Συνήγορος του Πολίτη: «Να επιστραφούν τα χρήματα σε δημότες Χανίων και Ηρακλείου για παλιές κλήσεις»

Μετά από καταγγελία της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ήρθε παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη, όπου αναφέρεται η αυθαίρετη ερμηνεία της νομοθεσίας των Δημοτικών Υπηρεσιών σχετικά με τα εισπραχθέντα χρήματα από τους Δήμους Ηρακλείου και Χανίων για παραβάσεις του ΚΟΚ.
Την ίδια ώρα προτρέπει από τη μια τους πολίτες, που εξαναγκάστηκαν να ρυθμίσουν ή και να πληρώσουν, χωρίς να χρωστούν ουσιαστικά, να ζητήσουν τα χρήματα τους πίσω και από την άλλη τις Δημοτικές υπηρεσίες, την υποχρέωσή τους, να επιστρέψουν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα τα χρήματα που έδωσαν οι φερόμενοι οφειλέτες, τα χρέη των οποίων έχουν παραγραφεί.
Υπενθυμίζεται ότι κάποιοι δήμοι προέβησαν και σε κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Τρομοκρατία και ανησυχία, προκάλεσαν τα χιλιάδες ειδοποιητήρια,των αρμόδιων οικονομικών υπηρεσιών των Δήμων Ηρακλείου και Χανίων στους δημότες και μάλιστα σε εορταστική περίοδο (Χριστουγέννων), για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ που στην πλειοψηφία είχαν διαγραφεί.
Σε κάποιες περιπτώσεις, οι εν λόγω Δήμοι (Ηρακλείου) προέβησαν και σε κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών.
Σε Αυτήν την απίθανη αγωνία των δημοτών, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, σε σχετική Ανακοίνωσή της αφού συνέστησε στους δημότες ψυχραιμία, τους κάλεσε να ενημερωθούν για τα δικαιώματα τους, όπως το δικαίωμα αμφισβήτησης της χρέωσης λόγω παραγραφής της οφειλής (υπέρβαση της 3ετούς βεβαίωσης της παράβασης) και διαγραφή για προσαυξήσεις χωρίς ειδοποίηση, αλλά και για ρύθμιση οφειλών χωρίς όμως να υπάρχουν χρέη. Μέσα σ’ αυτό το «Αλαλούμ» και έπειτα από καταγγελίες πολιτών και της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στον Συνήγορο του Πολίτη, έρχεται η παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη {Δ.Τ), που μιλάει ξεκάθαρα για αυθαίρετη ερμηνεία της νομοθεσίας των Δημοτικών Υπηρεσιών και προτρέπει
α) Αφενός τους πολίτες, που εξαναγκάστηκαν να ρυθμίσουν ή και να πληρώσουν, χωρίς να χρωστούν ουσιαστικά, να αιτήσουν τα χρήματα τους πίσω και
β) Αφετέρου ,στις Δημοτικές υπηρεσίες, την υποχρέωσή τους, να επιστρέψουν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα τα χρήματα που έδωσαν οι φερόμενοι οφειλέτες, τα χρέη των οποίων έχουν παραγραφεί.
Τέλος , η προτροπή του Συνηγόρου του Πολίτη, όσο και της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, προς τους φερόμενους οφειλέτες, είναι να ελέγχουν στο αποσταλέντα ειδοποιητήριο, τα στοιχεία χρόνου βεβαίωσης (ημερομηνία) των προστίμων, ειδικά αν ανακύπτει ζήτημα υπέρβασης της τριετίας και εφόσον το εντοπίζουν να ζητούν διαγραφή.
Για περισσότερη ενημέρωση, διευκρίνιση και βοήθεια, επί του παραπάνω θέματος ,οι συνεργάτες ,εθελοντές της Ένωσης διατίθενται να βοηθήσουν κάθε πολίτη της Περιφέρειας Κρήτης, κάθε Δευτέρα Τετάρτη Παρασκευή από, τις 9 έως τις 12 στο τηλέφωνο 2821092306 ,2821092666 και στο email .epkxan@gmail.com
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram

