
Ο δήμαρχος υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών – Με λένε Ρίζο, κι όπως θέλω τα γυρίζω.
Αναφέρει: Υπήρξε μια εσφαλμένη εντύπωση σχετικά με την πορεία του έργου στον παραλιακό δρόμο του Αγίου Νικολάου, καθώς διατυπώθηκε η άποψη ότι «ακυρώνεται»
Απάντηση: Ψέμα. Στον τύπο διαβάζουμε ότι “ο Δήμαρχος ανέλυσε διεξοδικά το τεκμηριωμένο σχέδιό του… αφενός θα εξασφαλίζει τα χρήματα που προοριζόταν για την ανάπλαση ενός από τα πιο νευραλγικά τμήματα της πόλης, του Παραλιακού δρόμου, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε δεύτερο χρόνο εντασσόμενη σε άλλο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα“, και άλλη μελέτη (συμπληρώνω) που θα συνταχθεί.
Μελέτη δεν υπάρχει, λεφτά για αυτή που θα γίνει δεν υπάρχουν για να υλοποιηθεί το έργο.
Δηλαδή, όλο αυτό δεν είναι ακύρωση; Προφανώς!
Για τον δήμαρχο ισχύει το “Με λένε Ρίζο, κι όπως θέλω τα γυρίζω”.
Αναφέρει: το έργο προχωρά κανονικά.
Απάντηση: Ψέμα. Πως προχωρά; υπάρχει μια έτοιμη μελέτη που πάει στα σκουπίδια. Σωστό ή λάθος; Σωστό.
Υπάρχει άλλη μελέτη για τον παραλιακό, σε στάδιο πιο προχωρημένο από την ακυρωθείσα; Οχι. Εχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση; Οχι.
Αναφέρει: το έργο θα υλοποιηθεί ενσωματώνοντας το στοιχείο της διπλής κυκλοφορίας
Απάντηση: Εχει παραδοθεί κυκλοφοριακή μελέτη; Οχι, δεν έχει παραδοθεί. Υπάρχει ώριμη μελέτη; Οχι, δεν υπάρχει. Πόσο καιρό θέλει; Πολλούς μήνες, αν μιλάμε για μελέτη όχι τσιμεντάκια για τα μάτια του κόσμου.
Αναφέρει: θα οδηγήσει σε ένα πιο λειτουργικό και αναβαθμισμένο έργο.
Απάντηση: Ψέμα. Πως θα γίνει αυτό; Με λιγότερο πράσινο; Με περισσότερο θόρυβο και γενικότερη όχληση; Τι είδους αναβάθμιση μπορεί να είναι το πισωγύρισμα; Η μείωση του δημόσιου χώρου πρασίνου και πεζών; Εμπαιγμός.
Αναφέρει: Ο σχεδιασμός που είχε παρουσιαστεί στην προηγούμενη δημοτική περίοδο ήταν σε ένα αρχικό στάδιο.
Απάντηση: Ψέμα. Οι πιο χρονοβόρες μελέτες ήταν έτοιμες, με εξαίρεση τα στατικά που θα μπορούσαν να παραδοθούν σε 6 μήνες. Παράλληλα θα έτρεχε και το master plan, που αν ήθελε να υλοποιήσει το έργο, τώρα θα μπορούσε να είχε ήδη προχωρήσει σε δημοπράτηση του έργου. Η δε χρηματοδότηση ήταν εξασφαλισμένη.
Προλαβαίνει τώρα; Ακόμα και τώρα θα μπορούσε οριακά να το τρέξει και ίσως προλάβαινε τις προθεσμίες υλοποίησης.
Προλαβαίνει να ολοκληρώσει τις μελέτες για την διπλή κυκλοφορία για να το εντάξει στο πρόγραμμα και να μην χαθούν χρήματα; Πιθανότατα όχι. Για να ωριμάσει το έργο, θα χρειαστεί πολλούς μήνες. Αρα; Πρέπει να βρει άλλη χρηματοδότηση.
Αναφέρει: Η σημερινή δημοτική αρχή, χωρίς να φέρει ευθύνη για τις αρχικές καθυστερήσεις, εργάζεται συστηματικά ώστε να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση
Απάντηση: Ψέμα. Μιλά για έλλειψη ευθύνης, όταν για 13 μήνες έχει παγώσει το έργο. Παράλληλα ο δήμαρχος ομολογεί ότι δεν έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Προτιμά να χαθεί η υπάρχουσα, με αντάλλαγμα την υπόσχεση του δημάρχου για πιθανή εξεύρεση νέας. Αρα, αν και πότε, αφού το έργο όπως το φαντάζεται (ούτε πως ακριβώς το θέλει δεν ξέρουμε, άρα τρέχα γύρευε), μπορεί να απαιτήσει 15 εκατομμύρια. Χωρίς μελέτη (που είναι εντελώς ανύπαρκτη), πως θα γίνει κοστολόγηση; ώστε βάση αυτής να διασφαλιστεί χρηματοδότηση; Είναι πολύ μακρυά η στιγμή που ένα τέτοιο έργο θα προχωρήσει.
Πιθανότατα μέχρι τότε να μην είναι πια δήμαρχος…
Αναφέρει: Το έργο του παραλιακού δρόμου θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις
Απάντηση: Ποιες είναι αυτές; Δεν τις αναφέρει. Θα μπορούσε η πρώτη φάση, να ήταν η υλοποίηση της υπάρχουσας μελέτης, χωρίς τις εμμονές. Προτιμά το τίποτα. Προτιμά το σημερινό χάλι. Ξήλωμα των ποδηλατοδρόμων, λίγο τσιμέντο και έτοιμη η “ανάπλαση” κατά Μενεγάκειο λογική. Καθαρή κοροϊδία. Η πρώτη φάση ίσως δεν χρειαστεί καν μπετονιέρα. Θα τελειώσει με μυστρί.
Αναφέρει: όλες οι αποφάσεις θα ληφθούν με τη δέουσα θεσμική διαδικασία στο δημοτικό συμβούλιο.
Απάντηση: Να θυμίσω στον δήμαρχο, πως η μελέτη που ακυρώνει είχε περάσει από δύο δημόσιες διαβουλεύσεις. Και η δημόσια διαβούλευση, είναι φωνή λαού.
Εν κατακλείδι: Ο δήμαρχος αραδιάζει ανοησίες. Παραμύθια και χάντρες για ιθαγενείς.
Το έργο που προτείνει και μας δείχνει ένα κομματάκι, είναι ενδεικτικό της προχειρότητας που η παρούσα δημοτική αρχή αντιμετωπίζει τον μελλοντικό σχεδιασμό της πόλης. Επιμένει να την παραδώσει στα οχήματα, να μειώσει το πράσινο, να στερήσει από τους πεζούς έναν ποιοτικό χώρο, να μην επιτρέψει σε μια περιοχή που για χρόνια αντιμετωπίζει λουκέτα, να ανασάνει και να αναπτυχθεί οικονομικά και να αποκτήσει ξανά την παλιά της αίγλη.
Ο δήμαρχος παραπλανεί τους πολίτες. Ενα έργο που θα μπορούσε να είχε ήδη δημοπρατηθεί αν το στήριζε αντί για να το σαμποτάρει, ακυρώνεται. Τα χρήματα πιθανόν θα χαθούν γιατί δεν υπάρχουν μελέτες για να κατευθυνθούν εκεί. Και χρόνος πιέζει για να συνταχθούν. Είναι δύσκολο.
Η μελέτη ανάπλασης του παραλιακού, είναι σε πολύ μεγαλύτερη ωριμότητα από κάθε άλλο έργο που θα μπορούσε να απορροφήσει αυτά τα 5.5-6 εκατομμύρια. Σε κάθε περίπτωση δεν μας λέει ποια είναι τα έργα, ο προϋπολογισμός και η ωριμότητα τους, στα οποία θα κατευθυνθούν αυτά τα ποσά.
Θα το αναφέρω και πάλι. Ισως δεν τον απασχολεί, γιατί μέχρι να σκάσει η φούσκα, μπορεί να μην είναι πια δήμαρχος. Ομως η πόλη, ο δήμος, θα έχει χάσει ευκαιρίες να πάει μπροστά.
Προτείνει σενάρια, πετά στα σκουπίδια έτοιμες μελέτες. Τα συμπεράσματα δικά σας.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ
Η ΑΝΆΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟ FB
Υπήρξε μια εσφαλμένη εντύπωση σχετικά με την πορεία του έργου στον παραλιακό δρόμο του Αγίου Νικολάου, καθώς διατυπώθηκε η άποψη ότι «ακυρώνεται». Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική: το έργο προχωρά κανονικά.
Όπως αναλύσαμε στο δημοτικό συμβούλιο, το έργο θα υλοποιηθεί ενσωματώνοντας το στοιχείο της διπλής κυκλοφορίας, μια επιλογή που έχει τεκμηριωθεί πλήρως και θα οδηγήσει σε ένα πιο λειτουργικό και αναβαθμισμένο έργο.
Ο σχεδιασμός που είχε παρουσιαστεί στην προηγούμενη δημοτική περίοδο ήταν σε ένα αρχικό στάδιο. Εκτός από αρχιτεκτονική μελέτη και τις μακέτες που είχαν σχεδιαστεί πάνω στην μονοδρόμηση δεν υπήρχαν οι συνοδευτικές τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες ούτε είχαν προχωρήσει οι απαραίτητες διαδικασίες για τον στρατηγικό σχεδιασμό της χερσαίας ζώνης λιμένα που ανήκει ο δρόμος, που αναπόφευκτα χρειάζονται χρόνο. Γι’ αυτό δεν είχε υλοποιηθεί τίποτε πέρα από τα πρόχειρα τσιμεντένια πρόσθετα πεζοδρόμια. Η σημερινή δημοτική αρχή, χωρίς να φέρει ευθύνη για τις αρχικές καθυστερήσεις, εργάζεται συστηματικά ώστε να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση και να την αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δρομολογώντας επίσης σημαντικά έργα ανάπλασης των ιστορικών κέντρων του Αγίου Νικολάου και της Νεάπολης.
Το έργο του παραλιακού δρόμου θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις τεκμηριωμένες συγκοινωνιακές ανάγκες της περιοχής.
Όσον αφορά τον χαρακτηρισμό της απόφασης από κάποια πλευρά ως «αυταρχικής», θεωρούμε ότι τέτοιοι χαρακτηρισμοί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς όλες οι αποφάσεις θα ληφθούν με τη δέουσα θεσμική διαδικασία στο δημοτικό συμβούλιο. Ο δημόσιος διάλογος είναι πολύτιμος, και σε αυτό το πλαίσιο, είναι σημαντικό να επικρατεί ένας εποικοδομητικός και τεκμηριωμένος λόγος και όχι προσωπικοί χαρακτηρισμοί.
Οι επιφυλάξεις από ορισμένα στελέχη της προηγούμενης δημοτικής αρχής είναι κατανοητές, όμως μέσα από μια προσεκτική ανάγνωση του σχεδιασμού μας, κάθε καλόπιστος πολίτης μπορεί να διαπιστώσει ότι προχωρούμε με υπευθυνότητα και στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων ευκαιριών.
Συνεχίζουμε με σταθερότητα και προσήλωση, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, τόσο στο παραλιακό μέτωπο όσο και στα αστικά κέντρα.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram

