Η αντίστροφη μέτρηση για τον αποχαιρετισμό του 2024 έχει αρχίσει σιγά-σιγά και η προσμονή για ένα νέο έτος πιο δημιουργικό και χαρούμενο είναι στο μυαλό όλων μας. Όχι όμως και για την εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου Αγίου Νικολάου, η οποία προβληματισμένη και απογοητευμένη παρακολουθεί τη Δημοτική Αρχή να αδυνατεί να ανταποκριθεί στις βασικές υποχρεώσεις της απέναντι στα σχολεία του Δήμου μας. Και αυτό γιατί, η καθυστέρηση στην καταβολή της πάγιας προκαταβολής προς τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων του Δήμου μας, αποκαλύπτει όχι μόνο τη διοικητική αδυναμία αλλά και την έλλειψη σεβασμού απέναντι στην εκπαιδευτική μας κοινότητα.
Παρά το γεγονός ότι η Δημοτική Αρχή ανέλαβε τα καθήκοντά της από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι διαδικασίες για την καταβολή της πάγιας προκαταβολής στους/στις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων βρίσκονται ακόμη σε τέλμα. Το αποτέλεσμα; Παραμονές Χριστουγέννων, τα σχολεία μας δεν έχουν ούτε ένα ευρώ στη διάθεσή τους για να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες, για να οργανώσουν τις Χριστουγεννιάτικες γιορτές και γενικά βιώνουν μια φτωχή σχολική καθημερινότητα. Πολύ φοβάμαι ότι και η αλλαγή του χρόνου θα βρει τα σχολεία μας σε αυτή την κατάσταση για πρώτη φορά!!!
Μια Προειδοποιημένη Κατάρρευση
Τον Ιούνιο του 2024, οι Σχολικές Επιτροπές καταργήθηκαν με βάση τη νομοθεσία. Το γεγονός αυτό δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Ήταν γνωστό από το προηγούμενο έτος, πράγμα που ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Αρακαδάκης αγνοούσε παντελώς αφού δήλωσε σε πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο (13-11-24) ότι «τον Φεβρουάριο (2024) δεν ήξεραν αν θα κλείσουν οι Σχολικές Επιτροπές!!!». Υπήρχε λοιπόν το χρονικό περιθώριο για τη Δημοτική Αρχή να προετοιμαστεί. Όμως, αντί να δρομολογηθούν έγκαιρα οι διαδικασίες, ο Δήμος μας βρέθηκε ανέτοιμος.
Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος οικονομικών, που είχε την ευθύνη να διαχειριστεί αυτή τη σημαντική μεταρρύθμιση, απέτυχε παταγωδώς να ανταποκριθεί. Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε μάλιστα ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Θωμάς Χαριτάκης σε πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, θίγοντας την κρισιμότητα του θέματος. Η αργοπορία της Δημοτικής Αρχής και η μη προτεραιοποίηση των αναγκών, έχουν φέρει σε απόγνωση την εκπαιδευτική κοινότητα. Διευθυντές/ντριες, εκπαιδευτικοί και γονείς βρίσκονται πλέον σε αδιέξοδο, καθώς βασικές ανάγκες των σχολείων παραμένουν ακάλυπτες. Αλήθεια, τι μήνυμα στέλνει αυτή η κατάσταση στους/τις μαθητές/τριες, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς;
Άλλοι Δήμοι Έδειξαν τον Δρόμο
Η αποτυχία αυτή γίνεται ακόμη πιο εξοργιστική όταν συγκρίνουμε την κατάσταση με αυτήν άλλων δήμων. Η σύγκριση με άλλους Δήμους, που έδρασαν προνοητικά και ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, εκθέτει ακόμα περισσότερο τη δική μας Δημοτική Αρχή. Δήμοι με πολύ περισσότερες σχολικές μονάδες, ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες καταβολής της πάγιας προκαταβολής εγκαίρως, δεδομένου ότι η κρατική επιχορήγηση των Δήμων έγινε κανονικά, και τα χρήματα υπήρχαν διαθέσιμα από το καλοκαίρι. Δεν πρόκειται λοιπόν απλώς για έλλειψη προγραμματισμού. Πρόκειται για έλλειψη ευθύνης απέναντι στη σχολική κοινότητα και κατ’ επέκταση, απέναντι στους ίδιους τους/τις μαθητές/τριές μας.
Τα Σχολεία Δεν Μπορούν να Περιμένουν
Η κατάσταση απαιτεί άμεσες ενέργειες. Η Δημοτική Αρχή πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να αποκαταστήσει το συντομότερο δυνατό την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Η πάγια προκαταβολή δεν είναι πολυτέλεια. Είναι το ελάχιστο που χρειάζονται τα σχολεία για να λειτουργήσουν. Γιατί τελικά, το τίμημα της αδράνειας δεν το πληρώνει ο Δήμαρχος, ο Αντιδήμαρχος ή η Δημοτική Αρχή, αλλά τα ίδια τα παιδιά μας. Τα παιδιά μας όμως αξίζουν τα καλύτερα. Ήρθε η ώρα λοιπόν, οι δημοτικοί μας άρχοντες να αποδείξουν ότι το ενδιαφέρον τους για την παιδεία δεν είναι απλώς κενά λόγια, αλλά πράξεις.
Με εκτίμηση,
Βασίλης Ορφανάκης
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram