Το όνομα του παιχνιδιού προέρχεται από την ζαριά ασσόδυο (δηλαδή όταν ο παίκτης φέρει ένα και δύο).
Στη συγκεκριμένη παραλλαγή του ταβλιού, όταν ένας παίκτης φέρει ασσόδυο, παίζει πρώτα το ένα και το δύο και μετά παίζει όποιες διπλές θέλει ή το αντίστροφο. Ύστερα ξαναπαίζει μέχρι να φέρει μια ζαριά που δεν είναι ούτε ασσόδυο ούτε διπλή.
Ο παίκτης για να αρχίσει να βάζει πούλια πρέπει να φέρει ή ασσόδυο ή διπλές. Εαν φέρει διπλές και ο αντίπαλος έχει ήδη πούλια τότε πρέπει να ξαναφέρει για να μπει. Τα πούλια τοποθετούνται εκεί που δείχνει η ζαριά του παίκτη, μετρώντας από δεξία ή αριστερά (αναλόγως από την περιοχή που ξεκινάει ο παίκτης).
Τα 15 πούλια του παίκτη, για να περάσουν στην επόμενη περιοχή, πρέπει να έχουν συγκεντρωθεί όλα στην προηγούμενη και πρέπει να περάσουν απευθείας. Σε αντίθεση με το πλακωτό, στο οποίο ο παίκτης πλακώνει τα πούλια και δεν τα αφήνει να κινηθούν, στο ασσόδυο ο παίκτης, όπως και στις πόρτες, χτύπα τα πούλια και αναγκάζει τον άλλο παίκτη να ξεκινήσει από την αρχή, βγάζοντας το πούλι που χτυπήθηκε μόνο εάν φέρει ασσόδυο ή διπλές (εκτός εάν ο παίκτης έχει κάνει πόρτα).
Στο μάζεμα ο παίκτης δε μπορεί να σπάσει τα πούλια, και παίρνει μόνο το πούλι από ό,τι ζαριά φέρνει. Ισχύει ο κανόνας του ασσόδυου (δηλαδή ο παίκτης παίρνει πρώτα τον άσσο και το δύο (αν έχει) και μετά παίζει τις διπλές που θέλει.). Νικητής είναι αυτός που θα μαζέψει πρώτος τα πούλια.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram