Ο Παναγιώτης Αλμυράντης γενικός διευθυντής του «Daios Cove» για την επόμενη ημέρα της πανδημίας
Πριν λίγες μέρες είχαμε την τιμή να συνομιλήσουμε με τον Αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Διευθυντών Ξενοδοχείων και Γενικός Διευθυντής Daios Cove Luxury Resort & Villas κο Παναγιώτη Αλμυράντη σε μία άκρως επίκαιρη συνέντευξη στον Κρητικό Πρακτορείο Ειδήσεων (CNA.GR) και στον Γιώργο Βαρνακιώτη για τις δύσκολες ημέρες του τουρισμού λόγω της πανδημίας του Covid-19 αλλά και για την επόμενη ημέρα του Ελληνικού τουρισμού.
Αρχικά, ευχαριστούμε πολύ που δεχτήκατε να μας δώσετε μια τόσοv σημαντική συνέντευξη για τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, γιατί πολύς κόσμος και θέλει να σας ακούσει αλλά και εργαζόμενοι που δουλεύουν σε ξενοδοχεία της περιοχής μας να ακούσουν τις σκέψεις σας για την επόμενη μέρα που αφορά τον Τουρισμό.
Σε μια περίοδο κρίσης, όπως είναι αυτή της πανδημίας του κορονοϊού, οφείλουμε να αρθρώνουμε λόγο που είναι ξεκάθαρος, αξιόπιστος και φωτίζει αυτά που βιώνουμε. Είναι μια εποχή γεμάτη από καίρια ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις. Οι απαντήσεις όμως προϋποθέτουν ενημέρωση και πληροφόρηση. Ευχαριστώ θερμά για την φιλοξενία και την ευκαιρία που μου δίνεται να εκφράσω κάποιες σκέψεις μου που πηγάζουν από την διαρκή ανταλλαγή απόψεων με συναδέλφους και ενημέρωση από φορείς.
Πώς περάσατε όλες αυτές τις ημέρες της καραντίνας και τι νιώσατε όταν μία πολύ καλή σεζόν τελείωσε πριν καλά-καλά ξεκινήσει; Ποιες ήταν οι πρώτες κινήσεις σας και πόσο δύσκολο ήταν;
Ο τουρισμός είναι ένας από τους πιο σημαντικούς οικονομικούς βραχίονες της Ελλάδας που κλονίστηκε «συθέμελα» από την πανδημία. Όλοι θα βρισκόμασταν αυτή την στιγμή στις επάλξεις, γιατί θα είχε ξεκινήσει η τουριστική σεζόν του 2020, όμως ενώ κάναμε σχέδια μας πρόλαβαν οι εξελίξεις. Σε μία περίοδο αβεβαιότητας και φόβου, χρειάζονται «αποφασιστικές δράσεις» και να νιώθεις δίπλα σου όποιον εμπιστεύεσαι. Άρα να λειτουργείς με ενσυναίσθηση και επικοινωνία που συνδυάζει δύο άξονες. Τον αναλυτικό που κυριαρχεί η λογική και οι αριθμοί, και τον συναισθηματικό που πρέπει να καταλαβαίνει πώς νιώθει ο αποδέκτης των μηνυμάτων. Κινήθηκα σε αυτούς τους δύο παράλληλους άξονες υποστηρίζοντας την ομάδα μας και επικοινωνώντας με τους πελάτες μας σε μια προσπάθεια άμβλυνσης του φόβου και ταυτόχρονα ερμηνείας βάση των δεδομένων.
Ανακοινώθηκε πριν λίγες μέρες η άρση της κυκλοφορίας και κάποιων μέτρων από τον κο Τσιόδρα και κο Χαρδαλιά, πως βλέπετε την επόμενη μέρα για τον Τουρισμό μας αλλά φυσικά και για τον τόπο τον οποίο ζούμε; Υπάρχει εφησυχασμός ή τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα;
Μελετώντας και αναλύοντας μοντέλα, αριθμούς, στατιστικές και προσλαμβάνουσες, καταλάβαμε από το πρώτο λεπτό ότι πρέπει οι άνθρωποι του τουρισμού να συστρατευθούν. Νιώθω υπερήφανος που αυτό μεταφράστηκε σε τακτές τηλεδιασκέψεις σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο βλέποντας επενδυτές, ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων, στελέχη, και φορείς να συζητούν τα θέματα της ατζέντας που απασχολεί όλους μας. Μεταξύ αυτών, ανάγκες για χρηματοδοτική στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων, απαιτούμενη ρευστότητα που θα τους επιτρέψει να είναι παρούσες την επόμενη ημέρα, ανάγκη προστασίας θέσεων εργασίας, υγειονομικό πρωτόκολλο. Την στιγμή που σε όλον τον κόσμο η οικονομία “κοχλάζει”, η Κρήτη πρωτοστατεί και συντεταγμένα σχεδιάζει την επόμενη «δύσκολη» ημέρα χωρίς εφησυχασμό.
Τα ξενοδοχεία, να το πούμε στην απλή γλώσσα, «έχουν μπει μέσα» λόγω της πανδημίας του Covid-19. Μαζικές ακυρώσεις, απαγορεύσεις στις πτήσεις και στα λιμάνια. Αυτό όντως ισχύει; Μετά από αυτό θα δούμε και περικοπές προσωπικού στην νέα έναρξη της σεζόν που όλα δείχνουν θα είναι από τις αρχές του Ιουλίου;
Η χώρα μας θα κληθεί να επιδείξει ισχυρές αντοχές φέτος και ιδιαίτερα η ελληνική αγορά φιλοξενίας. Καλούμαστε όλοι σε αντανακλαστικά απορρόφησης των κραδασμών καθώς το μεγαλύτερο ρίσκο που θα κληθούμε να πάρουμε είναι η εξασφάλιση ικανοποιητικών πληροτήτων και η διαχείριση του λειτουργικού κόστους. Το βασικό ζήτημα που αφορά στις αεροπορικές πτήσεις, αναμένουμε ότι θα ρυθμιστεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ενδεχομένως να δούμε να δημιουργούνται ομάδες / συνεργασίες μεταξύ επιχειρήσεων, που έχουν ομοειδή προϊόντα προκειμένου να μετριάσουν τα κόστη. Ανέκαθεν ήμουν οπαδός της εξωστρέφειας, που σήμερα έχει μεγαλύτερη αξία και που μπορεί να αποδειχθεί με άνοιγμα των τουριστικών επιχειρήσεων μέσα στο 2020. Επαναλειτουργία σημαίνει απόδειξη προς τους πελάτες μας ότι μπορούμε να διαχειριστούμε τέτοιες καταστάσεις, αποδεικνύει θέληση, δύναμη, σχεδιασμό και όρεξη για το μέλλον. Το προσωπικό είναι ο καρδιακός παλμός των τοπικών κοινοτήτων και σε αυτή τη δύσκολη στιγμή το άνοιγμα του προορισμού μας θα σημάνει ζωή. Επομένως στόχο αποτελεί η επιδότηση της εργασίας, και όχι η επιδότηση της ανεργίας, για όσο χρόνο κρατήσει το πρόβλημα, με παράλληλη ανάπτυξη μορφών εργασίας που θα διευκολύνουν τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, χωρίς να προσκρούουν στα συμφέροντα των εργαζομένων.
Κατά την άποψη σας υπάρχουν πιθανότητες για μία καλή σεζόν και ακόμα και την τελευταία στιγμή;
Η Ελλάδα απέκτησε σημαντικό πλεονέκτημα όσον αφορά την διαχείριση του ιού και προβάλει την διεθνή εικόνα της ως ο μόνος ασφαλής και σοβαρός προορισμός. Η παγκόσμια τουριστική αγορά θα μικρύνει για φέτος, λόγω κρίσης, αλλά αυτή η μικρότερη μπορεί να είναι κατά ένα μεγάλο κομμάτι Ελληνική. Βασική προϋπόθεση για να συμβεί αυτό είναι η διάθεση μοριακών τεστ εντοπισμού των κρουσμάτων, οι κοινές διαδικασίες υγειονομικού ελέγχου πριν οι πελάτες επιβιβαστούν στα αεροπλάνα και ο εντοπισμός τυχόν αναζωπυρώσεων, με βάση κοινές συμφωνίες των χωρών που άτυπα θα λειτουργήσουν ως κοινή τουριστική αγορά. Στην προηγούμενη κρίση, την οικονομική, η οποία διήρκησε μια δεκαετία, ο Τουρισμός έπαιξε τεράστιο ρόλο κρατώντας τη σημαία της ελληνικής ψυχολογίας ψηλά και συνέβαλε τα μέγιστα στο ΑΕΠ της χώρας μας. Παρά το πρωτοφανές πλήγμα που επέφερε ο ιός, έχουμε το «μέταλλο» για να ανοίξουμε και εφόσον δομηθεί το πλάνο λειτουργίας και πρωτοκόλλων θα πορευτούμε αντίστοιχα.
Λόγω της καλής οργάνωσης της κυβέρνησης και τις άμεσες κινήσεις και την δημιουργία της καραντίνας που έγινε λόγω του Covid-19 έχουν ως αποτέλεσμα να βλέπουμε καθημερινά από κορυφαία διεθνή μέσα ενημέρωσης όπως Reuters, New York Times, Bild, Telegraph κ.ά. να εξυμνούν την Ελλάδα και να την προωθούν ως τον καλύτερο προορισμό για διακοπές λόγω της υγειονομικής της κατάστασης απέναντι στον Covid-19. Πιστεύετε ότι τώρα είναι μία καλή ευκαιρία για την επανεκκίνηση της Ελλάδας;
Θα μιλούσα περισσότερο για συνέχεια από εκεί που μείναμε παρά για επανεκκίνηση. Τον Ιανουάριο, πριν από την κρίση του κορονοϊού ο ΕΟΤ είχε ξεκινήσει μια διεθνή καμπάνια branding της χώρας πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη φορά. Το ξέσπασμα της πανδημίας όμως μας ανάγκασε να διακόψουμε την διαφημιστική εκστρατεία καθώς, εν μέσω θανάτων, θα ήταν ζημιά για την εικόνα μας εάν διαφημίζαμε τον τουρισμό μας στο εξωτερικό. Μέσα στην καρδιά της κρίσης είμασταν από τις λίγες χώρες που δεν μείναμε αδρανείς αλλά βγήκαμε προσεκτικά και στοχευμένα μπροστά με το Greece From Home, το οποίο έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές, μία συλλογική προσπάθεια για την οποία συνεργάστηκαν το Υπουργείου Τουρισμού, ο ΕΟΤ, η Marketingreece, η Google και η δημιουργική ομάδα του πρωθυπουργού υπό τον Steve Vranakis. Επομένως, έχοντας ήδη καλή εικόνα ως ασφαλής χώρα για διακοπές και λαμβάνοντας μηνύματα από συνεργάτες ότι έχει αρχίσει, υπό προϋποθέσεις, να υπάρχει μία βασική ζήτηση για την Ελλάδα ξανά, έχουμε την ευκαιρία για μεγαλύτερη εξωστρέφεια.
Nα περάσουμε και λίγο στις ευχάριστες ειδήσεις, σχετικά με την νέα συνεργασία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Διευθυντών Ξενοδοχείων με την Alpine Center θέλετε να μας πείτε μερικά πράγματα σχετικά με την ελβετική Σχολή Διοίκησης Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων & Τουρισμού;
Η ελβετική Σχολή Διοίκησης Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων & Τουρισμού, Alpine Center, ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1987 και τα τελευταία 32 χρόνια έχει προσελκύσει σπουδαστές από περισσότερες από 70 χώρες. Ταυτίζομαι με την πορεία των χρόνων λειτουργίας, το ακαδημαϊκό της πρόγραμμα, την ερευνητική της δραστηριότητα, όσο και την κατάρτιση και ανάπτυξη των σπουδαστών της. Ο λόγος είναι ότι έχω την τιμή να έχω φοιτήσει στην σχολή και να ανήκω σε μια μεγάλη ομάδα αποφοίτων οι οποίοι έχουν εδραιωθεί στον ξενοδοχειακό κλάδο. Στόχος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Διευθυντών Ξενοδοχείων μέσω αυτής της συνεργασίας είναι η πολύπλευρη υποστήριξη των σπουδαστών στον ξενοδοχειακό τομέα και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην χώρα μας. Το υψηλό επίπεδο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Alpine Center προσφέρει στους απόφοιτούς της την δυνατότητα να ακολουθήσουν λαμπρή επαγγελματική σταδιοδρομία στην διαρκώς αναπτυσσόμενη ξενοδοχειακή βιομηχανία.
Γνωρίζουμε ότι είστε πολύ γνωστός λόγω των διεθνών διακρίσεων που έχετε στον τομέα του Τουρισμού, αλλά και πολύ γνωστός στην Κρήτη και πιο συγκεκριμένα στο Λασίθι μιας και είστε ο Γενικός Διευθυντής του Daios Cove, θα θέλατε να πείτε κάτι σε όλους όσους εργάζονται και σίγουρα έχουν άγχος για την επόμενη μέρα στον τόπο μας;
Όλοι μας κάθε πρωί που ξυπνούμε λειτουργούμε με γνώμονα την εμπιστοσύνη που έχουμε στον εαυτό μας. Η προστασία της εμπιστοσύνης μας πρέπει να αποτελεί την κορυφαία μας προτεραιότητα, διότι είναι η απαραίτητη πηγή θετικής ενέργειας για την μετάβαση στο φυσιολογικό. Ο κόσμος δεν αλλάζει απλώς αλλά είναι ήδη διαφορετικός. Βρισκόμαστε σε μεταβατικό στάδιο και όχι σε κρίση. Η κρίση είναι μια προσωρινή κατάσταση την οποία αντιμετωπίζουμε για να επιστρέψουμε στο κανονικό προσπαθώντας να αποφύγουμε την απώλεια. Αλλά η μετάβαση είναι μια προσωρινή προϋπόθεση στο δρόμο προς μια νέα πραγματικότητα και έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες. Είναι η νοοτροπία που έχει μεγαλύτερη σημασία τώρα. Όχι πώς μπορούμε να το ξεπεράσουμε, αλλά πώς θα αλλάξουμε για να το ξεπεράσουμε και να ευδοκιμήσουμε σε έναν νέο κόσμο.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram