Η πανδημία έφερε μεγάλες αλλαγές σε πολλούς τομείς στη ζωή μας, μια από αυτές είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο ως κύριος (τις ημέρες του lockdown) και ασφαλής τρόπος αγορών.
Οι αλλαγές και η προσαρμογή του ηλεκτρονικού εμπορίου στις νέες απαιτήσεις τη αγοράς, η λειτουργικότητα του αλλά και η προσαρμογή του στα νέα καθεστώτα φορολόγησης ήταν αναμενόμενα μέσα στο 2021.
Οι σημαντικότερες αλλαγές είναι:
*Το Brexit που αυτό σημαίνει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο είναι τρίτη χώρα πια και κάθε δέμα από και προς την Ε.Ε. πρέπει να έχει και τελωνειακό έντυπο αφού υπόκειται σε καθεστώς τελωνειακού ελέγχου.
*Οι νέοι κανόνες ΦΠΑ στο e-commerce (που ισχύουν από 1η Ιουλίου 2021) στην Ευρώπη, κανόνες οι οποίοι θεσπίστηκαν προκειμένου να εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις και μεγαλύτερη διαφάνεια για τους καταναλωτές στην Ε.Ε. Εκτός των άλλων πέρα από ένα δεδομένο νούμερο τζίρου πωλήσεων προς τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. ο online πωλητής θα πρέπει να δίνει απόδειξη με το ΦΠΑ της χώρας του πελάτη.
*Οι μεγάλες αλλαγές στην πλατφόρμα της Skroutz.
* Το eBay και το BestPrice.gr ένωσαν τις δυνάμεις τους για τη στήριξη των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
*Την Amazon ήρθε στην Ελλάδα αλλά όχι με την εμπορική της πλατφόρμα.
*Ξεκίνησαν και συνεχίζουν με ανοδική πορεία τα Facebook, TikTok και WeChat Shops, στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο να είναι η πρώτη χώρα που τα ξεκίνησε. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους μέσα από τα social media κανάλια.
*Ειδική εφαρμογή από την ΑΑΔΕ για τις συναλλαγές ηλεκτρονικών ειδών χωρίς ΦΠΑ (άρθρο 39α του Κώδικα Φ.Π.Α.).
*Το πατατράκ των ταχυμεταφορών που δεν μπόρεσαν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους. Δυστυχώς το ίδιο συνέβη αλλά σε μικρότερο βαθμό κατά την τελευταία black Friday αλλά και τις γιορτές που πέρασαν.
Από τότε που ξεκίνησε η πανδημία και ιδίως τα lockdown σε όλες τις χώρες του κόσμου το ηλεκτρονικό εμπόριο έκανε μεγάλα άλματα προόδου και μεγάλες αλλαγές στην λειτουργία του και τις υπηρεσίες του. Βασικά εδραιώθηκε ακόμη περισσότερο στη συνείδηση των καταναλωτών και στην ατζέντα των επιχειρήσεων. Τα lockdown τελείωσαν, οι τζίροι του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να έπεσαν αλλά σίγουρα οι καταναλωτές συνέχισαν τις αγορές τους online σε υψηλό επίπεδο.
Στη χώρα μας σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) εκτιμάτε ότι πραγματοποιήθηκε τζίρος (προϊόντα και υπηρεσίες) 14 δις μέσα στο 2021. 15 χιλ. online επιχειρήσεις πραγματοποίησαν ετήσιες πωλήσεις άνω των 10 εκ.
Βέβαια το να στήσει κάποιος ένα κατάστημα στο ιντερνέτ είναι πια πολύ απλό. Το δύσκολο είναι να συνεχίσει κερδοφόρα προσφέροντας προϊόντα που ενδιαφέρουν τους καταναλωτές με πολύ καλό σέρβις και τιμές.
Οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι εστεγασμένες επιχειρήσεις εδώ και χρόνια στο εξωτερικό μεταφέρθηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο όπως επίσης παρασχέθηκαν και άλλες νέες που σε πολλές περιπτώσεις σημαίνει ‘ο πελάτης έχει δίκιο’ και ας έχει άδικο…
Είναι επιβεβλημένο κάθε επιχείρηση να έχει το δικό της online κατάστημα γιατί εκτός των άλλων σε πολλές περιπτώσεις ο υποψήφιος online πελάτης μπορεί να καταλήξει (για τους δικούς του λόγους) στο φυσικό κατάστημα.
Ένα είναι σίγουρο για το 2022 αλλά και τις επόμενες χρονιές, θα συνεχιστούν οι μεγάλες αλλαγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο και ειδικά στην έγκαιρη παράδοση παραγγελιών (φυσικά το Amazon τα ξεκίνησε στις Η.Π.Α.) μέσω drone και smart lockers και παραδόσεις εντός ημέρας.
Οι online πωλητές οφείλουν να παρακολουθούν συνεχώς την εξέλιξη και τις συνεχείς αλλαγές του ηλεκτρονικού εμπορίου αν δεν θέλουν να μείνουν ηλεκτρονικά μετεξεταστέοι.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram