Από σήμερα αρχίζει να λειτουργεί η νέα πλατφόρμα για την έκδοση αριθμού προτεραιότητας στο κτηματολόγιο.
Πρόκειται για τον μοναδικό τρόπο εξυπηρέτησης των πολιτών για τις συναλλαγές τους με τα κτηματολογικά γραφεία, τα οποία διαθέτουν την εν λόγω πλατφόρμα. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Ελληνικό Κτηματολόγιο αναφέρει πως μπαίνει τέλος στην τριτοκοσμική κατάσταση με τις χειρόγραφες λίστες και τους «επαγγελματίες» διακινητές εισιτηρίων.
Χάρη στη νέα πλατφόρμα, ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τον αριθμό προτεραιότητας και θα μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της αναμονής. Πρόσβαση στην υπηρεσία έχουν το σύνολο των πολιτών μέσω του ktimatologio.gov.gr, επιλέγοντας το: «Έκδοση αριθμού προτεραιότητας για εξυπηρέτηση σε ΚΓ», με χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet της γενικής γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Κτηματολόγιο: Οι υπηρεσίες με υποχρεωτικό τον αριθμό προτεραιότητας
Οι υπηρεσίες για τις οποίες θα απαιτείται η έκδοση του αριθμού προτεραιότητας από τον πολίτη που θα πηγαίνει στο κτηματολογικό γραφείο είναι οι εξής:
Κατηγορία Α: Υποβολή αιτήσεων για καταχώριση εγγραπτέων πράξεων και χορήγηση πιστοποιητικών και αντιγράφων που δεν εκδίδονται ηλεκτρονικά.
Κατηγορία Β: Παραλαβή πιστοποιητικών, αποσπασμάτων και αντιγράφων.
Κατηγορία Γ: Ενεχυροφυλακείο. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει την κατάθεση αιτήσεων για εγγραφή συμβάσεων ενεχύρου του ν.2844/2000, καθώς και την έκδοση και χορήγηση αντιγράφων σύμβασης ή παραρτημάτων αυτής.
Όλες οι λεπτομέρειες για την έκδοση αριθμού προτεραιότητας στο κτηματολόγιο
Η λήψη αριθμού προτεραιότητας μέσω της πλατφόρμας αρχικά θα ισχύει για το κτηματολογικό γραφείο Αθηνών (με έδρα την Αθήνα), και σταδιακά θα ενταχθούν τα κτηματολογικά γραφεία Αττικής (με έδρα το Κορωπί) και Πειραιώς και Νήσων (με έδρα τον Πειραιά). Να σημειωθεί πως η δυνατότητα έκδοσης αριθμού προτεραιότητας μέσω της πλατφόρμας θα δίνεται, για την επόμενη ημέρα, από τις 15:00 της προηγούμενης ημέρας έως τις 11:30 της ίδιας ημέρας.
Κάθε πολίτης ή επαγγελματίας που προσέρχεται για την εξυπηρέτησή του στο κτηματολογικό γραφείο θα πρέπει να έχει εκδώσει ηλεκτρονικά αριθμό προτεραιότητας, είτε ενεργεί αυτοπροσώπως για δική του υπόθεση, είτε έχει ιδιότητα εξουσιοδοτημένου προσώπου για να ενεργήσει για λογαριασμό άλλου προσώπου που του έχει δώσει σχετική εξουσιοδότηση. Να σημειωθεί πως ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ενεργών αριθμών προτεραιοτήτων ανά πολίτη-ΑΦΜ για κάθε κτηματολογικό γραφείο είναι 4 την εργάσιμη ημέρα. Πολίτες που προσέρχονται με αριθμούς προτεραιότητας που δεν είναι ενεργοί ή οι οποίοι δεν έχουν εκδοθεί στα δικά τους στοιχεία, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Μόλις ο πολίτης φτάσει στο κτηματολογικό γραφείο θα πρέπει να προσκομίζει τα απαραίτητα έγγραφα ταυτοπροσωπίας, εξουσιοδότηση εάν ενεργεί για λογαριασμό κάποιου άλλου, καθώς και τον αριθμό προτεραιότητας, ενώ κάθε πολίτης που έχει εκδώσει αριθμό προτεραιότητας και δεν σκοπεύει να προσέλθει στο κτηματολογικό γραφείο, οφείλει να τον ακυρώσει εγκαίρως.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram