Ο τίτλος είναι κλεμμένος (μας τον έδωσε καθηγητής του ΕΠΑΛ Νεαπόλεως) αλλά ταυτόχρονα τόσο αληθινός! Την Παρασκευή, 8/11, η Πρόεδρος και η Αντιπρόεδρος της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Αγίου Νικολάου επισκέφθηκαν ξανά το ΕΠΑΛ Νεαπόλεως όπως είχε υποσχεθεί η κα. Γάλλου στους μαθητές που την είχαν ξεναγήσει στο σχολείο τους την ημέρα της κατάληψης.
Η επίσκεψη αυτή είχε ως σκοπό να γνωρίσουμε εσωτερικά το κτήριο και να μιλήσουμε τον διευθυντή κ. Κουτάντο και τους εκπαιδευτικούς της μονάδας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι το κτήριο του ΕΠΑΛ Νεαπόλεως (κατασκευής 1963) είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο σύμφωνα με τις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής.
Οι 14 αίθουσες του (με εμβαδό 25τμ έκαστη) είναι ευρύχωρες, ευάερες, φωτεινές, χωρίς υγρασίες (σε αντίθεση με την εικόνα του ΕΠΑΛ Αγίου Νικολάου) και άριστα συντηρημένες από τα ίδια τα παιδιά μας! Η τελευταία παρέμβαση αφορούσε την αντικατάσταση των κουφωμάτων σε επιλεγμένες αίθουσες λόγω του μειωμένου προϋπολογισμού που είχε διατεθεί από την δημοτική αρχή πριν λίγα χρόνια. Το πρόβλημα της θέρμανσης (ένας από τους βασικούς λόγους της κατάληψης) παραμένει έντονο καθώς χρήζουν άμεσης αντικατάστασης οι σωληνώσεις και τα θερμαντικά σώματα.
Ο σχεδιασμός του κτηρίου είναι τέτοιος ώστε οι αίθουσές να είναι τοποθετημένες προς τον νότο για να προστατεύονται από τις καιρικές συνθήκες. Οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν όταν ξεναγηθήκαμε στους κοινόχρηστους χώρους (υπάρχουν αποθήκες, άδειες ανεκμετάλλευτες αίθουσες, εσωτερικός κήπος) οι οποίοι έχουν διακοσμηθεί από κατασκευές των παιδιών. Στη διάθεσή των παιδιών υπάρχει βιβλιοθήκη, (ναι βιβλιοθήκη!), αίθουσα αγγλικών, σχεδιαστηρίου, εργαστήριο πληροφορικής, αμφιθέατρο! – χημείο και ένας ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ χώρος εκδηλώσεων…Αναρωτιόμασταν αν βρισκόμαστε σε σχολείο του Δήμου Αγίου Νικολάου ή σε ιδιωτικό κολλέγιο. Περιττό να αναφερθούμε στον εξωτερικό περιβάλλοντα χώρο τον οποίο θα ζήλευε οποιοδήποτε δημόσιο κτήριο πόσο μάλλον εκπαιδευτήριο!
Οι χώροι επαρκούν για να φιλοξενήσουν τις δύο σχολικές μονάδες του Γυμνασίου και του Λυκείου Νεαπόλεως καθώς οι μαθητές του ΕΠΑΛ θα στεγαστούν στην άλλη πτέρυγα των εργαστηρίων και για τα θεωρητικά τους μαθήματα. Η πτέρυγα αυτή έχει σχεδιασθεί αποκλειστικά για την λειτουργία των εργαστηρίων του επαγγελματικού Λυκείου όπως, το εργαστήριο ηλεκτρολογίας, ψυκτικών εγκαταστάσεων και κλιματισμού, μηχανουργικής τεχνολογίας κ.λ.π. Σε ολόκληρη την πτέρυγα απαιτείται η μεγαλύτερη παρέμβαση, αντικατάσταση κουφωμάτων, σωληνώσεων, θερμικών σωμάτων γενικότερα εργασίες συντήρησης.
Ενημερωθήκαμε από το εκπαιδευτικό προσωπικό ότι το κτήριο αυτό μπορεί να εξυπηρετήσει ως και 800 μαθητές! Πρόκειται για ένα πρότυπο κτήριο επαγγελματικής εκπαίδευσης, μοναδικό στη χρήση του και για την εποχή του, το οποίο αφέθηκε στην μοίρα του. Σήμερα λειτουργεί ουσιαστικά ένα τμήμα του, εφόσον ο αριθμός των μαθητών έχει μειωθεί όπως και οι επαγγελματικές ειδικότητες που προσφέρει, με το υπόλοιπο να χρειάζεται άμεσα την συντήρηση και την ενεργειακή αναβάθμιση που χρειάζεται και αξίζει.
Το κτήριο του ΕΠΑΛ Νεαπόλεως μπορεί να βοηθήσει στην αναδιανομή του μαθητικού πληθυσμού του δήμου μας, καλύπτοντας τα έντονα προβλήματα των εκπαιδευτικών δομών και ταυτόχρονα να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον σκοπό του, δηλ. την επαγγελματική εκπαίδευση.
Ο δήμος Αγίου Νικολάου διαθέτει μία τέτοια υποδομή, ένα διαμάντι, η οποία (κανείς δεν ήξερε να μας απαντήσει το γιατί) δεν έχει προταθεί ποτέ σαν λύση στο έντονο πρόβλημα της έλλειψης σχολικής στέγης στο δήμο μας. Όσο μπορούμε να γνωρίζουμε ως Ένωση Γονέων ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής δεν περιλαμβάνει για τα επόμενα χρόνια την κατασκευή νέου σχολικού κτηρίου στο δήμο μας και η μόνη άμεση λύση που έχει προταθεί είναι η χρήση λυόμενων αιθουσών σε κάποιο οικόπεδο του δήμου. Το εύλογο ερώτημα είναι γιατί δεν προκρίνεται η χρήση αυτού του καταπληκτικού κτηρίου; Η Ένωση απευθύνει κάλεσμα στους διπλωματούχους μηχανικούς δημοτικούς συμβούλους (όλων των παρατάξεων) για την ανάληψη πρωτοβουλίας για την αξιοποίηση του κτηρίου του ΕΠΑΛ Νεαπόλεως ως πρότυπου εκπαιδευτήριου επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Κλείνοντας, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο πρόσφατο σεμινάριο που διεξήχθη στο Ρέθυμνο με την υποστήριξη της περιφέρειας Κρήτης, του δήμου Ρεθύμνου, της περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης και του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού σχεδιασμού Κρήτης, με τίτλο «Η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση αρωγός στη διάχυση της γνώσης βασικές αρχές σχεδιασμού παθητικών κτιρίων και κτιρίων σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης»
Τα συμπεράσματα του σεμιναρίου αναφέρουν ότι «τα παθητικά και βιοκλιματικά κτήρια είναι απολύτως κατάλληλα για το κλιματικό περιβάλλον της Κρήτης, απαιτούνται συντονισμένες προσπάθειες των αρμοδίων φορέων και πολιτών για πραγματοποίηση περισσότερων παρόμοιων έργων παθητικών κτιρίων στην Κρήτη».
Τα σχόλια δικά σας…
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram