Nbaxevanis

Europlan
KOSA
MOTO & AUTO

Τέλος τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία – Οι απαγορεύσεις στην Ελλάδα

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB

Τη λήψη μέτρων για τη μεταφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα πλοία συστήνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω εγκυκλίου.

Για τα καλά έχει φουντώσει τους τελευταίους μήνες η συζήτηση για τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλοία, με αφορμή κάποια περιστατικά πυρκαγιάς που δείχνουν να προκλήθηκαν από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών ΙΧ.

NOVA

Ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, μάλιστα, στο εξωτερικό έχουν υψώσει απαγορευτικό στη μεταφορά των μηδενικών ρύπων ΙΧ, τα οποία συν τω χρόνω αυξάνουν τη δημοφιλία τους, αποκτώντας όλο και περισσότερους θιασώτες.

Τι ισχύει στην Ελλάδα;

Στη χώρα μας το τοπίο διαλευκάνθηκε σε μεγάλο βαθμό με εγκύκλιο που εξέδωσε τον περασμένο Νοέμβριο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με θέμα «Επιπρόσθετα μέτρα κατά την μεταφορά οχημάτων χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με Ε/Γ- Ο/Γ πλοία».

ΤΕΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗ

Σημειώνεται ότι στην εγκύκλιο δεν ορίζεται η υποχρεωτική λήψη μέτρων, αλλά δίνονται κατευθυντήριες γραμμές και γίνονται συστάσεις προς τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Ειδικότερα συστήνεται τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως και τα υπόλοιπα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα (υβριδικά, και όσα χρησιμοποιούν συστήματα CNG και LPG) να μπορούν να μεταφέρονται με επιβατηγά και φορτηγά-οχηματαγωγά πλοία, αρκεί να μην είναι ασυνόδευτα, την ίδια ώρα που συστήνεται να απαγορεύεται η φόρτισή τους επί του πλοίου.

Mechanical Solutions

Προληπτικά μέτρα

Κατά τη φόρτωση στο πλοίο των ηλεκτρικών και των υπόλοιπων οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα θα πρέπει να επισημαίνεται ο τύπος κινητήρα τους, η θέση τους επί του πλοίου αλλά και να τοποθετείται από το πλήρωμα κατάλληλη σήμανση σε εμφανές σημείο των οχημάτων (π.χ. παρμπρίζ).

Να επισημαιίνεται στους επιβάτες-οδηγούς η ανάγκη για άμεση ενημέρωση του πληρώματος σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Να μη μεταφέρονται όσα είναι ασυνόδευτα, όπως και αυτά που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους, στις μπαταρίες ή στις δεξαμενές τους. Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει.

Παράλληλα, κατά τη φόρτωσή τους πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν το βάρος του, και ειδικά των ηλεκτρικών οχημάτων που είναι κατά 25% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά.

H φόρτωση πρέπει να γίνεται σε μέρος όπου καλύπτεται από το υφιστάμενο κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης (CCTV) χωρίς την παρεμβολή εμποδίων.

Εξασφάλιση της λειτουργίας του συστήματος τεχνητού αερισμού και εξαερισμού του χώρου φόρτωσης (εφόσον είναι κλειστός χώρος φορτίου ro-ro ή ειδικής κατηγορίας όπως ορίζεται στην Οδηγία 2009/45/ΕΚ) κατά την φόρτωση – εκφόρτωση και κατά τη διάρκεια του πλου. Ακόμα να προτιμάται η φόρτωση σε ανοικτούς χώρους, εφόσον υπάρχουν τέτοιοι και είναι πρακτικά εφικτό.

Συνεχής εποπτεία των ηλεκτρικών ΙΧ

Η εγκύκλιος συστήνει ότι πέρα από περιπολίες να υπάρχει επαγρύπνηση των αγημάτων πυρασφάλειας καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής των οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα επί του πλοίου με έμφαση στους χώρους στοιβασίας τους.

Ακόμα και σε ένα πλοίο που δεν επιβάλλονται περιπολίες, εφόσον υπάρχει όχημα με εναλλακτικά καύσιμα σε αυτό οι περιπολίες πρέπει να γίνονται. Επίσης, ζητά τον εφοδιασμό όλων των πλοίων με τουλάχιστον 2 κατάλληλες φορητές συσκευές θερμικής απεικόνισης, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται από τα μέλη του πληρώματος που εκτελούν τις περιπολίες, με 2 τουλάχιστον φορητούς ανιχνευτές τοξικών ή και εύφλεκτων αέριων, αλλά και εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης (CCTV) σε όλους τους χώρους οχημάτων.

Επιπροσθέτως, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητά την εξοικείωση του πληρώματος που εκτελεί περιπολίες στον εντοπισμό εστιών κινδύνου και στις τεχνικές πυρόσβευσης, αλλά και τον εφοδιασμό του του πληρώματος που συμμετέχει στις περιπολίες με συσκευή θερμικής απεικόνισης και εξοπλισμό ανίχνευσης τοξικών ή και εύφλεκτων αερίων και εξοικείωση στην ορθή χρήση τους.

Αντιμετώπιση πυρκαγιάς

Τέλος, μεταξύ άλλων συστήνεται ο εφοδιασμός των πλοίων με τουλάχιστον 2 ειδικές κουβέρτες πυρκαγιάς οχημάτων σε κάθε χώρο στοιβασίας οχημάτων (AFVs), με τουλάχιστον 2 εξαρτύσεις πυροσβέστη και με αυτόνομες αναπνευστικές συσκευές.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button