
Δεν είχα σκοπό να επανέλθω στο θέμα της ανάπλασης του παραλιακού, αφού πολλά έχουν ήδη ειπωθεί. Η παρέμβαση όμως του τεχνικού συμβούλου του Δημάρχου κ. Αλεξ. Αλεξανδράκη και η ανερυθρίαστα συνεχιζόμενη παραπληροφόρηση με υποχρεώνει να δώσω την πραγματικά υφιστάμενη διάσταση του θέματος.
Οι αντιπαραθέσεις μεταξύ δημοτικών αρχών για τις πολιτικές αποφάσεις που παίρνονται είναι πρακτική απολύτως αποδεκτή, ενώ είναι κοινά αποδεκτό ότι οι διαφορετικές απόψεις αποτε-λούν στοιχείο δημοκρατίας. Κάτι απόλυτα σεβαστό.
Η συνεχιζόμενη παραπληροφόρηση αποτελεί στην πραγματικότητα προσπάθεια απόκρυψης των πολιτικών επιλογών της δημοτ. αρχής. Και γίνεται χωρίς απτά στοιχεία αλλά μόνο με υπονοούμενα και προσωπικές απόψεις. Στόχος να αποφευχθεί το ανάλογο πολιτικό κόστος, δείχνει ασέβεια προς τον πολίτη.
Είναι σαφές ότι οι τεχνικοί σύμβουλοι παρέχουν τις γνώσεις τους για τεχνική κάλυψη και υποστήριξη σ’ αυτόν που τους προσέλαβε – με μισθό ή όχι – και όχι πολιτική στήριξη με αοριστολογίες λόγω άγνοιας.
Δυστυχώς ο κ. Αλεξ. Αλεξανδράκης – μόνο κατά τίτλον σήμερα πολιτικός μηχανικός – συνεχίζει το επονείδιστο παιχνίδι της παραπληροφόρησης προσπα-θώντας να απαλύνει το πολιτικό κόστος που θα αναλάβει η σημερινή δημοτική αρχή με τις όποιες αποφάσεις της.
Οι πληροφορίες που παρέχει ο τεχνικός σύμβουλος με την παρέμβαση του – εκτός από το γνωστό πλέον ότι ακόμα και 15 μήνες μετά, πάντα, φταίει η προηγούμενη αρχή – είναι λάθος. Άρα συμβουλεύει και λάθος.
Για το επίμαχο θέμα παραθέτω τα παρακάτω :
- Η σχετική απόφαση του Δημ. Συμβουλίου 258/24-07-2023 (ΑΔΑ: Ω82ΡΩΚΨ-ΩΘΗ) που ενέκρινε την πρόταση και το σχετικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της πρότασης ήταν ομόφω-νη. Προήδρευε μάλιστα ο τότε αντιπρόεδρος του ΔΣ και σημερινός Αντιδήμαρχος Νικ. Καμινο-γιαννάκης. Παρόντες ακόμα – από τους σημερινούς συμβούλους της πλειοψηφίας – ήταν και οι : Μαυρής Αντ. και Ατσαλάκης Στερ. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και οι απαιτούμενες ενέργειες φαίνονται στο συνημμένο απόσπασμα του Σχεδίου ΒΑΑ.
Άρα τότε αποδέχτηκαν την πρόταση όπως κατατέθηκε καθώς και το επίπεδο ετοιμότητας του έργου. Σήμερα σιωπούν.
Γιατί λοιπόν οι συγκεκριμένοι σύμβουλοι της μειοψηφίας τότε δεν καταψήφισαν την πρόταση αν κάτι ‘’μύριζε’’ κ. Αλεξανδράκη;
Αμφισβητείτε την επάρκεια Περιφέρειας και Διαχειριστικής Αρχής να αξιολογεί τις προτάσεις που κατατίθενται προς χρηματοδότηση; Η Περιφέρεια Κρήτης είναι πρώτη πανελλαδικά σε απορροφήσεις Ευρωπαϊκών πόρων. Αυτό αποτελεί την καλύτερη απόδειξη της απόλυτης επάρκειας και ικανότητας των στελεχών που την απαρτίζουν και επιτελούν τεράστιο για την ανάπτυξη της Κρήτης έργο στην αξιολόγηση των προτάσεων που υποβάλλονται. Είχατε επικοινωνία με την Διαχειριστική Αρχή για τις προθέσεις σας; Έχετε υποβάλει εγγράφως τις προτάσεις σας; Υπάρχει απαντητικό έγγραφο της Διαχειριστικής αρχής ότι συμφωνούν στις όποιες αλλαγές προτίθεστε να κάνετε και που ανακοινώνετε κάθε λίγο;
- Τα προγράμματα αυτά είναι ανταγωνιστικά, που σημαίνει ότι : δεσμεύεται η συγκεκριμένη πίστωση για την υλοποίηση του έργου. Αν όμως δεν υλοποιηθεί το έργο, η πίστωση δεν παραμένει για άλλα έργα του Δήμου αλλά μεταφέρεται στον ‘’κουμπαρά’’ της Περιφέρειας και διατίθεται σε έργα των άλλων τριών πρωτευουσών που συμμετέχουν στο ίδιο πρόγραμμα και έχουν έτοιμες προτάσεις.
- Η σύμβαση που έχι υπογραφεί είχε ορίζοντα το τέλος του 2026. Πληροφορούμαι ότι θα παραταθεί, αλλά δεν είναι γνωστό αν θα είναι γενική παράταση ή θα είναι συνυφασμένη με την πρόοδο υλοποίησης της κάθε πρότασης.
- Μπορεί να γίνει τροποποίηση της υφιστάμενης πρότασης. Όχι όμως γενικώς και αορίστως αλλά καταθέτοντας στην Διαχειριστική Αρχή νέα συγκεκριμένη πρόταση που πρέπει να είναι συμβατή με τις προδιαγραφές των ΒΑΑ με το αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και τις απαιτούμενες εγκρίσεις φορέων και εφ’ όσον εγκριθεί από την Διαχειρι-στική Αρχή υπογράφεται νέα απόφαση για τροποποίηση της αρχικής όπως έχει γίνει και για τις άλλες πρωτεύουσες. Το έργο πρέπει να είναι ενταγμένο στην ίδια δημοτική ενότητα με τα υπόλοιπα έργα της πρότασης. Που σημαίνει νέες αποφάσεις, νέες μελέτες και νέες εγκρίσεις από την αρχή με ότι σημαίνει αυτό από άποψη χρόνου.
- Η σημερινή δημοτική αρχή άφησε να διαρρεύσουν 15 μήνες χωρίς καμιά ενέργεια για την προώθηση ή την αναθεώρηση της εγκεκριμένης πρότασης.
- Θα δεχτώ ότι για τον παραλιακό υπήρχε διαφορετική πολιτική άποψη με επίκεντρο το αυτοκίνητο και όχι τον άνθρωπο – που είναι αντίθετη με τις προδιαγραφές των ΒΑΑ – και δεν ήθελαν να υλοποιήσουν την ανάπλαση του παραλιακού που παρέλαβε. Οι άλλες δύο δράσεις όμως (πλατεία Ελούντας και 2ος Βρεφονηπιακός σταθμός) γιατί δεν προχώ-ρησαν; Τι τους εμπόδισε να τα προωθήσουν; Ή μήπως διαφωνούν και μ’ αυτά τελικά και ακυρώνουν συνολικά την χρημα-τοδότηση των 13.000.000 € του προγράμματος; Αληθεύει ότι σκο-πεύουν να κατατμήσουν το έργο σε τρία υποέργα ενώ πρόκειται για έργο από αρχιτεκτονικό διαγωνισμό;
Στο υπόμνημα που παρέδωσα στον Δήμαρχο 31/12/2023 περιγράφονται – περιληπτικά μεν ουσιαστικά δε – τα εξελισσόμενα θέματα του Δήμου. Υπάρχει συνημμένος ο πίνακας 2 που περιγράφει λεπτομερώς, χωρίς παραλήψεις, το επίπεδο ωριμότητας των μελετών που εξελίσσονταν μέχρι 31/12/2023 και που απόσπασμα του φαίνεται δίπλα.
- Το όνομα του ‘’… καταξιωμένου αρχιτέκτονα της πόλης…’’ που ανέλαβε την νέα πρόταση γιατί δεν αναφέρεται; Γιατί τόση μυστικότητα; Πως επελέγει; Υπάρχει πολιτική απόφαση από το ΔΣ για την σύνταξη της μελέτης ; Ή ‘’παίζει’’ μόνο το θέλω του Δημάρχου ; Οι αρχιτέκτονες της πόλης είναι λίγοι και τους γνωρίζουμε όλους καλά, όπως γνωρίζουμε και την εμπειρία τους από τα έργα που έχουν ασχοληθεί. Κανείς – πλην της πρώην Αναπλ. Δντριας Μελετών κ. Μ. Πρατσινάκη (Ανάπλαση Σταυρού, Πάρκο Μιραμπέλο στην Πλάκα, Ανάπλαση πάρκου Πάνω από την λίμνη, κλπ) – δεν έχει αντίστοιχη εμπειρία. Η εμπειρία και οι γνώσεις των υπολοίπων αφορούν ξενοδοχεία και οικοδομές γενικώς. Προφανώς είναι ο ίδιος αρχιτέκτονας που υπογράφει την γεωλογική́-γεωμορφολογική́ μελέτη (!!!) για την επαναχάραξη της γραμμής αιγιαλού στο Σίσσι.
- Μάλλον τους διαφεύγει επίσης και το ότι ακόμα και οι δωρεάν μελέτες έχουν συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο με ενδιάμεσες εγκρίσεις από το ΤΕΕ για να γίνουν αποδεκτές από δημόσιους φορείς. Για να δούμε τι θα δούμε !!!
Αντώνης Εμμ. Ζερβός
Πολιτ. Μηχ/κός ΕΜΠ
πρ. Δήμαρχος
Υ.Γ. 1. Όλο το ‘’υλικό’’ για τα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης, όπως και το υπόμνημα παράδοσης με τα συνοδευτικά του, τα έχω αναρτήσει στο site μου (www.antoniszervos.gr), στο κεφάλαιο Τοπική Αυτοδιοίκηση/ Δημοτικά. Η ολοκλήρωση του site καθυστερεί εξ αιτίας της εμπάθειας και αυταρχικότητας της δυαρχίας του Δήμου. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα που θα αναλυθεί αργότερα.
Υ.Γ. 2. Από το ΠΔ 99/2018, αρθ. 4 που περιγράφει τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων των μηχα-νικών άρα και των αρχιτεκτόνων προκύπτει σαφώς ότι οι αρχιτέκτονες δεν έχουν δικαίωμα υπογραφής γεωλογικών μελετών !!! Τόση προχειρότητα/πιλάλα, λες και δεν υπήρχαν πολιτικοί μηχανικοί στο Δήμο για την σύνταξη και υπογραφή.!!! Ούτε αυτό το πρόσεξε ο αρμόδιος τεχν. σύμβουλος!!!
Υ.Γ.3 Η μονοδρόμηση του παραλιακού έχει συμβάλλει στην ασφάλεια του δρόμου
by anatolh 05/05/2022
‘’ Υπέρμαχος της μονοδρόμησης του παραλιακού δρόμου, δήλωσε η Λιμενάρχης Αγίου Νικολάου αντιπλοίαρχος Δήμητρα Χασιώτη, τονίζοντας ότι αυτό έχει διευκολύνει κατά πολύ το θέμα της ασφάλειας του δρόμου. Όπως είπε, έχει διευκολυνθεί κατά πολύ η διέλευση των τουριστικών λεωφορείων που κινούνται κατά μήκος της χερσαίας λιμενικής ζώνης με προορισμό το λιμάνι, μεταφέροντας τουρίστες. Κατά μέσο όρο ο αριθμός τους κυμαίνεται σε καθημερινή βάση από 30 έως 50 λεωφορεία.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, της ΑΝΑΤΟΛΗΣ και του δημοσιογράφου Νίκου Τραντά, η Λιμενάρχης εξήγησε ότι μέχρι τη μονοδρόμησή του, ο παραλιακός δρόμος παρουσίαζε συχνές εμπλοκές της κυκλοφορίας. Αφού σε συγκεκριμένα σημεία, το εύρος και τα σταθμευμένα οχήματα δεν χωρούσαν την ταυτόχρονη διέλευση δύο τουριστικών λεωφορείων ή ενός υπεραστικού και ενός τουριστικού, που κινούνταν στα αντίθετα ρεύματα κυκλοφορίας. Υπήρχαν σε πολλές περιπτώσεις καθημερινά προβλήματα παρακώλυσης της κυκλοφορίας.
Το κυριότερο, όμως, είναι ότι η μονοδρόμηση συνέβαλε στην απάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων, είπε η κ. Χασιώτη, παραθέτοντας και συγκεκριμένα αριθμητικά στοιχεία για να το υποστηρίξει. Συγκεκριμένα, από τις σχηματισθείσες δικογραφίες καταγεγραμμένων ατυχημάτων από το 2010 έως το 2019, είχαν προκληθεί 20 τραυματισμοί ατόμων σε τροχαία ατυχήματα στο συγκεκριμένο δρόμο, στο τμήμα του από το Αμμούδι ως τη γέφυρα της λίμνης. Από τις αρχές του 2020 μέχρι και σήμερα δεν έχει σημειωθεί κανένα τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό ατόμου, τόνισε.
Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί ότι η διετία αυτή συμπεριλαμβάνει την περίοδο της πανδημίας, που η τροχαία κυκλοφορία γενικά ήταν μειωμένη.‘’
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram

