Το τελευταίο διάστημα ο συνδυασμός του κ. Κουνενάκη «Σύγχρονος Δήμος» χρησιμοποιώντας τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, προσπαθή να δημιουργήση εντυπώσεις, με πρόφαση την «άρνηση σύγκλισης του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα της υποβάθμισης του νοσοκομείου ΓΝΑΝ εκ μέρους του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου. Και εγκάλεσαν τη πλειοψηφία ακόμα και για χρήση «εξωθεσμικών διαδικασιών» ερμηνεύοντας κατά το δοκούν του άρθρο 67 του νόμου 3852/10.
Ας δούμε όμως τη σκοπιμότητα και τη σωστή ερμηνεία του νόμου και ειδικά του άρθρου 67 το οποίο ορίζει ότι αν το ένα τρίτο των μελών του δημοτικού συμβουλίου ή το σύνολο των μελών της μειοψηφίας ζητήση τη σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου και ο πρόεδρος ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΩΣ αρνηθεί, έχει το δικαίωμα μετά παρέλευση έξι (6) ημερών να συγκαλέσουν το συμβούλιο αυτοί που υπέβαλαν την αίτηση.
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ευφυία για να αντιληφθή κάποιος ότι ο νομος και ειδικά το άρθρο 67 λειτουργή και προστατεύη τη μειοψηφία. Από τι και πως; Σε περιπτώσεις που υπάρχουν πάσης φύσεως σκάνδαλα στη λειτουργία του Δήμου, η ασέβεια προς το Δημοτικό Συμβούλιο του δημάρχου ο οποίος απαξιώνει συνεχώς το συμβούλιο και ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου «ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΩΣ» αρνείται, παρά τις αιτήσεις της μειοψηφίας να φέρη τα ζητήματα αυτά στο Δημοτικό Συμβούλιο δηλαδή στο φως της διαφάνειας και της Δημοσιότητος.
Ο κ. Κουνενάκης και η παράταξη του, συμπαραμαρτούντος του κ. Πάγκαλου έκαναν χρήση του νόμου για ποιο θέμα; Για το θέμα του ΓΝΑΝ, θέμα για το οποίο δεν νομίζω ότι υπάρχει ούτε ένας διαφωνών, για την ανάγκη συνάντησης και κοινού βηματισμού, δεδομένου ότι το θέμα αφορά το μέγιστον αγαθόν όλων μας, την ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ.
Που υπήρξε λοιπόν η διαφωνία, η οποία οδήγησε τον τέως δήμαρχο στη χρήση του νόμου;
Στο γεγονός ότι η πλειοψηφία θεωρούσε απαραίτηση την άμεση αντίδραση μας που εκδηλώθηκε με την μετάβαση του νυν δημάρχου στην Αθήνα για άσκηση πίεσης στον ίδιο τον υπουργό Υγείας κ. Βορίδη και άμεσα μετά την επιστροφή του δημάρχου, σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου ώστε να συζητήσουμε όλα τα νέα δεδομένα με νηφαλιότητα δεδομένου επίσης ότι εκτιμήσεις «εν θερμώ» αποτελούν κατά κανόνα κακή εκτίμηση.
Η παράταξη της μειοψηφίας απαίτησε σύγκλίση του Δημοτικού Συμβουλίου «εδώ και τώρα», δηλαδή η διαφορά μας χρονικά ήταν πέντε (5) έως επτά (7) ημέρες. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Δεν πιστεύω ότι ο κ. Κουνενάκης πιστεύει ότι το σοβαρότατο πρόβλημα που ανέκυψε στο τομέα της υγείας μας, αγγίζει τη παράταξη της μειοψηφίας περισσότερο από εμάς, της πλειοψηφίας. Τον πληροφορώ ότι δεν έχουμε υπογράψει κανένα συμβόλαιο με τον Μεγαλοδύναμο και επομένως και η δική μας υγεία αξίζει το ίδιο και υπόκειται στους ίδιους κινδύνους, πράγμα που το συναισθανόμαστε.
Εάν λοιπόν η κίνηση αυτή αποσκοπούσε στην δημιουργία εντυπώσεων και μόνο, αποτελή σοβαρότατο ατόπημα για ένα πολιτικό πρόσωπο με την εμπειρία του τέως δημάρχου δεδομένου ότι η χρήση του συγκεκριμένου νόμου για «ψύλλου πήδημα» όπως λέει ο λαός, μπορή να δημιουργή εντυπώσεις σε μία μερίδα της κοινωνίας, σε βάθος χρόνου όμως ευτελίζη και απαξιώνη την έννοια του νόμου, με τελικό αποτέλεσμα την αδρανοποίηση του.
Τώρα, επειδή σε διάφορα blogs, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς ακούστηκαν πολλά για τα δικαιώματα της μειοψηφίας, αλλά ουδέν για τα δικαιωματα της πλειοψηφίας, υπενθυμίζω απλά ότι στη κοινοβουλευτική Δημοκρατία, σε όλα τα επίπεδα κοινοβουλευτισμού, την ευθύνη την έχει η έχουσα την δεδηλωμένη, δηλαδή η πλειοψηφία. Ο εκάστοτε πρωθυπουργός, δήμαρχος ακόμα και πρόεδρος κοινότητας, οραματίζεται, σχεδιάζει, ελίσσεται και πιέζη για το καλό του συνόλου φέρων ακεραία της ευθύνη αυτός και η παράταξη του για τυχούσα επιτυχία ή αποτυχία και κρίνεται ανά τακτά χρονικά διαστηματα όπως το Σύνταγμα ορίζει. Σε αυτή τη πολιτική αρένα αναγνωρίζονται και καταξιώνονται οι χαρισματικοί, οι ηγέτες και απαξιώνονται οι «επιπλέοντες φελοί».
Ο ρόλος της μειοψηφίας ασκείται με τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, τη συνεισφορά της σε βελτίωση του νόμου που φέρει η πλειοψηφία και σε έκφραση διαφορετικής άποψης την οποία δεν δύναται να επιβάλλη, απλούστατα διότι την ευθύνη της διακυβέρνησης την έχε εκείνη την περίοδο η πλειοψηφία.
Καλώς λοιπόν αναφέρεται το γραφείο τύπου του Σύγχρονου Δήμου την 26 Σεπτεμβρίου 2014 στη ρήση του Αριστοτέλη «στην οργανωμένη πολιτεία κυβερνούν οι νόμοι». Συμπληρώστε όμως ότι οι νόμοι αυτοί προτείνονται από την πλειοψηφία και αφού «φιλτραριστούν» με δημοκρατική συζήτηση, ψηφίζονται δημοκρατικά από το ανώτατο όργανο, τη Βουλή εκάστου κράτους με ψηφοφορία κρυφή, η οποία εγγυάται την ελεύθερη έκφραση του ψηφίζοντος.
Εποχές που οι μειοψηφίες με «στημένες» διαδικασίες ψηφισμάτων «δια βοής» επέβαλλαν την άποψη τους έχει παρέλθει ανεπιστρπτί.
Γεώργιος Νικ. Καλογεράκης
Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Αγίου Νικολάου
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram