Europlan
ΚΡΗΤΗ

Χανιά: Χιλιάδες «μπιλιετάκια» για οφειλές από παλιές κλήσεις!

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Αναστάτωση σε πολύ μεγάλο αριθμό πολιτών έχει προκαλέσει η μαζική αποστολή από τον Δήμο Χανίων, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ειδοποιητηρίων για την εξόφληση διαφόρων οφειλών, κυρίως κλήσεων για παράνομη στάθμευση, οι περισσότερες από τις οποίες «έρχονται» από το μακρύ παρελθόν.

Η αποστολή ξεκίνησε την περίοδο της εορτής των Χριστουγέννων και συνεχίστηκε και μετέπειτα, με τους πολίτες που λαμβάνουν τα ειδοποιητήρια να διαπιστώνουν, σε πλείστες περιπτώσεις, ότι οι προσαυξήσεις είναι μεγαλύτερες σε ύψος από τις αρχικά βεβαιωμένες οφειλές!

Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Χανίων Τάσος Αλόγλου, μιλώντας για το συγκεκριμένο ζήτημα, πριν από λίγες ημέρες, στον ΑΝΤ1 Δυτικής Κρήτης (εκπομπή «Μικρόφωνο για 2») σημείωσε ότι υπάρχει η δυνατότητα οι πολίτες να ενημερωθούν αναλυτικά, από την Οικονομική Υπηρεσία, και να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε έως και 60 δόσεις, μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2025.

NOVA

Παράλληλα, επισήμανε ότι το ζήτημα της διαγραφής των προσαυξήσεων δύναται να εξεταστεί, ενώ διευκρίνισε ότι η παραγραφή για γενικές οφειλές ισχύει μετά την παρέλευση πενταετίας, ωστόσο για τις οφειλές που αφορούν κλήσεις εξαιτίας παραβάσεων τού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η νομοθεσία ορίζει, πλέον, ως χρόνο παραγραφής τα 20 συν 3 χρόνια.

Ο κ. Αλόγλου ανέφερε ότι οι οφειλές «προέρχονται από παλιά οικονομικά έτη» και πρόσθεσε ότι «δυστυχώς είναι δύσκολο το περιβάλλον και μεγάλη η πίεση από το κεντρικό κράτος, καθώς είναι ήδη σε λειτουργία η πλατφόρμα αναγκαστικών μέτρων και δέσμευσης τραπεζικών λογαριασμών και πιστέψτε με είναι μία διαδικασία που προσπαθούμε να καθυστερήσουμε την εφαρμογή της, προσπαθούμε να ενημερώσουμε όσο περισσότερο γίνεται τους δημότες μας για οφειλές που έχουν και για τις οποίες είτε δεν είναι συνεπείς είτε μπορεί να έχουν ξεχάσει στο βάθος του χρόνου, γιατί και ο Δήμος Χανίων και η Υπηρεσία, στο παρελθόν, δεν αναζητούσε και δεν ενημέρωνε κατά τακτά χρονικά διαστήματα».

Mechanical Solutions

Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών υπενθύμισε ότι «… το 2019 που αναλάβαμε είχε γίνει πάλι μια προσπάθεια επικοινωνίας με βάση τα στοιχεία του Μητρώου που είχε ο Δήμος Χανίων. Είχαμε στείλει ταχυδρομικά έναν πολύ μεγάλο αριθμό ειδοποιητηρίων. Δυστυχώς, διαπιστώσαμε ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από αυτά επέστρεψε πίσω, γιατί προφανώς είτε οι διευθύνσεις δεν ήταν σωστές είτε δεν είχε ενημερωθεί η αλλαγή διεύθυνσης των δημοτών μας. Φτάσαμε στο σημείο, λοιπόν, το τελευταίο χρονικό διάστημα να είμαστε ο Δήμος που “έτρεξε” πιλοτικά, πρώτος στην Ελλάδα, τη συνεργασία του με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Με την ευκαιρία αυτή και τη συνεργασία που έχουμε με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας πήραμε τη δύσκολη απόφαση να στείλουμε, με ηλεκτρονικό τρόπο, ενημερωτικά ειδοποιητήρια σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό των δημοτών μας, προκειμένου να ενημερώσουμε τον κόσμο για τις οφειλές του, που προέρχονται από πάσης φύσης “πηγές”. Μπορεί να είναι από σχέδια πόλης, μπορεί να είναι από πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μπορεί να είναι από άλλου είδους πρόστιμα (πολεοδομικά κ.λπ). Οφειλές που ελέγχονται και είναι στην ευθύνη των Δήμων».

Ο κ. Αλόγλου επισήμανε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ότι «ο Δήμος Χανίων διεκδικεί να μη χρειαστεί, σε όσους ανταποκριθούν, να προχωρήσουμε σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Και καταλαβαίνετε ότι από τη στιγμή που βρίσκονται στο Μητρώο του Δήμου οι οφειλές αυτές, είναι απαιτητές. Δεν μπορούμε, δηλαδή, να διαχωρίσουμε κάποιο από αυτά τα ποσά. Πιστέψτε με, δεν είναι ένας στόχος είσπραξης χρημάτων. Είναι η πίεση που έρχεται από την κεντρική Διοίκηση σχετικά με τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, που μας κάνει να αγωνιούμε και προσπαθούμε να μη φτάσει σε αυτό το σημείο ο Δήμος Χανίων – όπως δεν το έχει κάνει ακόμα. Ενώ άλλοι Δήμοι, άλλοι φορείς του Δημοσίου έχουν προχωρήσει σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, ο Δήμος Χανίων δεν έχει προχωρήσει σε δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών. Πιστέψτε με, θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε σε λιγότερους από αυτούς που βρίσκονται στο Μητρώο μας, με την έννοια ότι ελπίζουμε να ανταποκριθούν – και όντως μέχρι σήμερα έχουν ανταποκριθεί αρκετοί που έρχονται να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους».

Ο κ. Αλόγλου υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει θέμα διαγραφής οφειλών, ακόμα και στο υποθετικό σενάριο που κάτι τέτοιο ζητούσε η Δημοτική Αρχή, καθώς την ευθύνη των αποφάσεων την έχει η Οικονομική Υπηρεσία και πρόσθεσε ότι «προσπαθούμε να εφαρμόσουμε τη νομοθεσία πρωτίστως προς όφελος των πολιτών, εξασφαλίζοντας σίγουρα τα συμφέροντα του Δήμου Χανίων. Όμως επειδή υπάρχουν αρκετές υποχρεώσεις από το παρελθόν, δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα στους πολίτες, στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις. Όμως, καλό θα είναι όσοι αμφισβητούν ή έχουν απορίες με αυτές τις οφειλές, ν’ απευθυνθούν στην Οικονομική Υπηρεσία».

Αν οι κλήσεις έχουν βεβαιωθεί από την Οικονομική Υπηρεσία μετά την παρέλευση τριών ετών από τη στιγμή που «κόπηκαν», έχουν ήδη διαγραφεί, όπως προβλέπει η κείμενη νομοθεσία, διαβεβαίωσε ο κ. Αλόγλου -απαντώντας σε σχετικό ερώτημα- και συνέχισε: «Για οποιονδήποτε έρχεται στην Οικονομική Υπηρεσία, προκειμένου να ρυθμίσει τις οφειλές του ή για να ενημερωθεί, ξανατσεκάρουμε την καρτέλα του. Αν διαπιστωθεί ότι εκ παραδρομής μπορεί να υπάρχει μία τέτοια περίπτωση, η οποία φαίνεται στον κατάλογο, τότε τη διαγράφουμε, δεν το συζητάμε καν.  Η εμπρόθεσμη βεβαίωση των οφειλών φαίνεται, γιατί στα ειδοποιητήρια που έχουμε στείλει αναφέρεται η περίοδος που έγινε η διαπίστωση της παράβασης καθώς και η περίοδος που έγινε η βεβαίωση της παράβασης», κατέληξε ο κ. Αλόγλου.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button