Θα συνεχιστούν και το 2024 οι αυξήσεις στις τιμές πολλών προϊόντων αλλά με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης εκτίμησε η Δήμητρα Κατσίπη, Sales Director της Circana στο πλαίσιο του 14ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ, ενώ επισήμανε τη χρονική υστέρηση που εμφάνισε η άνοδος του πληθωρισμού στην Ελλάδα σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.
Ειδικότερα ο αλγόριθμος της εταιρείας προβλέπει ανατιμήσεις της τάξης του 4,5% στην κατηγορία των FMCG προϊόντων από 7,3% φέτος.
Τι συμβαίνει στα τρόφιμα
Τα τρόφιμα τα οποία αποτελούν το 75% της συνολικής αγοράς FMCGs θα ανατιμηθούν κατά με όσο όρο 4,6% (από 7,2% το 2023. Επίσης, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς θα δουν υψηλότερες τις τιμές τους κατά 4% (έναντι 7,2% πέρυσι) και τα είδη νοικοκυριού κατά 5,7% (έναντι ανατιμήσεων 9,2% το 2023).
Με βάση τα δεδομένα αυτά η αγορά των super markets αναμένεται να αναπτυχθεί με 4,8% και ειδικά ανά κατηγορία κατά:
- 5,1% στα τρόφιμα
- 3,2% στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς
- 4,5% στα είδη νοικοκυριού
«Μένουμε σπίτι» και AirBnb
Στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη που καταγράφεται στα super markets σημαντικός είναι ο ρόλος του “μένουμε σπίτι” ο οποίος αναδείχθηκε μέσα στην πανδημία, όπου περισσότεροι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες εκτός σπιτιού για φαγητό και διασκέδαση.Δεν είναι αμελητέος για τη χώρα μας ο παράγοντας του τουρισμού και κυρίως το Airbnb μιας και για το πρωινό πολλοί επισκέπτες επιλέγουν τα super markets.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram