Ανοίγουν στις 25 Ιανουαρίου οι οικονομικές προσφορές για τον διαγωνισμό της σύμβασης παραχώρησης του κεντρικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Αφορά το οδικό δίκτυο Χανιά – Ηρακλείου και σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές την ερχόμενη Πέμπτη θα αποσφραγιστούν οι φάκελοι των υποψήφιων επενδυτών.
Ο υπουργός κ. Χρήστος Σταϊκούρας και οι υφυπουργοί Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος και Μεταφορών κυρία Χριστίνα Αλεξοπούλου προχώρησαν σε ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους αναφερόμενοι στους τομείς της αρμοδιότητας τους.
Θεσσαλία
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στη διάρκεια της ενημέρωσης από τους κ.κ. Σταϊκούρα και Ταχιάο το κόστος για την οριστική αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας που χτυπήθηκαν από τον Daniel αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,2 δισ. ευρώ.
Μόνο για τα οδικά έργα το κόστος ανέρχεται στα 900 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα προς τα πάνω αναθεωρούνται και οι δαπάνες για τα σιδηροδρομικά έργα. Σημειωτέον ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών θα καλύψει τα 30,4 εκατ. ευρώ για τα σχολεία.
Πάντως, στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι να δημοπρατηθεί το σύνολο των έργων μέχρι το καλοκαίρι.
Σε ό,τι αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα που δεν σχετίζονται με τις άλλες υποδομές, αυτά θα μεταφερθούν εκτός απρόοπτου στο νέο οργανισμό που δημιουργείται.
Αλλά οι οριστικές αποφάσεις ακόμη δεν έχουν ληφθεί.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά οι μεγαλύτερες δαπάνες για το οδικό δίκτυο προβλέπονται για την Μαγνησία (31%), ακολουθούν τα Τρίκαλα (26%), η Καρδίτσα (22%), Λάρισα 10%) και Εύβοια (9%).
Εξορθολογισμός έργων
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε πως προτεραιότητα της είναι ο εξορθολογισμός του χαρτοφυλακίου συνολικά των έργων.
Όπως εξήγησε τα νέα κριτήρια είναι οι διαθέσιμοι πόροι αλλά και τα νέα δεδομένα που έφεραν οι φυσικές καταστροφές.
Δεν είναι τυχαίες άλλωστε και οι ανακοινώσεις που έγιναν για το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης της υποδομής.
Εντός του Ιανουαρίου θα υποβληθεί πρόταση για τη χρηματοδότηση από το κοινοτικό εργαλείο CEF 2. Η χώρα μας θα διεκδικήσει περί τα 1,3 με 1,4 δισ. ευρώ για τα έργα ΣΚΑ – Οινόη, Λιόσια – Κόρινθος, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Αλεξαδρούπολη – Ορμένιο, Ρίο – Πάτρα.
Πάντως ο κ. Ταχιάος έσπευσε να διευκρινίσει ότι η ιεράρχηση των έργων δεν σημαίνει ακύρωση αλλά χρονική μετάθεση.
Στον τομέα των υποδομών, ο δεύτερος στόχος του υπουργείου είναι η επιτάχυνση των έργων που ήδη υλοποιούνται.
Αναφορικά με τα έργα της Αττικής, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ο άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα – έχουν κατατεθεί πρότυπες προτάσεις – τα σφιχτά περιθώρια χρηματοδότησης αναμένεται να προκαλέσουν εμπόδια στον σχεδιασμό τους.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανήγγειλε νέο θεσμικό πλαίσιο για τις πρότυπες προτάσεις ώστε να μην αναμειγνύεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παρά μόνο υπηρεσιακά στελέχη.
Εγνατία Οδός
Σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, η ηγεσία έκανε γνωστό πως έφτασε στα χέρια της η σύμβαση από το Ελεγκτικό συνέδριο έχοντας μάλιστα πραγματοποιηθεί και συνάντηση με τη διοίκηση της Εγνατία Οδός Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη.
Στόχος είναι να κλείσουν γρήγορα οι εκκρεμότητες και να υπογραφεί η σύμβαση. Σε ό,τι αφορά την υπουργική απόφαση για τα διόδια και αυτή θα εκδοθεί εγκαίρως.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram