Τεχνικό σύμβουλο αναζητά το υπουργείο Υποδομών για να καταρτίσει το οριστικό πλάνο ως προς την επιβολή ηλεκτρονικών διοδίων στην Κρήτη – Μέσω ειδικού συμβούλου ετοιμάζεται να πάρει το υπουργείο Υποδομών τις αποφάσεις του για τα διόδια στον ΒΟΑΚ!
Μέσω ειδικού συμβούλου ετοιμάζεται να πάρει το υπουργείο Υποδομών τις αποφάσεις του για τα διόδια στον ΒΟΑΚ! Ο τεχνικός σύμβουλος, που αναμένεται να επιλεγεί μέσα από μια μικρή ομάδα συγκεκριμένων υποψήφιων γραφείων-φορέων που έχουν προεπιλεγεί, θα καταρτίσει την εισήγηση-πλάνο του για τα διόδια, προσμετρώντας από τη μια τα χαρακτηριστικά του αυτοκινητόδρομου, τα χαρακτηριστικά των μετακινούμενων και την ανθρωπογεωμορφία των περιοχών, και από την άλλη τη διεθνή εμπειρία και τις πρακτικές σε αντίστοιχους αυτοκινητόδρομους στο εξωτερικό.
Βεβαίως το κρίσιμο στοιχείο είναι το αν στο πλάνο που θα καταρτιστεί θα υπάρχει τελικά και η μη επιβολή διοδίων για τις μετακινήσεις εντός των λεγόμενων αμιγώς αστικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, δηλαδή εντός των παρακάμψεων των πόλεων Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων – κάτι που ζητούν επιτακτικά οι τοπικοί φορείς και οι τοπικές κοινωνίες, αλλά έχει μείνει σε ένα «θολό» τοπίο, με την πλευρά της κυβέρνησης να το έχει αφήσει ορατό ως ενδεχόμενο, δίχως όμως ρητή, χειροπιαστή μέχρι τώρα δέσμευση…
Η αναζήτηση συμβούλου για τον σχεδιασμό των διοδίων αφορά στο μεγαλύτερο από τα τρία επιμέρους έργα που «τρέχουν» για τον νέο ΒΟΑΚ, δηλαδή στο κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο (για την ακρίβεια από την Κίσσαμο Χανίων έως τη Χερσόνησο), εκτιμώμενου κόστους 1,5 δισ. ευρώ, που επίκειται να περάσει στη διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών μέσα στους επόμενους μήνες.
Το μεγαλύτερο αυτό τμήμα του ΒΟΑΚ προωθείται προς υλοποίηση με τη φόρμουλα της σύμβασης παραχώρησης και, όπως έχουν ξεκαθαρίσει ρητώς από την κυβέρνηση, θα περιλαμβάνει διόδια…
Επί της ουσίας, το μόνο δεδομένο σε αυτή τη φάση είναι ότι στο μεγάλο αυτό κομμάτι του ΒΟΑΚ θα έχουμε αρκετά διόδια, προφανώς ηλεκτρονικά, καθώς, στο πλαίσιο της διαλειτουργικότητας, η εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων προβλέπεται σε όλους τους υφιστάμενους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Λογικά ο ΒΟΑΚ δε θα αποτελεί εξαίρεση, άρα πρέπει να θεωρούμε δεδομένη τη «συνταγή» των ηλεκτρονικών διοδίων, με βασική φιλοσοφία που θα στηρίζεται στην αρχή της χρέωσης αναλόγως της απόστασης που θα διανύει ο χρήστης-οδηγός.
Από εκεί και πέρα, παραμένουν άγνωστες οι βασικές πτυχές που αφορούν π.χ. στο ακριβές σύστημα εφαρμογής και στον τρόπο χρέωσης των διοδίων, το οικονομικό τους ύψος, το πώς θα χωροθετούνται κάποιοι σταθμοί διοδίων, κ.τ.λ.
Τι θα εξετάσει ο τεχνικός σύμβουλος
Αναζητώντας απαντήσεις στα επιμέρους, ώστε να καταρτιστεί το τελικό πλάνο ως προς τα διόδια στον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, στο υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών αποφάσισαν να απευθυνθούν σε ειδικό τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος μέσω σχετικής σύμβασης θα αναλάβει να υποβοηθήσει τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών σε θέματα που αφορούν στη λειτουργία ηλεκτρονικών διοδίων στο έργο “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης”.
Συγκεκριμένα το αντικείμενο της παροχής υπηρεσιών περιλαμβάνει τους εξής 5 άξονες:
- «Καταγραφή των χαρακτηριστικών του έργου βάσει της προβλεπόμενης χάραξης και τους σταθμούς διοδίων τού κάθε τμήματος, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής σε σχέση με τη λειτουργία των ηλεκτρονικών διοδίων.
- Καθορισμό των ομάδων χρηστών που θα εξυπηρετήσει ο αυτοκινητόδρομος και των ιδιαιτεροτήτων που αυτοί έχουν σε σχέση με τη λειτουργία και χρήση του αυτοκινητόδρομου, τις ανάγκες των οποίων θα κληθεί να εξυπηρετήσει το σύστημα (επισκέπτες, κάτοικοι, επαγγελματίες, ενοικιαζόμενα οχήματα, κ.ά.).
- Διενέργεια διερευνητικής τηλεφωνικής έρευνας καταγραφής γνώμης κοινού και βασικών χαρακτηριστικών των επωφελούμενων από την κατασκευή και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.
- Συσχετισμό των καταγραφόμενων αναγκών με την υπάρχουσα υποδομή και λειτουργία των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων στη χώρα μας.
- Καταγραφή και παρουσίαση της διεθνούς εμπειρίας σε σχέση με την εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών που έχουν προσδιοριστεί».
Το έργο «Χανιά-Χερσόνησος» του ΒΟΑΚ
Για το μεγαλύτερο αυτό τμήμα του νέου ΒΟΑΚ, το «Χανιά-Χερσόνησος», έχουμε από το καλοκαίρι Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), η οποία υπεγράφη από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής του υπουργείου Ενέργειας-Περιβάλλοντος. Εντός του φθινοπώρου αναμένεται να υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα της προαίρεσης της σύμβασης “Κίσσαμος-Χανιά”, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις τρεις παρακάμψεις, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
Κατά τη β’ φάση του διαγωνισμού για το μεγάλο τμήμα «Χανιά-Χερσόνησος», μήκους 157,5 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου κόστους 1,5 δισ. ευρώ, προβλέπεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων, ενώ στόχος είναι εντός του 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου προβλέπεται, μεταξύ άλλων:
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
- 26 σήραγγες.
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram