Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΚΡΗΤΗ

Πρώτη παράταση για τη διπλή δημοπράτηση του ΒΟΑΚ;

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Την πρώτη παράταση όπως όλα δείχνουν θα πάρει η διπλή δημοπράτηση για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Νεάπολη. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com οι ενδιαφερόμενοι έχουν ζητήσει την παράταση της ημερομηνίας καθώς το μέγεθος του έργου απαιτεί όγκο εγγράφων ενώ έχουν υπάρξει και αιτήματα για διευκρινίσεις πράγμα που είναι σύνηθες για τέτοιου μεγέθους διαγωνισμό. Από την πλευρά του το Υπουργείο Υποδομών δεν θέλει να τραβήξει σε μάκρος η διαδικασία και η όποια παράταση θα είναι βραχεία.

Το πολυαναμενόμενο οδικό έργο για την κατασκευή ενός ασφαλούς κλειστού αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη αποτελεί όνειρο για τους κατοίκους και φορείς του νησιού εδώ και δεκαετίες. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας έχει την τραγική πρωτιά να είναι σήμερα ο Νο1 θανατηφόρος αυτοκινητόδρομος με δεκάδες θύματα κάθε χρόνο. Η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας μέσα από δύο ξεχωριστές συμβάσεις, μία με παραχώρηση και μια με ΣΔΙΤ ήταν η Σολωμόντεια λύση για να ξεκολλήσει το project και να τρέξει η υλοποίηση του.

NOVA

Το πρώτο και βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ δημοπρατείται με σύμβαση παραχώρησης είναι από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο μήκους περίπου 200χλμ, κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότητας στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).

Σε αυτό το τμήμα ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα πρέπει να εξασφαλίσει + την συμμετοχή του Δημοσίου. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 1,1δισ.ευρώ. Η πρώτη αυτή φάση περιλαμβάνει την εκδήλωση ενδιαφέροντος όπως είθισται σε έργα τέτοιου βεληνεκούς.

Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου προς ανατολάς με τη διαδρομή Χερσόνησος-Νεάπολη. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 250εκατ.ευρώ.

Εδώ όπως αναφέρεται στην απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, το έργο «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.» θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο ιδιωτικός οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Mechanical Solutions

Η εξόφληση του απαιτούμενου κεφαλαίου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή με ένα prefixed ποσό που θα αποδίδεται από το Δημόσιο προς τον εργολάβο σε μηνιαία βάση και για όσο διαρκέσει το ΣΔΙΤ. Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθεί λόγω της φύσης αυτής της διαδικασίας.

Συνδυαστικά τα δύο αυτά έργα, αποτελούν μία οντότητα, τον ΒΟΑΚ, και με την έναρξη της δημοπράτησης τους θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο για τη χώρα με 1,35δισ.ευρώ, πίσω μόνο από τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (που έχει κόστος 1,8δισ.ευρώ).

Τα σχέδια περιλαμβάνουν κλειστό αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος να περιλαμβάνει και ΛΕΑ.

Η διπλή αυτή δημοπράτηση αναμένεται να διαρκέσει αρκετά καθώς όπως και στην περίπτωση της 4ης γραμμής του Μετρό, η εκδήλωση ενδιαφέροντος μπορεί να κρατήσει για σχεδόν ένα χρόνο και το σύνολο του χρόνου ανάδειξης αναδόχου και υπογραφών να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα δύο χρόνια, δεδομένης της εμπειρίας που έχουμε από αντίστοιχα έργα.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button