Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΚΡΗΤΗ

Λιμάνι Ηρακλείου: Υψηλότερος του 2019 ο κύκλος εργασιών στην κρουαζιέρα

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Ιδιαίτερα αποδοτική σαν χρονιά ήταν το 2022 για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, καθώς κατάφερε να ξεπεράσει σε έσοδα αυτά του 2019, έτος-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό.

Σημαντική ήταν η συμβολή της κρουαζιέρας για την κερδοφορία του ΟΛΗ, καθώς έστω και οριακά οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων ήταν αυξημένες έναντι του 2019.

NOVA

Πιο συγκεκριμένα, τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσεως 2022 διαμορφώθηκαν σε 3,77 εκατ. ευρώ, ήτοι βελτιωμένα κατά 2 εκατ. ευρώ (+114,75%) περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, γεγονός που αποδίδεται στα ακόλουθα οικονομικά γεγονότα:

Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 37,42% διαμορφούμενος σε 7.788.370 ευρώ έναντι 5.667.530 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση του 2021, υπερβαίνοντας και τα αντίστοιχα μεγέθη του 2019 κατά 18,52% οπότε και είχε διαμορφωθεί σε 6.571.242 ευρώ.

Η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε συνέχεια της υγειονομικής αποκατάστασης λειτούργησε καταλυτικά για τον κλάδο της κρουαζιέρας. Ειδικότερα το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων που προσέγγισαν το Λιμάνι του Ηρακλείου ήταν 227 με αριθμό αφίξεων επιβατών 304.257, ενώ το 2021 οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων ήταν 118 με 119.930 επιβάτες, δηλαδή η αύξηση το 2022 σε σχέση με το 2021 στις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων ήταν 92% και στους επιβάτες ήταν 154%. Σε αντίστοιχο συσχετισμό του 2022 με το έτος αναφοράς 2019 (προ πανδημίας εποχή), στην οποία είχε σημειωθεί ο αριθμός αφίξεων κρουαζιεροπλοίων 204 και αριθμός αφίξεων επιβατών 307.043, το ποσοστό της αύξησης το 2022 σε επίπεδο προσεγγίσεων ήταν 8% σε σχέση με το 2019, το δε ποσοστό στους επιβάτες παρέμεινε στα ίδια σχεδόν επίπεδα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας φαίνεται να συνεχίζεται και για το 2023 από τις ήδη προγραμματισμένες προκρατήσεις προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων που θα ξεπεράσουν κατά 20% τις αφίξεις του 2022. Ήδη για το 2023 στο λιμάνι έχουν προσεγγίσει πέντε κρουαζιερόπλοια, με τα οποία επισκέφτηκαν το Ηράκλειο πάνω από 6.000 επιβάτες.

Mechanical Solutions

Στον Τομέα της Ακτοπλοΐας όπου το λιμάνι του Ηρακλείου συνδέεται καθημερινά με τον Πειραιά με δύο ακτοπλοϊκά δρομολόγια που εκτελούνται σύγχρονα από Επιβατηγά–Οχηματαγωγά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ), παράλληλα δε συνδέεται με τα Δωδεκάνησα ενώ τους θερινούς μήνες υπάρχουν καθημερινά δρομολόγια προς πολλά νησιά των Κυκλάδων, με ταχύπλοα Επιβατικά ή/και Οχηματαγωγά (Ε/Γ-Τ/Χ, Ο/Γ-Τ/Χ) σκάφη, η αύξηση που σημειώθηκε το 2022 στον αριθμό των διακινούμενων επιβατών των πλοίων γραμμής ανήλθε σε 31,7%.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022 και δήλωσε ότι «η συστηματική προσπάθεια για την αύξηση της παραγωγικότητας καθώς και η βελτίωση και αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, απέφερε καρπούς. Η συνεχής μεγέθυνση του κύκλου εργασιών και η υψηλή αποδοτικότητα που αντανακλάται στα γενικότερα οικονομικά αποτελέσματα του οργανισμού, παρά της δυσκολίες με τις οποίες όλοι βρεθήκαμε αντιμέτωποι το προηγούμενο διάστημα, εξαιτίας της πανδημίας αλλά και των προκλήσεων που απορρέουν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις πληθωριστικές πιέσεις από την ενεργειακή κρίση, αποδεικνύουν ότι ο ΟΛΗ είναι ένας διαρκώς αναπτυσσόμενος οργανισμός με τεράστιες δυνατότητες προσφοράς, ο οποίος δημιουργεί πολλαπλά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία. Με το ίδιο αίσθημα ευθύνης θα συνεχίσουμε αμείωτα την δυναμική πορεία ανάπτυξης του λιμένος προς όλους τους τομείς δραστηριοτήτων του, συμβάλλοντας απρόσκοπτα στην ανταγωνιστικότητα και στην παραγωγικότητα της οικονομίας».


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button