαγγελματίες και τούς φορείς να δίνονται οι αναγκαίες λύσεις.
Πέραν των όσων αναφέραμε για όσα έγιναν τις προηγούμενες περιόδους που βοήθησαν στη βελτίωση του κυκλοφοριακού σε όλη την πόλη, σήμερα πρέπει να αναγνώσουμε τα πιο σημαντικά προβλήματα που συνοψίζονται.:
Α. Στην εποχικότητα της οικονομίας μας
Β. Στη λειτουργία της πόλης στη διάρκεια της ημέρας. Το πρωί έχουμε μεγάλο αριθμό επισκεπτών καθώς και αυξημένη κίνηση από τους επισκέπτες της Σπιναλόγκας. Μετά τις τέσσερις, πέντε το απόγευμα μένουνε μόνοι οι κάτοικοι και οι διαμένοντες στα ξενοδοχεία.
Γ. Ο κόμβος στο νοσοκομείο, που είναι δύσκολος και αποτελεί τη σημαντικότερη είσοδο και έξοδο της πόλης, με πολλά προβλήματα στη λειτουργία του και μεγάλο φόρτο. Ανάλογη επιβάρυνση έχει και ο κόμβος εισόδου.
Δ. Ο άξονας από Ρ Καπετανάκη (Δημαρχείο) μέχρι το Λιμάνι, όπου η διασταύρωση δημιουργεί προβλήματα σε όλο τον άξονα. Η αποσπασματική πεζοδρόμηση της 28ης Οκτωβρίου χωρίς κλείσιμο της γέφυρας, μετέφερε το πρόβλημα στη διασταύρωση που αναφέραμε. Από την άλλη το κλείσιμο της γέφυρας προκάλεσε περισσότερα προβλήματα.
Με βάση τα παραπάνω που είναι μια καθημερινή πραγματικότητα για όλους μας θέτουμε προς συζήτηση τα παρακάτω:
1. Βελτίωση της κυκλοφορίας στον κόμβο του νοσοκομείου. Δεν μπορεί να επιβαρυνθεί περισσότερο με το να πέσει εκεί η κυκλοφορία του παραλιακού. Ας εξεταστεί ξανά το θέμα της καθόδου της Παλαιολόγου ώστε να μην επιβαρύνεται η υπόλοιπη πόλη. Χρειάζονται παρεμβάσεις για να διευκολυνθεί η είσοδος και η έξοδος.
2. Συμφωνούμε με τον κυκλικό κυκλοφοριακό κόμβο στη δυτική είσοδο της πόλης δεδομένου ότι σήμερα είναι πολύ προβληματικός. Άλλωστε η μελέτη που βρίσκεται σε τελική φάση προτείνει κυκλικό. Το θέμα είναι πότε θα γίνει. Μέχρι τότε δεν μπορούμε να ρίξουμε και άλλη κυκλοφορία που θα προκύψει με τη μονοδρόμηση του παραλιακού.
3. Ο παραλιακός και όλο το παραλιακό μέτωπο πρέπει να αναπλαστεί. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει καν προκηρυχθεί μελέτη ανάπλασης. Όταν είμαστε έτοιμοι, να δούμε τότε την μονοδρόμηση και προς ποια κατεύθυνση. Μέχρι τότε δεν επιλύεται το πρόβλημα, ούτε η κίνηση είναι σημαντική, πέραν κάποιων ωρών με την κίνηση των λεωφορείων. Η μονοδρόμηση σήμερα θα επιβαρύνει τον κόμβο του νοσοκομείου και τον κόμβο της εισόδου και θα επιτείνει το πρόβλημα με τις μεγάλες περιπορείες.
4. Συμφωνούμε με κυκλικό κόμβο στη συμβολή Μίνωος και Γνώσεως.
5. Συμφωνούμε σε κυκλικό στη συμβολή Μίνωος και Περιφερειακού Ξηροκάμπου καθώς και κυκλικού δίπλα στο ΣΜ Μολυμπάκη.
6. Διαφωνούμε με το κλείσιμο της γέφυρας, ιδιαίτερα το πρωί που έχουμε επισκέπτες για Σπιναλόγκα αλλά και εκδρομείς. Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη η κίνηση λόγων κρουαζιερόπλοιων. Οι ώρες είναι γνωστές και δεν δημιουργούν διαρκές πρόβλημα.
7. Διαφωνούμε με την κατάργηση της κυκλικής πορείας στη πλατεία γιατί καταργείται ο κόμβος και μεταφέρει το πρόβλημα στον άξονα Δημαρχείο – Λιμάνι που είναι ο πλέον προβληματικός. Στην πλατεία πρέπει να μεγαλώσουν τα πεζοδρόμια για να αποκτήσει καλύτερη όψη πλατείας.
8. Διαφωνούμε με τη μονοδρόμηση της Πολυτεχνείου δεδομένου ότι είναι αρκετά ευρύς, οδηγεί στο Διοικητήριο του Νομού και το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπισθεί με διευθέτηση της στάθμευσης.
9. Διαφωνούμε με τρίτο κυκλικό επί της οδού Καραμανλή. Μπορεί να εξυπηρετεί μερικά καταστήματα αλλά είναι υπερβολικό να έχουμε τρείς κόμβους σε 500 μέτρα !!!. Ούτε πρόβλημα επικοινωνίας υπάρχει στην περιοχή.
10. Συμφωνούμε για κυκλικό κόμβο στην Εθνική (Κόμβος Κριτσάς) που θα λύσει προβλήματα.
11. Στην κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία τώρα επικαιροποιείται, ο κ Ρέντζος είχε προτείνει και άλλο σενάριο για ήπια κυκλοφορία στο κέντρο που είναι σκόπιμο να ξαναδούμε.
12. Μια σοβαρή αλλαγή που μπορεί να γίνει τους μήνες αιχμής από τις απογευματινές ώρες,
είναι η εφαρμογή ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ. Μπορεί να εφαρμοστεί και θα επιτρέπει την παρουσία επισκεπτών από τα ξενοδοχεία, θα απλώσει την εμπορική κίνηση και θα βελτιώσει συνολικά τη λειτουργία του μικρού κέντρου της μικρής μας πόλης. Τα προβλήματα που υπάρχουν με τη λειτουργία των χώρων πάρκιν και τη μετακίνηση, μπορούν να αντιμετωπισθούν με κατάλληλα μέσα. Η εμπειρία από τις προηγούμενες εφαρμογές ήταν θετική και έχουν αλλάξει και ωριμάσει οι συνθήκες για να εφαρμοστεί με σωστό τρόπο .
Άγιος Νικόλαος 18 Μαΐου 2017
ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΟΣ
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram