Τα ρομπότ «μπουφετζήδες» (ή μπαρίστας) είναι άραγε το μέλλον της ακμάζουσας κουλτούρας του καφέ στη Νότια Κορέα; Αυτό εκτιμά η εταιρεία Dal.komm Coffee, που διαθέτει ήδη 45 ρομποτικά καφενεία σε εμπορικά κέντρα, κυλικεία εταιρειών, σχολεία και ένα αεροδρόμιο. Η νοτιοκορεατική κοινωνία έχει καλωσορίσει την αυτοματοποίηση και τα ρομπότ σε εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα, σούπερ μάρκετ και τράπεζες. Η τάση αυτή, όμως, έχει και αρνητικές συνέπειες, με τους νέους στη χώρα να δυσκολεύονται να βρουν θέσεις εργασίας.
Στο καφενείο Dal.komm Coffee της Σεούλ μπαρίστα-ρομπότ λαμβάνει τις παραγγελίες των πελατών μέσω εφαρμογής κινητού τηλεφώνου, για να ετοιμάσει τον καφέ σύμφωνα με τις προτιμήσεις του καθενός. Σε λιγότερο από ένα λεπτό το ρομπότ στέλνει κωδικό τεσσάρων ψηφίων στον πελάτη, ο οποίος ξεκλειδώνει θυρίδα παραλαβής του έτοιμου καφέ. Το ρομπότ έχει την ικανότητα να διαχειριστεί 14 παραγγελίες τη φορά, ενώ οι καφέδες που δεν έχουν παραληφθεί εντός 10 λεπτών απορρίπτονται – αν και οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν δωρεάν καφέ αντικατάστασης, εφόσον δεν προλάβουν. «Είναι διασκεδαστικό και εξυπηρετικό. Η περιοχή είναι γεμάτη υπαλλήλους γραφείων και κατοίκους τα μεσημέρια. Ενα τέτοιο ρομπότ είναι πολύ χρήσιμο, καθώς σου επιτρέπει να έχει τον καφέ σου χωρίς καθυστέρηση», λέει η 30χρονη υπάλληλος Τσόι Εούν Τζιν. Το ρομπότ είναι ικανό να ετοιμάζει 90 κούπες καφέ την ώρα ή 300 την ημέρα.
Την Τρίτη μέλη συνδικάτων χειριστών γερανών οικοδομής διαδήλωσαν κατά της αυξημένης χρήσης αυτόματων γερανών χωρίς χειριστή. Τα σωματεία στην Κορέα, που διατηρούν την πολιτική τους ισχύ, έχουν διαμαρτυρηθεί για τη χρήση ψηφιακών ταμείων σε σούπερ μάρκετ. Τον περασμένο μήνα κυβερνητικοί αξιωματούχοι αναθεώρησαν τα σχέδιά τους για πλήρη αυτοματισμό της είσπραξης διοδίων, διατηρώντας εισπράκτορες στα ταμεία των αυτοκινητόδρομων.
Η Νότια Κορέα διατηρεί τον ενθουσιασμό της σε ό,τι αφορά τα βιομηχανικά ρομπότ, με 710 ρομπότ ανά 10.000 βιομηχανικούς εργάτες, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 85 ρομπότ ανά 10.000 εργαζομένους. Η τάση του αυτοματισμού βρίσκει σύμφωνη τη νέα γενιά της ασιατικής χώρας. «Οι Κορεάτες που γεννήθηκαν μετά το 1980 είναι μεγάλοι καταναλωτές, ενώ προτιμούν να συναλλάσσονται με ρομπότ παρά με πωλητές στα εμπορικά καταστήματα», λέει ο καθηγητής μάρκετινγκ Σου Γιονγκ Γκου.
Σε κατάστημα ρούχων της εύπορης συνοικίας Χονγκντάτε της Σεούλ η βαριά μεταλλική πόρτα ανοίγει αυτόματα μόλις ο πελάτες ακουμπήσει την πιστωτική του κάρτα στην επιφάνειά της. Το κατάστημα, που είναι ανοικτό όλο το 24ωρο κάθε ημέρα της εβδομάδας, επιτρέπει στους πελάτες να δοκιμάσουν τα τζιν και να πληρώσουν σε αυτόματη ταμειακή μηχανή, χωρίς να χρειάζεται να συνδιαλλαγούν με πωλητές. «Μπορώ να περιηγηθώ με την ησυχία μου στον χώρο και να δοκιμάσω όσα παντελόνια θέλω, χωρίς να με ενοχλεί κανείς», λέει ο 29χρονος Κιμ Κουν Γου.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram