Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Διπλό τούνελ 2 χλμ στο ύψος του Σεληνάρι

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Ένα έργο “πνοής” για την ευρύτερη περιοχή του Λασιθίου έρχεται να αλλάξει τον οδικό χάρτη, όχι μόνο του Βόρειου Οδικού Άξονα στο ύψος της Νεάπολης, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης.

Η περιοχή στον Άγιο Γεώργιο το Σεληνάρι χαρακτηρίζεται από δύσκολα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά γι’ αυτό και ο νέος ΒΟΑΚ σχεδιάστηκε ώστε να παρακάμπτει την ευρύτερη περιοχή με δύο μεγάλες σήραγγες συνολικού μήκους δύο χιλιομέτρων η καθεμία για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας.

NOVA

«Υπήρχε πάντα το ζήτημα της αναβάθμισης του νέου οδικού άξονα συν το γεγονός ότι τα πρανή είναι πολύ μεγάλα σε ύψος και ελλόχευε πάντα ο κίνδυνος των βραχοπτώσεων, υπό ειδικές συνθήκες. Για το λόγο αυτό σε μελέτη που είχαμε εκπονήσει παλαιότερα, ως ΒΟΑΚ, προτείναμε να γίνουν σήραγγες από το ύψος του Προφήτη Ηλία με εκτροπή του άξονα και κατασκευή δύο μεγάλων σηράγγων» επισημαίνει στο Cretalive ο κ. Γιώργος Αγαπάκης, Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων στον ΒΟΑΚ.

Ο ίδιος συνεχίζει λέγοντας ότι: «στη νέα χάραξη ο οδικός άξονας θα βγαίνει ανατολικότερα του Μοναστηριού όπου εκεί θα υπάρχει ένας νέος κόμβος για να εξυπηρετείται η κίνηση από και προς τη Μονή του Αγίου Γεωργίου. Ουσιαστικά δηλαδή παρακάμπτεται όλη η ζώνη και κυρίως το φαράγγι του Σεληναρίου -καθώς επίσης και η περιοχή όπου βρίσκεται το Μοναστήρι- από δύο σήραγγες οι οποίες είναι ασφαλείς και δεν θα υπάρχουν καθόλου τα θέματα των ενδεχόμενων λιθοπτώσεων, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα».

Η χάραξη αυτή έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, έχει εγκριθεί και έχει δημοπρατηθεί το έργο. Υπενθυμίζεται ότι τέλη Απριλίου υπογράφηκε, στο Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου, η σχετική σύμβαση υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους τότε αρμόδιους υπουργούς και πήρε πλέον το δρόμο προς την υλοποίηση του.

Σημειώνεται ότι όλο το οδικό τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη έχει μήκος περίπου 22,5 χλμ. από τα οποία τα 8,5 χλμ. είναι νέα χάραξη και τα υπόλοιπα αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

Mechanical Solutions

«Οι νέες χαράξεις είναι τελείως διαφορετικές από τις υφιστάμενες. Όμως και ο παλαιός δρόμος θα διατηρηθεί για τοπικές χρήσεις π.χ. να πηγαίνει κάποιος προς το Σίσι και φυσικά προς το Μοναστήρι. Για το λόγο αυτό βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη έργα αντιστήριξης και τοποθέτηση νέων πλεγμάτων ώστε να αποφευχθεί ενδεχόμενη λιθόπτωση ή βραχόπτωση στην περιοχή, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν, και να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια για τους διερχόμενους οδηγούς. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση των έργων στον παλαιό δρόμο σε περίπου δύο μήνες» καταλήγει ο κ. Αγαπάκης.

 


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button